Reciver til B&W CM serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver til B&W CM serie

Har tenkt og kjøpe meg en recevier i prisklasse 10 til 20.000. Høytalerene jeg har er CM9 front( blir drevet av effektforsterker), CM5 (bakhøytalere) og CM Centre 2 (senter).
    Lurer på hvilket reciver som vil drive dette best i denne prisklassen.
    Takker for alle forslag

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX83 er vel den desidert kraftigste i watt målinger. Var vel målt til 5x135w i 8 ohm rms mener jeg. Var vist langt over nærmeste konkurrent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag, har sett på denne. Hvordan er denne samenlignet med Onkyo 5008?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også på Yamaha DSP-Z7.
    Hvordan er denne som har 7 x 140 Watt 8 ohm i forhold til Onkyo som har 9 x 220 watt 6ohm. Hvilken driver cm serier best?
    Takker for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Yamahaen e utdataert teknologisk sett, vess du må ha HDMI 1.4 vil tenke meg også at Romkorreksjonen e bedre på LX83 og Onkyoen. Disse e også være kraftigst(CM9 digger strøm, snakker av erfaring) LX83 har Ice power blir ikkje mere en lunken og Onkyo har kl.A/B og vil vel kunne steke pølser på etter en stunds bruk Dette va mine synspunkter, Lure på ka den nye LX85 har å tilby når den kommer ut snart

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Den Yamahaen e utdataert teknologisk sett, vess du må ha HDMI 1.4 vil tenke meg også at Romkorreksjonen e bedre på LX83 og Onkyoen. Disse e også være kraftigst(CM9 digger strøm, snakker av erfaring) LX83 har Ice power blir ikkje mere en lunken og Onkyo har kl.A/B og vil vel kunne steke pølser på etter en stunds bruk Dette va mine synspunkter, Lure på ka den nye LX85 har å tilby når den kommer ut snart
    Takk for tilbakemelding. Såg at du hadde LX83. Hvordan er du fornøyd med denne?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

det er jo tilbud på yamaha rx-v3067 før 9995 på lsound , den er jo på 7x140 watt... 11.2 3D A/V reciver har ikke tatt meg et sekund venting og kjøpt meg denne , vist jeg har trengt meg ny reciver til høyttalerene mine
    onkyo reciverene blir intens varme har jeg hørt , mange må bruk exstra vifter for og kjøle dem ned...så gå for denne Yamaha RX-V3067 7x140W 11.2 3D A/V receiver - L-Sound AS

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Lx85 har i hvertfall ikke ice power å tilby
    Men det blir veldig spennende når den kommer ut.. Spesielt med tanke på de nye forsterker modulene..

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    det er jo tilbud på yamaha rx-v3067 før 9995 på lsound , den er jo på 7x140 watt... 11.2 3D A/V reciver har ikke tatt meg et sekund venting og kjøpt meg denne , vist jeg har trengt meg ny reciver til høyttalerene mine
    onkyo reciverene blir intens varme har jeg hørt , mange må bruk exstra vifter for og kjøle dem ned...så gå for denne Yamaha RX-V3067 7x140W 11.2 3D A/V receiver - L-Sound AS
    Å da har du hørt denne yamhaen på cm9, eller andre b&w ht?
    Har nemelig ikke hørt denne komboen

Til ts:
    Kjørte mine cm9 på min pioneer lx81 veldig lenge, det fungerte i hvertfall glimrende

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Lx85 har i hvertfall ikke ice power å tilby
    Men det blir veldig spennende når den kommer ut.. Spesielt med tanke på de nye forsterker modulene..
    Hei

LX75/85 har ikke ICEpower lengre!, men de nye forsterker modulene er fremdeles klasse-D. 8) Er dette som er så spennende, om de er blitt bedre og like kraftfull som tideligere. De første testene lover ihvertfall godt.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å da har du hørt denne yamhaen på cm9, eller andre b&w ht?
    Har nemelig ikke hørt denne komboen

Til ts:
    Kjørte mine cm9 på min pioneer lx81 veldig lenge, det fungerte i hvertfall glimrende
    nei men har ein kammerat som har den komboen , og det spiller sinnsykt bra med yamaha:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden frontene blir drevet av en egen effektforsterker vil vel ikke en 3067 ha noe problemer med å ta resten? Jeg bruker en rx-v667 som prosessor på CM9, CMC2 og 685 og det låter veldig bra. Jeg har en Rotel 5x200w som effekttrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skade jo ikkje med onkli reciver da CM Serien kreve sitt av strøm til å få det til og synge vess ikkje så blir det bare skuffende æ vet kjørte en LX-52 på senter og bakh(som e mindre strømkrevende en dæm han kjøpt. Og det va en enorm forskjell før å si det sånn

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

LX75/85 har ikke ICEpower lengre!, men de nye forsterker modulene er fremdeles klasse-D. 8) Er dette som er så spennende, om de er blitt bedre og like kraftfull som tideligere. De første testene lover ihvertfall godt.
    Ja det var derfor jeg sa at lx85 ikke hadde icepower å tilby

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååå hærre giid kor pirkat vi va begynt å bli:lol:

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var derfor jeg sa at lx85 ikke hadde icepower å tilby
    Hei

Stemmer det, var nok jeg som leste innlegget litt for fort
    Uansett blir det spennende å få testet disse, var litt skeptisk i begynnelsen når jeg leste at dem hadde droppet B&O ICEpower, men det ser jo ut til at dem har fått til noe bra allikavell. :-D De få testene/brukererfaringene jeg har lest til nå sier ihvertfall at de låter bedre nå, ikke så mye enda ift. kraft og hvor mye dem yter, gleder meg ihvertfall! Blu-Ray spilleren også ser jeg fram til, BDP-LX55, helt og holdent et Pioneer produkt, ingen SHARP spiller/innblanding.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •