Onkyo TX-NR3008

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR3008

Hei!

Har nettopp kjøpt en Onkyo av receiver (TX-NR3008). Når jeg ser på en HD sending fra Canal Digital som sender lyden I Dolby Digital, viser receieveren 'Dolby D' i displayet. Skifter jeg til en DVD fra PS3 får jeg 'Multichannel' i 'Listening Mode' - så lenge jeg velger DTS eller DD. Begge kildene benytter HDMI-kabel og 'Listening Mode Preferanser' er like for begge i Onkyoen's oppsett. Hva skyldes dette? Er 'PCM Multichannel' dårligere enn DD eller DTS? Hvordan får jeg receiveren til å vise DD eller DTS fra PS3'en?

Mvh
    GerhardA

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve på Ps3 og gå til lydinnstilling og så audio utdata og så stiller
    den inn lyden automatisk.Eller du kan prøve og gå inn på PS3 Videoinnstillinger
    BD/DVD Audio Output Format(HDMI) og sette den på Datastrøm.
    Du kan iallefall prøve og se om det hjelper:idea:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ditt svar.

Veldig logisk å legge 'AUDIO Utdata format' under 'Videoinstillinger da....'

Den stod på Lineær PCM ja. Endret til datastrøm, men Onkyoen holdt fremdeles fast på 'Multichannel'. Prøvde forskjellige medier/lydspor mm. men DD eller DTS ville bare ikke fram.

Etter en del spilling i en konsert, så sa Onkyoen 'DTS' i displayet. Jeg mener den endringen ved å skifte fra LPCM til Datastrøm bør skje umiddelbart. Har ikke hatt anledning til å teste dette mer ut enda.

Takker så myefor hjelpen. Regner med at det er løst

Mvh
    GerhardA

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=ger_alf]Takk for ditt svar.

Veldig logisk å legge 'AUDIO Utdata format' under 'Videoinstillinger da....'

Den stod på Lineær PCM ja. Endret til datastrøm, men Onkyoen holdt fremdeles fast på 'Multichannel'. Prøvde forskjellige medier/lydspor mm. men DD eller DTS ville bare ikke fram.

Etter en del spilling i en konsert, så sa Onkyoen 'DTS' i displayet. Jeg mener den endringen ved å skifte fra LPCM til Datastrøm bør skje umiddelbart. Har ikke hatt anledning til å teste dette mer ut enda.

Takker så myefor hjelpen. Regner med at det er løst

Mvh

Har knotet mye med en PS3 hos en kamerat...ville ikke hatt den om jeg fikk den kastet etter meg....forskjellen er at med PCM ut så sjer dekodingen i PS3 din, med bitstream/datastrøm skjer den i receiveren din , og da først kommer de magiske boksatvene fram...men ellers så er det ikke noen forskjell...men de flest foretrekker at receiveren gjør dekodingen...pass også på at du spiller av riktig lydspor fra DVD/Blu-ray...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spørs del om du har slim eller fat ps3. Det er kun slim har bitstream, mens fat har pcm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •