Onkyo tx-sr606 vil ikke gi lyd og bilde ut via hdmi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo tx-sr606 vil ikke gi lyd og bilde ut via hdmi?

Heisan bytta idag ut min trofaste h/k mot en onkyo.. Har egentlig ikke sansen for onkyo, men hdmi på forsterkeren virka greit og jeg fikk den billig.. Så kan jo teste litt.

Men etter å ha koblet den opp skrudde jeg på den tv'en(samsung), ps3'en, htpcen, og laptopen bare for å få testa hvordan hdmi funka.. Funka svært dårlig gitt. Får opp "no signal" uansett hva jeg gjør har stillt på alt mulig i setupen på forsterkeren. Får forsåvidt ikke opp setup på tven heller. Har testa alle kablene utenom forsterkeren og de funker fint.

Noen gode tips.. kikka i brukermanualen og det var kleint!

Takker for tips og forslag!

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom bare for å si at jeg har hatt samme problem med 609. Vet ikke hvorfor det skjedde, men plutselig virka det ikke lenger. Jeg leverte den tilbake og sitter nå med en som så langt fungerer
    Har derimot ingen anelse om hva du kan gjøre for å få det til å fungere. Lykke til..

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy06
    Heisan bytta idag ut min trofaste h/k mot en onkyo.. Har egentlig ikke sansen for onkyo, men hdmi på forsterkeren virka greit og jeg fikk den billig.. Så kan jo teste litt.

Men etter å ha koblet den opp skrudde jeg på den tv'en(samsung), ps3'en, htpcen, og laptopen bare for å få testa hvordan hdmi funka.. Funka svært dårlig gitt. Får opp "no signal" uansett hva jeg gjør har stillt på alt mulig i setupen på forsterkeren. Får forsåvidt ikke opp setup på tven heller. Har testa alle kablene utenom forsterkeren og de funker fint.

Noen gode tips.. kikka i brukermanualen og det var kleint!

Takker for tips og forslag!

Prøv og gå til instillinger og still den fra kva den stå på til wideo passtrough (skreiv det sikkert feil :P)

etter eit kjapt google søk så virker det som om dette er eit vanlig problem på eldre 606 versjonen dvs solgt rundt 08\09.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Prøv og gå til instillinger og still den fra kva den stå på til wideo passtrough (skreiv det sikkert feil :P)

etter eit kjapt google søk så virker det som om dette er eit vanlig problem på eldre 606 versjonen dvs solgt rundt 08\09.
    jepp prøvde å stille alt mulig på forskjellig oppløsning og passthrough men ingenting funket...

Gjorde også et googlesøk istad og så ikke bra ut. Rett og slett en svakhet virker det som. Ringe han jeg kjøpte den av tenker jeg!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg leverte akkurat inn min 608 pga at HDMI passtrough plutselig ikke fungerte lengre.

har lest litt rundt og funnet ut at andre også sliter med dette?

en svakhet hos Onkyo?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt research på nett tror jeg det må være en svakhet, personlig aldri vært borti onkyo og har alltid vært litt skeptisk. Skal ikke påstå at dette hjalp veldig Uansett jeg kjøpte min brukt og om han jeg kjøpte den av finner ut at han skal være vanskelig kan det jo bli vanskelig å få noe penger tilbake.

Hvor leverte du din? Regner med der du kjøpte den, og at Onkyo ikke har noen service i Norge? Garantisak?

mvh Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy06
    Etter litt research på nett tror jeg det må være en svakhet, personlig aldri vært borti onkyo og har alltid vært litt skeptisk. Skal ikke påstå at dette hjalp veldig Uansett jeg kjøpte min brukt og om han jeg kjøpte den av finner ut at han skal være vanskelig kan det jo bli vanskelig å få noe penger tilbake.

Hvor leverte du din? Regner med der du kjøpte den, og at Onkyo ikke har noen service i Norge? Garantisak?

mvh Tommy
    kjøpte den på elkjøp - så leverte den inn der. Regner med at den er en garantisak siden den er under 1 år gammel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til at dette har løst seg etter en tur på verkstedet;
    melding fra servicesenteret:
    Demontert og feilsøkt. Byttet defekt HDMI BD, montert og testet ok.

Da får vi håper at den holder en stund til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •