Kobling av Adcom GFA 5400 på Yamaha RX V765 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Den billigste løsningen for å få mest ut av ett par RF-82 nå er nok å snoke bruktmarkedet (å være litt tålmodig) etter en Vincent SP-331. Denne er ikke noe særlig mer i watt, men har en sinnsykt rå strømforsyning. Har testet den på både RF-82 og RF-7, og den leverer over all forventning i forhold til watt'en den er oppgitt til. De dukker også rett som det er opp på bruktmarkedet til en veldig overkommelig penge. Ligger faktisk en på bruktmarkedet nå. Skal du ha en ny forsterker, så er nok en god 2x200w ( snakker nå om i 8ohm ) fra Adcom, Vincent, Emotiva eller Parasound veien å gå.
    Okei, blir vel vel dumt å sende tilbake Adcomn etter 1 dag også, men.. for det spiller jo høyt nok hehe.. Men savner litt headroom da.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Okei, blir vel vel dumt å sende tilbake Adcomn etter 1 dag også, men.. for det spiller jo høyt nok hehe.. Men savner litt headroom da.
    Du har vel angrefrist, så du kan sende tilbake uten noe diskusjon. Pussig at det ikke skal være "nok" krefter. Har aldri hatt et slikt problem.

Hvordan er Klipsch med tanke på impedanskurve? Er de vanskelige for forsterkeren å drive?

edit: Hva med denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/80485

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Du har vel angrefrist, så du kan sende tilbake uten noe diskusjon. Pussig at det ikke skal være "nok" krefter. Har aldri hatt et slikt problem.

Hvordan er Klipsch med tanke på impedanskurve? Er de vanskelige for forsterkeren å drive?

Ja, det er merkelig at den ikke skal greie mer. Jeg ble irritert her, fordi Yamahan greier jo nesten å spille like høyt og med like mye bass -.-. Det må jo være noe galt et sted. Helvettes lampene på Adcomn blinker jo så fort at.

Det vet jeg ikke sikkert, bare at de er lett å komme opp i et brukbart volum med uten å belaste forsterkeren, men så er de tydeligvis tunge å drive oppover fra når det begynner å bli litt høyt.

Blir ikke anbefalt å kjøpe NAD av Klipschfolk, grunnet at den har en lys klang til horndiskanten på høytalerne.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helvettes lampene på Adcomn blinker jo så fort at.

Blir ikke anbefalt å kjøpe NAD av Klipschfolk, grunnet at den har en lys klang til horndiskanten på høytalerne.
    Skru opp forsterkeren og klipp av ledningene til lampene NOT

NAD har ikke lys klang, det er bare Klipschfolk som er fulle av flokkmentalitet og fasitsvar og har en tendens til å ha en "anti-Hifiklubben"-mentalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD har ikke lys klang, det er bare Klipschfolk som er fulle av flokkmentalitet og fasitsvar og har en tendens til å ha en "anti-Hifiklubben"-mentalitet.
    Haha, ja skal klippe av ledningene jeg. Nei da, men høytalerne begynner å vrenge også når de begynner å blinke, så det er et tegn på at forsterkeren ikke har mer strøm å gi. Men dette var virkelig dårlig greier altså. Jeg som trodde Yamahaen var svak da, men denne er jo nesten like svak.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For noe tull. Har hatt drøssevis med NAD forsterkere jeg, men til Klipsch er de rett å slett en horribel match, ihvertfall i mine ører. Snakker da om litt eldre modeller, så skal ikke si at en flunka ny NAD er dårlig, for det har jeg ikke testet selv, så det vet jeg ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noe tull. Har hatt drøssevis med NAD forsterkere jeg, men til Klipsch er de rett å slett en horribel match, ihvertfall i mine ører. Snakker da om litt eldre modeller, så skal ikke si at en flunka ny NAD er dårlig, for det har jeg ikke testet selv, så det vet jeg ikke
    Tja, bør jeg sende forsterkeren tilbake da tro?

Ingen vits å ha den om Yamahaen greier jobben omtrent like godt.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte det vel litt på spissen i sted...
    Det kan godt hende at NAD er dårlig match med Klipsch, for de blir vel ikke utviklet mot hornhøyttalere. Men at de har lys klangbalanse stemmer ikke.

TS! Send forsterkeren tilbake, utfra beskrivelsen din vil du neppe ha noe glede av den. Legger ut en link her, til en ganske kraftig rørforsterker som burde matche Klipschene ganske bra. Dessuten er den billig, og jeg har handlet derfra selv, og hadde varene i stuen min etter en uke (fra Hong Kong):
    edit: det er rør i inngangen, men transistorer i utgangen
    YAQIN VK-2100 Integrated Valve Tube Power Amplifier amp | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte det vel litt på spissen i sted...
    Det kan godt hende at NAD er dårlig match med Klipsch, for de blir vel ikke utviklet mot hornhøyttalere. Men at de har lys klangbalanse stemmer ikke.

TS! Send forsterkeren tilbake, utfra beskrivelsen din vil du neppe ha noe glede av den. Legger ut en link her, til en ganske kraftig rørforsterker som burde matche Klipschene ganske bra. Dessuten er den billig, og jeg har handlet derfra selv, og hadde varene i stuen min etter en uke (fra Hong Kong):
    edit: det er rør i inngangen, men transistorer i utgangen
    YAQIN VK-2100 Integrated Valve Tube Power Amplifier amp | eBay

Takker for svar

Klart det spiller bedre med den, men burde jammen greie å dra på med mer volum enn det som er tilfelle. Det som var noe skuffende. Mulig at lampene kan være med som kombinert juletrebelysning sammen med juletreet da, men.

Angående rørforsterkeren så har jeg Yamahaen som "pre-amp" så trenger ikke en integrert forsterker.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den billigste løsningen for å få mest ut av ett par RF-82 nå er nok å snoke bruktmarkedet (å være litt tålmodig) etter en Vincent SP-331. Denne er ikke noe særlig mer i watt, men har en sinnsykt rå strømforsyning. Har testet den på både RF-82 og RF-7, og den leverer over all forventning i forhold til watt'en den er oppgitt til. De dukker også rett som det er opp på bruktmarkedet til en veldig overkommelig penge. Ligger faktisk en på bruktmarkedet nå. Skal du ha en ny forsterker, så er nok en god 2x200w ( snakker nå om i 8ohm ) fra Adcom, Vincent, Emotiva eller Parasound veien å gå.
    Jeg har en Vincent SP-331 som jeg kjører på Klipsch RF-82II,og kan ikke annet
    en og skryte av den kombinasjonen Den har ikke noen problem og drive de.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg har en Vincent SP-331 som jeg kjører på Klipsch RF-82II,og kan ikke annet
    en og skryte av den kombinasjonen Den har ikke noen problem og drive de.
    Takker for svar

Har jeg noe mulighet for å bi-ampe Yamahaen og Adcomn? F.eks å kjøre bassene på Adcomn og diskantene på Yamahen?

Blir jo dumt å sende tilbake Adcomn når det koster en formue å sende den fra Vestfold til Arendal, men.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Har jeg noe mulighet for å bi-ampe Yamahaen og Adcomn? F.eks å kjøre bassene på Adcomn og diskantene på Yamahen?

Blir jo dumt å sende tilbake Adcomn når det koster en formue å sende den fra Vestfold til Arendal, men.

en formue å sende? når ble 2-300kr en formue?

dessuten har du 45 dagers angrerett hos lsound.

Articles - L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    en formue å sende? når ble 2-300kr en formue?

dessuten har du 45 dagers angrerett hos lsound.

Articles - L-Sound AS
    405 kroner en vei da, 810 kroner tur/retur for en forsterker til 4k.

Det er jo faktisk en del kroner for oss som ikke har allverdens med penger

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt eksempel på at en ekstern effektforsterker ikke alltid utgjør en enorm forskjell, men tror vel også du stiller vel store krav.
    Om du er ute etter en forsterker der spiller så høyt at du ikke orker høre på det skulle du vel ha sett på noe annet tror jeg, men ok, forskjellen på en 100 watter og en 200 watter er 3 db i lydstyrke, ikke mye akkurat.
    Kan ikke se du omtaler lydkvaliteten......
    Yamahaen har litt lavt utgangssignal på sine preout terminaler, om din Adcom har en gain bryter bak kan du jo prøve å sette denne på "high".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Et godt eksempel på at en ekstern effektforsterker ikke alltid utgjør en enorm forskjell, men tror vel også du stiller vel store krav.
    Om du er ute etter en forsterker der spiller så høyt at du ikke orker høre på det skulle du vel ha sett på noe annet tror jeg, men ok, forskjellen på en 100 watter og en 200 watter er 3 db i lydstyrke, ikke mye akkurat.
    Kan ikke se du omtaler lydkvaliteten......
    Yamahaen har litt lavt utgangssignal på sine preout terminaler, om din Adcom har en gain bryter bak kan du jo prøve å sette denne på "high".
    Det er mulig at jeg setter vel store krav ja, men utgangspunktet for at jeg kjøpte Yamaha receivern og høytalerne var jo for å spille høyt med god lydkvalitet. Da forventet jeg etter innkjøp av effektforsterker at jeg kunne spille rimelig høyt i en stue på ca 20 kvm. Mulig jeg setter høye krav til elektronikk til en samlet sum av 18 000, menmen.

Det er vel rett og slett sub jeg burde hatt, for det er basserne på Klipschhøytalerne som drar strømmen så forsterkeren gir seg. Skrur jeg ned bassen på yamahaen kan jeg spille øredøvende høyt og klart. Jeg spiller for all del ikke så høyt hele tia, det er bare at det er greit å ha litt headroom om man skal ha fest etc. så man ikke sprenger høytalerne i mangel på strømreserver på forsterkeren.

Ikke missforstå meg, jeg setter stor pris på lydkvalitet, derfor har jeg ikke CV-høytalere. Jeg er ikke ute etter øredøvende høyt eller at man ikke orker å høre på det. Dette nivået som forsterkeren gir seg på nå er langt i fra så høyt at det er skadelig for ørene.

Det var forresten ingen knapper e.l. bak på Adcomn.

PS. Jeg fikk tilbud om en Vincent SP 331 til ca 4k (samme som Adcomn kostet på tilbud ny. 5500kr veil.)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrur jeg ned bassen på yamahaen kan jeg spille øredøvende høyt og klart.
    Kjører du med bassen på null til vanlig på Yamaha'en, eller har du økt den?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med ny serien til rotel rb-1572 , da tenker jeg du skulle fått fart på høyttalerene dine...jeg bruker rotel rb-1562 og jeg angerer ikke et sekund på kjøpet...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RB-1572, og det var ikke store oppgraderingen i forhold til receiver. Jeg har samme receiver som trådstarter. Poenget mitt er ikke at Yamahaen er "nirvana".

Som Niels sier gir en dobling av effekt, 3db ekstra. Det er ikke all verden.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har RB-1572, og det var ikke store oppgraderingen i forhold til receiver. Jeg har samme receiver som trådstarter. Poenget mitt er ikke at Yamahaen er "nirvana".

Som Niels sier gir en dobling av effekt, 3db ekstra. Det er ikke all verden.
    funker utrolig på mitt anlegg i hvertfall , jeg bruker yamaha rx-v767 med rotel rb-1562 biampet , opp til frontene på klipsch synergy f20...kansje med disse da legger ved noen lenker her Parasound Model 5250 - Bass Brothers AS Primare A32 Effektforsterker - Sort eller hv med 2 sånne McIntosh MC501 Monoblokk - Sort

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du med bassen på null til vanlig på Yamaha'en, eller har du økt den?
    Har økt den til max på 0 så var det jo heller dårlig med bass.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •