Harman kardon avr360 og macbook pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Harman kardon avr360 og macbook pro

Jeg har vanskeligheter med å få lyden optimal når jeg kobler macbook pro med avr 360. Når jeg kobler macen med hdmi (video og audio) kommer talen kun fra venstre front og bak høytaler, det kommer ingen lyd fra høyre bakhøytaler.
    På sourround modes menyes får jeg kun to alternativer: Auto selevt - AVR selects Best Mode (da får jeg 4.1, ingen lyd fra hø.bak) og Stereo funksjon.
    Når jeg ser filmer blir også talen overstyrt/vanskelig å høre i scener der det blir brukt mye lydefekter.
    Når jeg kjører lyden og film gjennom PS3 er det ikke noe problem.

Jeg har koblet alle høytalere med Nordost kabler og alt er koblet riktig. Jeg har brukt ulike kombinasjoner og lest gjennom bruksanvisninger. Har også kaliberert lyden både manuelt og automatisk, men ingen forandring skjer.

Kan noen vennlist hjelpe meg. Det begynner å bli slitsomt når jeg ikke får den lyden jeg har betalt for. Ble anbefalt Nordost kabler, men får ikke følelsen av at jeg har kjøpt gode kabler heller når lyden ikke er slik jeg ønsker.

HJELP!!!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Faloda
    Jeg har vanskeligheter med å få lyden optimal når jeg kobler macbook pro med avr 360. Når jeg kobler macen med hdmi (video og audio) kommer talen kun fra venstre front og bak høytaler, det kommer ingen lyd fra høyre bakhøytaler.
    På sourround modes menyes får jeg kun to alternativer: Auto selevt - AVR selects Best Mode (da får jeg 4.1, ingen lyd fra hø.bak) og Stereo funksjon.
    Når jeg ser filmer blir også talen overstyrt/vanskelig å høre i scener der det blir brukt mye lydefekter.
    Når jeg kjører lyden og film gjennom PS3 er det ikke noe problem.

Jeg har koblet alle høytalere med Nordost kabler og alt er koblet riktig. Jeg har brukt ulike kombinasjoner og lest gjennom bruksanvisninger. Har også kaliberert lyden både manuelt og automatisk, men ingen forandring skjer.

Kan noen vennlist hjelpe meg. Det begynner å bli slitsomt når jeg ikke får den lyden jeg har betalt for. Ble anbefalt Nordost kabler, men får ikke følelsen av at jeg har kjøpt gode kabler heller når lyden ikke er slik jeg ønsker.

HJELP!!!
    Uten å være noen ekspert, og min kommentar er basert på det jeg har lest her inne de siste årene: PC/MAC inn i surroundreceivere er noe som de som lager surroundreceivere ikke er så interessert i.....at du bruker...
    Utrolig mange poster her på A/V Forum handler om slike problemer...så det er nok en god grunn til at DU også har problemer....
    Tror nok bransjen mener at skal du se film, så skal du bruke DVD/Blu-ray spiller...og ikke PC...enten du ripper eller laster ned...Tror undertegnede...:-)
    Og det har neppe med kabler å gjøre, men innstilling i PC/MAC...
    PS: Står vel ikke mye i manualen om tilkobling av PC....gjør det vel??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden lyden er bra på PS3 så er det vel ganske enkelt og greit å konstatere at det skjer noe rart med lyden fra MBP. Er du sikker på at MBP støtter 5.1? (evt, andre typer av surround?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har både sett bluray gjennom MBP og ps3, og lyden er betydelig bedre på ps3. Da fordeles lyden riktig. Filmer jeg har kjøpt på nettet/streamer som støtter 5.1 har receiveren problemer med.
    Jeg vet ikke hva slags lydkort det er på MBP, men går ut fra at det burde støtte 5.1. Jeg skal koble to forskjellig MBP på samme måte fr å se om det kan være mulig feil med min.

Det står heller ingenting om pc/mac tilkobling på AVR360.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du analogt ut fra MBP, eller digitalt (DP -> HDMI)?

Om du kjører analogt så er du avhengig av at avspillingsprogramvaren på MBP'en kan mikse 5.1 -> 2.0 på en god måte, noe det høres ut som at du sliter med nå...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •