[LØST: Ræva stue]Frontene (RF-82) får for mye guffe under film og kutter, what to do? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra mitt ståsted er det to (evnt. tre) alternativer/svar på problemet.
    1. Uansett hvor billig/svak effekt skal det MYE til før man merker disse syptomene! (og det med en pinglete eldre yamaha reciever). Klipping ja.. Men har regelrett voldtatt mine RF 82 uten i nærheten av at de prøver for mye bass...

2. Prøvd en annen reciever/pre-amp? Enten er det noe galt med parasounden, eller reciever (noe feil med dens fordeling av signalstyrken ift. lydspor).

3. Ehh, ja, du spiller AAAALT for høyt!!!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Fra mitt ståsted er det to (evnt. tre) alternativer/svar på problemet.
    1. Uansett hvor billig/svak effekt skal det MYE til før man merker disse syptomene! (og det med en pinglete eldre yamaha reciever). Klipping ja.. Men har regelrett voldtatt mine RF 82 uten i nærheten av at de prøver for mye bass...

2. Prøvd en annen reciever/pre-amp? Enten er det noe galt med parasounden, eller reciever (noe feil med dens fordeling av signalstyrken ift. lydspor).

3. Ehh, ja, du spiller AAAALT for høyt!!!
    hehe likte den siste :P

Heller mer mot at det er noe galt med komponentene her jeg

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe likte den siste :P

Heller mer mot at det er noe galt med komponentene her jeg
    Ikke bare jeg som er oppe langt på natt ser jeg hehe, neida, men er redd feilen ligger i reciever eller effekt gitt. Trådstarter; mulighet for å teste noen annet i anlegget ditt for å feilsøke?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

klipsch rf82 og rotel rb-1562 eller rotel 1572 , da tenker jeg det problemet har forsvunnet med ein gang , og fått hvilken innstillinger du selv vil ha...jeg kjører rotel rb-1562 på frontene mine med biamping , så kjører yamaha rxv-767 subwooferene mine , men alt dem trenger er et signal , så du kan si einaste belastingen yamahaen min har er , centeren min og surround høyttalerene mine og etter rotelen har kommet i hus så har jeg kunnet , lekt meg med anlegget sånn som jeg vil selv , uten at det kutter eller blir overbelastning på noe...så invester i ein effektforsterker så skal , du se at det blir liv i annlegget igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    klipsch rf82 og rotel rb-1562 eller rotel 1572 , da tenker jeg det problemet har forsvunnet med ein gang , og fått hvilken innstillinger du selv vil ha...jeg kjører rotel rb-1562 på frontene mine med biamping , så kjører yamaha rxv-767 subwooferene mine , men alt dem trenger er et signal , så du kan si einaste belastingen yamahaen min har er , centeren min og surround høyttalerene mine og etter rotelen har kommet i hus så har jeg kunnet , lekt meg med anlegget sånn som jeg vil selv , uten at det kutter eller blir overbelastning på noe...så invester i ein effektforsterker så skal , du se at det blir liv i annlegget igjen
    Trådstarter har Parasound Halo A21 effekt forsterker.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Det som skjer er at det begynner å "klakke" i høyttalerne, også ser man elementene går løpsk ut og inn, før Para´en kutter i noen sekunder på den kanalen det gjelder (kommer an på hvem kanal som får mest "juling" i lydsporet). Ikke noe pen lyd eller syn i det hele tatt når det skjer..hehe. Er derfor jeg er litt frustrert her :P
    Dette er absolutt ikke bra. Klakking indikerer at talespolen har "bunnet". Hvis du har ødelagt høyttalerne litt pga dette kan det hende du har en mild kortsluttning i høyttaleren. Da vil det være normalt at ampen kutter, eller rettere sagt, går i protect.

Hva skjer om du deaktiverer Audyssey? Og ikke minst dynamic volume?

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kortslutning?

Har du sjekket høyttalerkablene? Kan være nok at noen frynsete tråder fra kabelen kortslutter enten ved høyttalerne eller forsterkeren. Hvis det er tilfellet kan det gå bra ved lavt/moderat volum, men føre til at forsterkeren kutter på høyere volum.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    hvis du sitter i det 0 punktet noen snakker om her.kan du ikke prøve og sett micen ett annet sted og kjøre ny kalibrering.bare for og se om det blir noe forskjell.da har du vel brått bekrefta eller avkrefta det 0 punktet.
    enkleste er vel og handle en subb 8)
    Skal teste litt når jeg kommer hjem igjen neste helg fra jobb, uten effekt osv. Men ja må vel bli en sub ja 8) Hvem sub matcher oppsettet mitt greit da? Klipsch?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vinfinity
    Har du sjekket høyttalerkablene? Kan være nok at noen frynsete tråder fra kabelen kortslutter enten ved høyttalerne eller forsterkeren. Hvis det er tilfellet kan det gå bra ved lavt/moderat volum, men føre til at forsterkeren kutter på høyere volum.
    Ja det ser greit ut, bruker ferdigfabrikerte bananplugg bi-wire Cobra-kabler, så tror ikke det er der problemet ligger :/

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hva skjer om du deaktiverer Audyssey? Og ikke minst dynamic volume?

Geir Arne
    Om jeg deaktiverer Audyssey forsvinner problemet helt, men dynamicen av eller på gir liten eller ingen forskjell på problemet. Kan det være noe rart med Halo´en tror dere altså? Alt er kjøpt nytt for en mnd siden...typisk :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du målt med DB måler hvor høyt du spiller når dette skjer? Ut fra vanlig db regning skal du ligge på + 110dB og det er jo ganske høyt! Hvor høyt på volum skalen(reciver) ligger du?

Vil sterkt anbefale sub evt prøve å kjøre oppsette uten eq-kun legge inn avstand til høytalere og prøve.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som Audyssey kompanserer SÅ mye i bass'n (hever nivået), at ved høyt volum "knekker" forsterkern. Med EQ blir det tøffere for en normal forsterker å takle oppgavene for å si det sånn, dvs økt forvregning. Har ikke tro for at HT'ene har noe skyld i dette. MEN har du voltmeter kan du i det minste sjekke om du har korrekt motstand på HT-terminalene, at det ikke er noe som er feil/kortslutta internt.

mvh

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Høres ut som Audyssey kompanserer SÅ mye i bass'n (hever nivået), at ved høyt volum "knekker" forsterkern. Med EQ blir det tøffere for en normal forsterker å takle oppgavene for å si det sånn, dvs økt forvregning. Har ikke tro for at HT'ene har noe skyld i dette. MEN har du voltmeter kan du i det minste sjekke om du har korrekt motstand på HT-terminalene, at det ikke er noe som er feil/kortslutta internt.

mvh
    Skal prøve tipset ditt med Voltmeter på høyttalerne neste helg bare for å ha utelukket det. Hva skal jeg se etter? Litt grønn på det området 8)

Nå rakk jeg å prøve UTEN effektforsterkeren før jeg dro på jobb, og problemet er der fortsatt. Filmet det hele og skal prøve å få lagt ut en video i løpet av dagen, stay tuned : )

Når jeg flytter meg bort til høyttalerne er det ganske villt med bass, men det virker ikke til at det er noe problem i det hele tatt for HT bortsett fra når det kommer low frequency-lyder, er først da elementene flyr inn og ut. Opplevde det samme med musikk tidligere og posta en tråd om det her, men konkluderte med at det var vanlig, da det var flere andre som opplevde det samme når de prøvde, og man kom fram til at det rett og slett var høyttalerens konstruksjon som ble flaskehalsen (at den prøvde å gjengi lavfrekvens den egentlig ikke var i stand til, derav elementvandringen)

Bare en tanke det over her da.. Men uansett, skal få ut en video.. På videoen har jeg en gammel sub tilkoblet, men HT står på Full Band som Audysseyen har satt dem til.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Magnalf]Når jeg flytter meg bort til høyttalerne er det ganske villt med bass, men det virker ikke til at det er noe problem i det hele tatt for HT bortsett fra når det kommer low frequency-lyder, er først da elementene flyr inn og ut. Opplevde det samme med musikk tidligere og posta en tråd om det her, men konkluderte med at det var vanlig, da det var flere andre som opplevde det samme når de prøvde, og man kom fram til at det rett og slett var høyttalerens konstruksjon som ble flaskehalsen (at den prøvde å gjengi lavfrekvens den egentlig ikke var i stand til, derav elementvandringen)QUOTE]

jeg har ligget oppe i 100-110 db med mine gamle RF-82 og jeg var ikke bekymra for HT mine i det hele tatt annet en at jeg begynte bli bekymret for min egen hørsel, og hørte absolutt ikke noe klakking eller lignende som du har beskrevet, har da kjørt med emotiva effekt.
    tyder nok på at noe ikke er helt som det skal være med elektronikken eller innstillinger

Sitat Opprinnelig postet av Zemtex
    Godt poeng, tror heller ikke det er HT sitt problem, men kan jo hende om han har kjørt som han har gjort på de nå noen ganger at noe har blitt permanent ødelagt?
    Du sier at det hele er en mnd gammelt? Hvordan var det med ditt gamle anlegg? Var det slik rett ut av boksen eller har du bare merket det siden?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du bare presser Høyttalerene for hardt jeg.. jeg kan helt sikkert få til det samme med mine cm9 hvis jeg vil, bare og skru opp maks på bass og vri opp så gir de seg nok, det gjør vel de fleste ht hvis man har nok effekt.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Jeg tror du bare presser Høyttalerene for hardt jeg.. jeg kan helt sikkert få til det samme med mine cm9 hvis jeg vil, bare og skru opp maks på bass og vri opp så gir de seg nok, det gjør vel de fleste ht hvis man har nok effekt.
    kan ikke skjønne at det skal være dette heller, har selv presset mine gamle 82 så mye at det begynner bli vondt å ubehagelig høre på, og syns ikke elementene slet i det hele tatt. Trådstarter hvor høyt pleier du spille på? beveger du deg langt over + db linja :P ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke skjønne at det skal være dette heller, har selv presset mine gamle 82 så mye at det begynner bli vondt å ubehagelig høre på, og syns ikke elementene slet i det hele tatt. Trådstarter hvor høyt pleier du spille på? beveger du deg langt over + db linja :P ?
    Ja, men det mulig at der han sitter så er bassen "borte" så at alt står på fult av bass osv, da er det vel mulig og "bånne" elementene? spes under film hvor det er mye dypbass, da tror jeg de kan begynne og slite litt:P det at det kakker i elementene betyr jo at presses mer enn de kan vandre.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det mulig at der han sitter så er bassen "borte" så at alt står på fult av bass osv, da er det vel mulig og "bånne" elementene? spes under film hvor det er mye dypbass, da tror jeg de kan begynne og slite litt:P det at det kakker i elementene betyr jo at presses mer enn de kan vandre.
    det er sant, men tror vel han skulle pumpet på rimelig mye volum først så det ville liksom ringt en bjelle. Når du ser at du nærmer deg 0 db linja og enda ikke syns det er høyt er det nok noe rart :P

Jeg ville resetta recieveren så alle innstilinger og RK ble tatt ut. Dermed ville jeg prøvd guffet på volum, merker du ikke noen problemer da når du kommer opp til samme nivå så kan man vel konludere med at det er recieveren som overkompanserer etter RK? som igjen blir for mye for HT

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sant, men tror vel han skulle pumpet på rimelig mye volum først så det ville liksom ringt en bjelle. Når du ser at du nærmer deg 0 db linja og enda ikke syns det er høyt er det nok noe rart :P

Jeg ville resetta recieveren så alle innstilinger og RK ble tatt ut. Dermed ville jeg prøvd guffet på volum, merker du ikke noen problemer da når du kommer opp til samme nivå så kan man vel konludere med at det er recieveren som overkompanserer etter RK? som igjen blir for mye for HT
    Hehe ja, når jeg når minus 3 på receiveren så begynner det og bli rimelig høyt! Men hvis rk ikke "hører" noe bass I sweetspot så vil den kanskje skru opp endel bass? dette skjedde ikke da rk var koblet ut?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, når jeg når minus 3 på receiveren så begynner det og bli rimelig høyt! Men hvis rk ikke "hører" noe bass I sweetspot så vil den kanskje skru opp endel bass? dette skjedde ikke da rk var koblet ut?
    Det er sant, den har jo en EQ som vil kompansere. Får se hva magnulf finner ut om han prøver resette recieveren og kjøre bare rett fra fabrikk.

Om han ikke får det samme problemet og det er veldig bassfattig i sweetspoten ved samme volum så kan man jo tenke seg at den overkompanserer

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •