Denon, Pioneer eller Onkyo til Dynavoice M-65?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon, Pioneer eller Onkyo til Dynavoice M-65?

Vet at det er veldig mange som har eller har hatt Dynavoice M-65 her inne.. og selv kjøpte jeg hele surroundsettet i starten av august.

Jeg lurte på: hvilken surroundreciever passer best til dette surroundsettet? helst under 4000 kroner...

Sikler litt på Pioneer sin VSX-921, Denon AVR-1912 eller Onkyo sin TX-NR609...

Hva tror dere?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har samme høyttalere som jeg driver med en vsx-919, forløperen til 921. Synes Pioneer kan bli litt lyst, men spiller fint og nokså detaljert. Utover det kneler den litt tidlig, så per i dag hadde jeg heller gått for Yamaha 667 på grunn av muligheten for effekt på ett senere tidspunkt (pre out)

Har ikke testet Onkyo på dynavoice, så kan ikke uttale meg.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Hei!
    Synes Pioneer kan bli litt lyst, men spiller fint og nokså detaljert. Utover det kneler den litt tidlig

Hvordan har du justert høyttalerne med "delefilteret" på baksiden da?

Hmm... jeg bruker per i dag en Denon AVR-1311. Den kneler ikke sååå tidlig... og den drar vel ca 330w fra strømnettet. Hvis Pioneer'n kneler tidlig som drar over 200w mer fra strømnettet, da vet ikke jeg nei!

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står i nøytral. Da er 921 ganske mye kraftigere, for min trekker 290w.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Den står i nøytral. Da er 921 ganske mye kraftigere, for min trekker 290w.
    921 trekker rundt 550w fra strømnettet... så tror ikke det skal bli så ille!? Som sagt så kan jeg spille mer enn rimelig høyt med min Denon nå på 330w. Kunne klart meg lenge med den også, men tror nok jeg vil få litt bedre kontroll med Pioneeren...

Vant jo nettopp test i Hjemmekino så må være noe i det, men om den passer med Dynavoice er noe helt annet!

Men så var det jo den Onkyo'n å da. Spennende med integrert Spotify osv. Bruker jo egentlig det som musikkilde hele tiden via pc. Men hvordan den blir oppimot Pioneeren lydmessig er det som avgjør. Onkyo'n skal være kraftigere også med sine 610w. Veier 1,5 kilo mer også... og er 700 kroner billigere ikke minst.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en reciever som har meldt seg på rotteracet nå etter at jeg har lest litt. Og det er Denon AVR-1912.... Har jo en mindre Denon fra før og det er grei lyd i M-65'ene med den, men er det stor forskjell i signaturen fra disse to eller er det bare i power?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen formeninger?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo TX-NR609...på dynavoice pakken,ingen ting i veien med krefter til høytalere ihvertfall,skremmer vettet av naboen,har jo ikke prøvd andre forsterkere men kan ikke bli bedre enn dette i mine ører,anbefales.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Ingen formeninger?
    M65 er veldig lettdrevne selvom de er veldig store.

Jeg synes Yamaha ble for lyst og ikke helt bra til musikk når jeg hadde M65. Med effekt gikk det bedre pga annen lydsignatur. Tror jeg ville satset på Onkyo, men da ville jeg satset på en med PRE OUT, for effekt er knall til musikk i hjemmekinoen senere...

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    M65 er veldig lettdrevne selvom de er veldig store.

Jeg synes Yamaha ble for lyst og ikke helt bra til musikk når jeg hadde M65. Med effekt gikk det bedre pga annen lydsignatur. Tror jeg ville satset på Onkyo, men da ville jeg satset på en med PRE OUT, for effekt er knall til musikk i hjemmekinoen senere...
    Jeg så at Onkyon scoret dårligst på lyd av disse tre forsterkerne... Men de testet jo med Swans-høyttalere mener jeg! og det er jo forskjell fra høyttaler til høyttaler også...

Pre-Out er ikke så viktig for meg! Tror det er mer enn nok power i Onkyo'n til mitt bruk. Og skal jeg ha større/bedre høyttalere siden, så kjøper jeg nok en annen forsterker også. Jeg trenger bare noe som kan drive surroundsettet jeg har nå! Og når Denon min på 330w klarer det greit nok, så burde hvertfall Onkyon med nesten dobbelt så stort strømforbruk klare det.

Skulle likt og lånt den Denon fra Hifiklubben, men bor et stykke unna nærmeste så er liksom ikke bare å levere den tilbake dagen etter eller samme dag.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sherwood er nok det beste alternativet her!

Robin Hood hadde IKKE grønne tights!

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på både Onkyon og Pioneern hos Elkjøp i dag... Prøvde de på et par Klipsch høyttalere og et par KEF... og man merket fort hvem som var kongen på effekt av disse to! Men sorry at jeg sier det: Onkyon var ikke akkurat noen skjønnhet... men igjen. Er vel den jeg ville valgt av disse to etter testen.

Synes den hadde en mye rundere lyd enn Pioneeren som var skarpere. Og siden jeg syns mine M-65 er skarpe med Denon så gir det igjen et ekstra argument for å velge den... Så blir nok Onkyo iløpet av kort tid her i huset!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •