rare målinger på denon??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rare målinger på denon??

hei.
    lurte på en ting som sikkert noen her kan svare på.når jeg kjører sånn kalibrering på min denon avr 2809 så får jeg litt rare parametere.(tror jeg da)
    når kalibrering er ferdig får jeg -10,5db på fl og -10db fr.senter er på-6db.subb går på -12 db men det er greit.(kjører 3.1 foreløpig.)
    så det jeg lurer på.hvorfor tar den ikke utgangspunkt i 0db?(altså med mine målinger ville jeg da ha hatt fl på -0,5 og fr på 0,0db.og senter sikkert på pluss siden.)
    er det forsterkeren min som det er no galt med,eller er det bare sånn.jeg vil helst ha alt så nærme 0db som mulig.
    har en emotiva xpa-2 som driver frontene og senter på denon men det skal da vel ikke ha noe og si?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren kalibrer slik at 0dB på volumkontrollen din tilsvarer referansenivå. Med følsomme høyttalere blir det ofte slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Forsterkeren kalibrer slik at 0dB på volumkontrollen din tilsvarer referansenivå. Med følsomme høyttalere blir det ofte slik.

du det skjønte jeg ikke.
    når jeg brukte dali conept8 som fronter fikk jeg også sånne borti natta målinger(ikke like fjærne som nå)og de er da ikke så følsomme?
    men er vel bare sånn det er.
    men når jeg da går inn og forandre fl og fr til -0,5db og 0db hvorfor lagrer det seg ikke da?
    nei var bedre før i tia da man bare hadde sony walkman.den "vanntette"!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man lager filmlyd har man et visst,fast nivå i studio der man mikser. Dette kalles 'referansenivå'. Når man kjører et autooppsett på Denon så prøver den å få det til slik at når volumkontrollen din viser 0dB i displayet så er det 'refereansenivå' altså like høyt som i studio, og i kinosalen.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    hei.
    lurte på en ting som sikkert noen her kan svare på.når jeg kjører sånn kalibrering på min denon avr 2809 så får jeg litt rare parametere.(tror jeg da)
    når kalibrering er ferdig får jeg -10,5db på fl og -10db fr.senter er på-6db.subb går på -12 db men det er greit.(kjører 3.1 foreløpig.)
    så det jeg lurer på.hvorfor tar den ikke utgangspunkt i 0db?(altså med mine målinger ville jeg da ha hatt fl på -0,5 og fr på 0,0db.og senter sikkert på pluss siden.)
    er det forsterkeren min som det er no galt med,eller er det bare sånn.jeg vil helst ha alt så nærme 0db som mulig.
    har en emotiva xpa-2 som driver frontene og senter på denon men det skal da vel ikke ha noe og si?
    Helt normalt det,min receiver gjør akkurat det samme:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Når man lager filmlyd har man et visst,fast nivå i studio der man mikser. Dette kalles 'referansenivå'. Når man kjører et autooppsett på Denon så prøver den å få det til slik at når volumkontrollen din viser 0dB i displayet så er det 'refereansenivå' altså like høyt som i studio, og i kinosalen.

aha da skjønner jeg mer.takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •