Kobling av Adcom GFA 5400 på Yamaha RX V765 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Jeg har RF62 og slik jeg har plassert dem nå så spiller de såpass mye bass at en tar seg i å se etter subwooferen titt og ofte når vi ser film (ikke fått nye suber enda). Synes det var rart at du ikke fikk 82 til å spille dugelig med bass - helt utrolig hvor mye plassering har å si! 8)
    Angående bassen, så kommer det jo helt ann på hvilken musikk man spiller. Noe musikk er det bra med bass på, annen musikk er det mindre på.

Hvordan stiller man frontene til Large eller small på yamaha receivern?
    Er det noe man burde stille på som ikke bør være standard fabrikkinnstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    De er 1 1/2 måned gamle. Vanskelig å si hvor mange timer de er spilt med.

da tipper jeg dem bare blir bedre og bedre med tida. tar litt tid før bassen løsner skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    da tipper jeg dem bare blir bedre og bedre med tida. tar litt tid før bassen løsner skikkelig.
    Håper det, de er ikke brukt så mye siden 22.juli.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

hei har rf 82 selv8)
    skal gi deg noen tips
    1 spill de inn 300 timer+ tar lang tid før de løsner jeg hadde nesten lyst til å brenne opp mine kjør romkorresjon
    2 plasser de minimum 35cm fra bakvegg 3 vinkle de mot sweetspoot4 ikke juster på bass 5 funker ikke dette kjøp en parasound skal du få fram magien er rør veien å gå,har selv en yagin ga hårreisende bass på mine rf108)

lykke til
    mvh glenn

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Nesta

Hvordan stiller man frontene til Large eller small på yamaha receivern?
    QUOTE]

Hvis du ikke vet dette synes jeg du burde ta en time og lese igjennom din manual, en moderne surround receiver er som et cockpit på et fly, hvordan kan du være sikker på alt er rett stillet inn om du ikke sjekker? Det hjelper ikke mye å sende en e-post til fabrikanten mens man krasjer.

Newcomer SonOfNorway sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Hvis du ikke vet dette synes jeg du burde ta en time og lese igjennom din manual, en moderne surround receiver er som et cockpit på et fly, hvordan kan du være sikker på alt er rett stillet inn om du ikke sjekker? Det hjelper ikke mye å sende en e-post til fabrikanten mens man krasjer.

En kollega fikk servert følgende kommentar under feilsøking på noe måleutstyr :

"I've told you several times before: RFM"

RFM=Read (the) Fuc*** Manual!

Ellers synes jeg denne tråden er et glimrende eksempel på hvor nyttig forumet er, der viderekomne løfter kunnskapsnivået for oss som nettopp har begynt å klatre i stigen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper min egen tråd igjen.

Hvilke innvirkninger har min yamaha RXV 765 kontra f.eks en Onkyo TX-NR1009 på effektforsterkeren min? Er receiveren skylden i lydsignaturen som kommer ut fra effekt? Eller er lydsignaturen ut fra effektforsterker (altså fastlåst) den samme uansett hvilken receiver jeg hadde brukt? Dette med forbehold at innstillingene hadde vært rimelig "auto".

Jeg MÅ virkelig ha en forforsterker(i dette tilfellet receiver) som gir en mørkere lydsignatur. Mulig man da må byte ut effektforsterkeren i stedet, men.

Bakdelen med den effektforsterkeren jeg har sammen med Yamahaen er i hvert fall at Gain er veldig lav. I tillegg blir diskanten rimelig skarp. Har prøvd i 3 forskjellige rom. Litt vondt i huet hver gang. (Akseptabelt lyttenivå/ganske høyt).

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper min egen tråd igjen.

Hvilke innvirkninger har min yamaha RXV 765 kontra f.eks en Onkyo TX-NR1009 på effektforsterkeren min? Er receiveren skylden i lydsignaturen som kommer ut fra effekt? Eller er lydsignaturen ut fra effektforsterker (altså fastlåst) den samme uansett hvilken receiver jeg hadde brukt? Dette med forbehold at innstillingene hadde vært rimelig "auto".

Jeg MÅ virkelig ha en forforsterker(i dette tilfellet receiver) som gir en mørkere lydsignatur. Mulig man da må byte ut effektforsterkeren i stedet, men.

Bakdelen med den effektforsterkeren jeg har sammen med Yamahaen er i hvert fall at Gain er veldig lav. I tillegg blir diskanten rimelig skarp. Har prøvd i 3 forskjellige rom. Litt vondt i huet hver gang. (Akseptabelt lyttenivå/ganske høyt).
    les manualen på alt du har , yamaha rx-v 765 er ein topp reciver , har hadt den selv...passer utmerket med adcom effektforsterker og + klipsch høytalerene...men du må sette deg litt inn i ting , som og lese manualer...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    hmmmmm
    Spiss jo? Er spiss lyd fra hornet med den kombinasjonen.

Hva hjelper det å lese manualene når lyden er spiss? Har lest manualene og vet hvor det meste av innstillinger er, men tenkte at det beste var å kjøre med en rimelig naturlig lyd uten å stille på for mye.

Har også en Yamaha RXV 667, men burde vel ikke være noe forskjell med den heller.

Kanskje jeg burde kaste ut Adcomn, og gå for en Vincent eller noe i stedet.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiss jo? Er spiss lyd fra hornet med den kombinasjonen.

Hva hjelper det å lese manualene når lyden er spiss? Har lest manualene og vet hvor det meste av innstillinger er, men tenkte at det beste var å kjøre med en rimelig naturlig lyd uten å stille på for mye.

Har også en Yamaha RXV 667, men burde vel ikke være noe forskjell med den heller.

Kanskje jeg burde kaste ut Adcomn, og gå for en Vincent eller noe i stedet.
    jeg har yamaha rx-v 767 med rotel rb-1562 , og jeg har klipsch synergy serien f20...og di har høyere frekvens på lyden selve hornet enn , refrence serien har...men jeg har varm og fyldig lyd i høytalerene mine...og rotel er ikke kjent for og være den effektforsterkeren med varm lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har yamaha rx-v 767 med rotel rb-1562 , og jeg har klipsch synergy serien f20...og di har høyere frekvens på lyden selve hornet enn , refrence serien har...men jeg har varm og fyldig lyd i høytalerene mine...og rotel er ikke kjent for og være den effektforsterkeren med varm lyd...
    Nei, er merkelig det.. Men trenger svar på hva jeg burde gjøre

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv og sjekk over alle kabler , om det er riktig koblet...muligens ta fabrikk instillinger på yamaha reciveren...kjør ny mikrofon oppsett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv og sjekk over alle kabler , om det er riktig koblet...muligens ta fabrikk instillinger på yamaha reciveren...kjør ny mikrofon oppsett...
    Alt er rett koblet, har kjørt både YPAO, i tillegg prøvd manuelt oppsett.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er rett koblet, har kjørt både YPAO, i tillegg prøvd manuelt oppsett.
    ble det bedre da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble det bedre da
    Prøvde mye forskjellig for en 6-7 måneder siden, ble ikke noe bedre av det nei. Diskanten var på samme måten, men det ble forskjell i bassen da.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde mye forskjellig for en 6-7 måneder siden, ble ikke noe bedre av det nei. Diskanten var på samme måten, men det ble forskjell i bassen da.
    klipsch er høytalere med horn diskant , så den blir litt spiss i toppen når det blir høyt...men jeg skal nå selge mitt klipsch f20 5.0 surround system...og gå over til castle night 2 i front , castle classic center , og castle night 1 bak

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch er høytalere med horn diskant , så den blir litt spiss i toppen når det blir høyt...men jeg skal nå selge mitt klipsch f20 5.0 surround system...og gå over til castle night 2 i front , castle classic center , og castle night 1 bak
    Å ja, blir sikkert bra det. Har ingen kjennskap til de høytalerne, men. Jeg skal ikke klage på at mine ikke spiller høyt da. Det skal de jammen meg ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at høytalerne blir skarpe i toppen da montro?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at høytalerne blir skarpe i toppen da montro?
    Vet ikke. Men jeg sitter med et inntrykk av at Adcom ikke er noe greier. Leste en omtale av en 20 watts Proton som hadde like god kontroll på høyttalerne som en diger Adcom. Hva med å prøve et rørbuffer mellom receiver og effekt? Det burde mildne diskanten og "varme" opp lydbildet litt. Se på f.eks. Yaqin hos on9mart.com

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •