[LØST: Ræva stue]Frontene (RF-82) får for mye guffe under film og kutter, what to do? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Det er sant, den har jo en EQ som vil kompansere. Får se hva magnulf finner ut om han prøver resette recieveren og kjøre bare rett fra fabrikk.

Om han ikke får det samme problemet og det er veldig bassfattig i sweetspoten ved samme volum så kan man jo tenke seg at den overkompanserer
    Jepp,har på følelsen at det kan være grunnen:-) tror nok en.sub kan.være løsningen her:-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Jepp,har på følelsen at det kan være grunnen:-) tror nok en.sub kan.være løsningen her:-)
    en sub er alltid løsningen uansett om man skal se filmer :P er jo som natt og dag ikke ha en sub på film

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en sub er alltid løsningen uansett om man skal se filmer :P er jo som natt og dag ikke ha en sub på film
    Det er veldig santB-)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for alle svarene og hjelpen, setter veldig pris på det!

Når jeg ser film, pleier jeg å ha det på 80 på receiveren (jeg har satt receiveren til å vise reell db i menyen, litt usikker på hva det vil tilsvare i minus). Som sagt virker det som det er de lave frekvensene som er problemet, de andre ser det ikke ut som er problemer med i det hele tatt da elementene såvidt beveger seg.

På videoen på linken under her, spilles det på en del lavere volum, type 50-60. Da kan man fortsatt se bevegelsene som jeg snakker om, veldig godt, (uten klakking etc. ved dette volumet), da jeg spiller "The Grid"-scenen i Tron Legacy som ser ut til å åpne med ganske drøy dypbass. De delene av videoen hvor ikke elementene "danser", er det fortsatt relativt mye bass som blir produsert i rommet, som de ikke har problemer med i det hele tatt.

Jeg ble veldig usikker ang det ved å slå av Audyssey, men jeg mener å huske relativt sikkert at problemet ikke var der da, men det skal jeg dobbeltsjekke når jeg kommer hjem igjen til helgen!

Nå skal det sies at jeg tror denne scenen er ganske krevende, for det er ikke så ille på andre filmer (men det oppstår)

PS: Dette er filmet UTEN effektforsterker koblet til, men det fremstår som helt likt uansett om den er tilkoblet eller ikke. Suben på gulvet er ikke koblet til. Om jeg setter front HT til small og cut-off på f.eks 40Hz, forsvinner problemet (jeg kan ikke gjøre dette når de står på Large). Men synes dette går utover lydkvaliteten da jeg ikke har sub (den på gulvet er ikke i funksjon/holder ikke mål :P)

BEKLAGER ROTET I HUSET Ungkarsbolig og 2 fridager i uka, og nyinnkjøpt anlegg sier jeg bare! Haha. Planen er å flytte alt ned i kjellerstua

Link til video:
    Demo (Tron Legacy - The Grid scene) Elementhopping - YouTube

Legger også med en video fra problemstillingen fra tidligere ved musikkavspilling i Stereo (uten Audyssey, men også uten "klakking"), hvor det ble konkludert med at det var subsoniske frekvenser i sangen som HT prøvde å gjengi, da flere fikk samme resultat på sine Klipsch (ihvertfall det de skrev) : ) Her spilles det dog relativt høyt (!) så er sikkert ikke så unormalt uansett:

Test - YouTube

Ang tidligere anlegg, så aner jeg ikke, da dette er første oppgradering på 10 år og forrige anlegg var et DD Jamo-sett med 5 satelitter og sub, så fikk aldri øye på sånne ting på de knøttehøyttalerne

Takker igjen for innspill! Får fortsette på veien her til jeg må ha pause igjen

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke det ser så forferderlig ut, ref serien skal da tåle det her, du har den nye serien eller? Kanskje det er de som er litt mer pinglete en gamle? :P

Men utifra som du beskriver det her hvor du setter small og cut off så forsvinner problemet tyder jo bare på at recieveren overkompanserer. så eneste alternativet her da blir å kjøpe deg en sub faktiskt, eller flytte sweetspot. ville uten tvil gått for subben

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypbass krever en del flytting av luft od det blir en del vandring i bass og sub elementer.

Tron Legacy er heller ikke beskjeden film på hva som er lagt til av bass i bunn... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audessey aktiverer ikke en form for Dynamic Range Control?

Jeg kan stille dette inn på min receiver, for LFE kanalen heter den: Bass Peak Level. . Denne lar jeg alltid stå av!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Audessey aktiverer ikke en form for Dynamic Range Control?

Jeg kan stille dette inn på min receiver, for LFE kanalen heter den: Bass Peak Level. . Denne lar jeg alltid stå av!
    Litt usikker på dette! Men hørtes kjent ut

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke det ser så forferderlig ut, ref serien skal da tåle det her, du har den nye serien eller? Kanskje det er de som er litt mer pinglete en gamle? :P

Men utifra som du beskriver det her hvor du setter small og cut off så forsvinner problemet tyder jo bare på at recieveren overkompanserer. så eneste alternativet her da blir å kjøpe deg en sub faktiskt, eller flytte sweetspot. ville uten tvil gått for subben
    Ja, det er kanskje det beste....hehe :-D Planen er å kjlpe sub etterhvert uansett når pengene kommer

Får prøve i annet rom til helgen og se om problemet vedvarer!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være at durett og spiller så høyt at forsterkeren går tom for krefter? Ser duhar skrevet i signaturen din at du har halo a21 koblet på, men på videoen din ser jeg bare halo a23 i racket ditt - den er vil jo gå tom for krefter og miste kontrollen tidligere enn a21 gjør?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audyssey vil aldri legge til mer enn 3dB, nettopp for å unngå slike problemer.

Men det som KAN skje er at man har noen rare skustike forhold som gjør at Audyssey tror man har respons mye lenger ned i frekvens enn det høyttalerne leverer, og dermed fyrer på nedover og overbelaster forsterkerne. Har opplevd det en gang, og da var det en del støy i rommet under selve kalibreringen.

Pass på at det er HELT stille i rommet når du måler (skru av varmepumpe, vaskemaskin i naborommet osv), og bruk alle målingene du har tilgjengelig (tipper 8 ). Første målingen i sweetspot, de andre rundt omkring i nærheten av sweetspot (innen 60-80cm radius), uavhengig av andre sitteplasser. Mikrofon plassert i ørehøyde, på mikrofonstativ eller kamerastativ eller noe slikt. IKKE på en eske, puter eller liknende underlag.

Forøvrig er fremgangsmåten for romkorreksjon med Audyssey nøye beskrevet og 'godkjent' av sjefsingeniøren og 'hjernen bak' MultEQ. Litt skremmende dokument, men det dekker det meste av oppsett med Audyssey.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det kan ikke være at durett og spiller så høyt at forsterkeren går tom for krefter? Ser duhar skrevet i signaturen din at du har halo a21 koblet på, men på videoen din ser jeg bare halo a23 i racket ditt - den er vil jo gå tom for krefter og miste kontrollen tidligere enn a21 gjør?
    Her har det skjedd en glipp ifra min side, det er jo selvfølgelig A23 jeg har! ops:

Men den burde da for pokker klare å levere nok til de lettdrevne Klipsch´ene?! Ellers hiver jeg den på dynga med en gang, det er sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Klipsch tidligere. Lettdrevent er IKKE det samme som at de ikke krever strøm!

Hadde klipsch KL-650THX, små, lettdrevne, 'proffe' kinohøyttalere, men de kunne få mange forsterkere til å knele.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Her har det skjedd en glipp ifra min side, det er jo selvfølgelig A23 jeg har! ops:

Men den burde da for pokker klare å levere nok til de lettdrevne Klipsch´ene?! Ellers hiver jeg den på dynga med en gang, det er sikkert.
    Send den heller til meg .

Uansett, A23 har nok IKKE nok strøm i lengden på Klipsch, er som de sier, krever lite watt, men masse strøm (amper). A23 er veldig bra, men er nok ikke strømsterk nok! Se om du finner en brukt Emotivia XPA-2 eller noe.... de er relativt rimelige, og veldig kraftige! .

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj.., nå føler jeg at jeg har svidd av mange tusen på en jallakomponent :razz:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå får jeg roe meg ned litt....hehe.

Men da er altså A23´en for svak for RF-82II i de laveste frekvensene da? Virker som den gjør jobben greit ellers

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men da er altså A23´en for svak for RF-82II i de laveste frekvensene da? Virker som den gjør jobben greit ellers
    men kan ikke skjønne at det er dette som er problemet? Jeg har da hatt bare en onkyo 707 på og hadde aldri noe slikt problem, parasound a23 er vel sterkere en denne?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk at RF82 er en SVÆR høyttaler da!

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merkelig den paran burde da holde,kjører selv en nc2125 på rf82 å det dunker ganske så bra,veldig bra bor på landet, meste parten av bilder er festet m dobbel sidig teip i tileg til kroken de gikk i gulvet ell lagde en forferdelig diirrre lyd. skulle gjerne hatt en 2150nc men det var de kr da.. lykke til med klakk, håpe det ordner seg :-)

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på mine fr 82 bruker jeg en gammel denon forsterker på 20 kilo 200 watt 8 ohm

har ingen problemer ! kan spille med så mye bass eller styrke , så er nok forsterker problemer ,

her er video eks lyden virker ikke høy på video men er min 110 db

Klipsch RF-82 - YouTube

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •