"Drop out" over HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Drop out" over HDMI

Hei, er litt fersk på dette, håper derfor noen kan komme med noen ide på hva som kan være feil...
    Jeg har kobblet alle komponenter til ONKYO`n (HDMI), så en HDMI vidre til TV. + Digital lyd på HDPVR.

Problemet er mest på PS3, der blir bilde sort, ca 1 sek, med jevne mellomrom. Det er slik om den står på "meny", eller jeg spiller av en film..
    Veldig irriterende! På PC er den stabil, på HDPVR kan det skje noen få ganger. Hva kan dette komme av? Innstillinger, varme?
    Når jeg tidligere hadde HDMI dir til TV var ikke dette noe problem..
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem her hjemme, da var det bare at hdmi-kontakten ikke satt sikkelig i paraboltuneren.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hadde samme problem her hjemme, da var det bare at hdmi-kontakten ikke satt sikkelig i paraboltuneren.
    HDMI kontaktene sitter på plass. Fant noen linker på nett som beskrev samme problem med PS3. Er det andre her inne som opplever ustabilitet
    på PS3? Hvis jeg velger å koble HDMI dir fra PS3 til TV, og bruke Spidf på lyd,
    vil dette gi like bra "suround" lyd til Onkyo`n min?
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang er kabelen totalt mellom PS3 og tv?

PS3 sliter generelt med kabler over 8 meter, så om du har no lengre kabel enn det, så vil du få problemer =)

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Hvor lang er kabelen totalt mellom PS3 og tv?

PS3 sliter generelt med kabler over 8 meter, så om du har no lengre kabel enn det, så vil du få problemer =)
    Jeg bruker en 5m HDMI kabel. Skal bytte denne med en annen, bare for å ha prøvd dette.. Er det ingen andre her som opplever det samme probl?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Jeg bruker en 5m HDMI kabel. Skal bytte denne med en annen, bare for å ha prøvd dette.. Er det ingen andre her som opplever det samme probl?
    Jeg svarer meg selv jeg:wink: Byttet i dag til 3m High speed Philips HDMI, og
    signalet ser ut til å være stabilt Det er tydeligvis noen ganger det er viktig med en litt bedre kabel..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •