HK AVR 660 og Sony BDP-s550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR 660 og Sony BDP-s550

Har nettopp fått 660'en i hus. Har koblet BD og AVR sammen med HDMI-kabel.

Displayet på HK tilsier at BD kun sender PCM 2.0

Jeg klarer ikke å få HKen til å sende ut HD lyd, hverken Dolby Digital eller DTS.

Noen ideer om hva som er galt?

Blu Ray fra sony er oppgradert og HKen skal ha HDMI 1.3a.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av trond.gronvold
    Har nettopp fått 660'en i hus. Har koblet BD og AVR sammen med HDMI-kabel.

Displayet på HK tilsier at BD kun sender PCM 2.0

Jeg klarer ikke å få HKen til å sende ut HD lyd, hverken Dolby Digital eller DTS.

Noen ideer om hva som er galt?

Blu Ray fra sony er oppgradert og HKen skal ha HDMI 1.3a.
    Blu-ray må ha bitstream ut....
    Og DTS og Dolby Digital er ikke HD lyd.....DTS HD Master og Dolby True HD er....Og HK "sender" ikke ut HD lyd, den dekoder lyden og da kommer det i displayet...alt dette står vel i bruksanvisningen på BD splleren din....som du finner på Nettet...
    Husk også å sjekke de forskjellige lyd opsjoner på Blu-ray...så du er sikker på at du velger HD lydspor....98 % av filmene på Blu-ray har HD lyd som valg nr. 1...lykke til
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordnet seg etter flere timers "trykking" på innstillinger.
    Sonyen måtte ha et annet oppsett mhp lyd. "Direct" overføring løste alt.

Det eneste som nå synes litt merkelig er følgende:
    HKen viser "DTS HD Master audio" i displayet, men det forsvinner i løpet av noen sekunder og erstattes av "Logich7 movie"..........

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det ordnet seg etter flere timers "trykking" på innstillinger.
    Sonyen måtte ha et annet oppsett mhp lyd. "Direct" overføring løste alt.

Det eneste som nå synes litt merkelig er følgende:
    HKen viser "DTS HD Master audio" i displayet, men det forsvinner i løpet av noen sekunder og erstattes av "Logich7 movie"..........
    I innstillingene så må du sette den til å la receiveren bestemme surround mode....Logic7movie innstillingen skal bare dukke opp hvis du mottar et stereo signal....men såvidt jeg husker(har hatt 2 stk HK før AVR 255 og 460) innstillingen skal være på auto selct...sender du da riktig signal via hdmi fra blu ray til receiver så skal du fa HD lyd...og iflgSony så er riktig innstilling på din blu ray direct...og så må du passe på at lydsporet som kommer fra din blu ray er HD lydsporet....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har holdt på noen timer med oppsettet.

Sonyen står på "Direct", som skissert i manualen.
    Eneste mulighet (jeg har funnet så langt) til å få 5.1 lyd er å sette HK til "bruk beste lydkvalitet". Da står det "DTS HD Master audio" både på TV-skjerm og i HK's display i noen sekunder før "logich7 movie" overtar plassen i displayet på HKen.

Jeg tror vel etterhvert at det er korrekt. Lydgjengivelsen er hinsides det AVR 630 kunne gi (den hadde ikke HD-lyd).

Jeg skal sjekke litt mer, men kjenner ikke igjen valget "auto select".

PS.
    det står ikke *"bruk beste lydkvalitet", men oversatt til norsk står det noe lignende.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har holdt på noen timer med oppsettet.

Sonyen står på "Direct", som skissert i manualen.
    Eneste mulighet (jeg har funnet så langt) til å få 5.1 lyd er å sette HK til "bruk beste lydkvalitet". Da står det "DTS HD Master audio" både på TV-skjerm og i HK's display i noen sekunder før "logich7 movie" overtar plassen i displayet på HKen.

Jeg tror vel etterhvert at det er korrekt. Lydgjengivelsen er hinsides det AVR 630 kunne gi (den hadde ikke HD-lyd).

Jeg skal sjekke litt mer, men kjenner ikke igjen valget "auto select".

PS.
    det står ikke *"bruk beste lydkvalitet", men oversatt til norsk står det noe lignende.
    Hadde en kopi på PC en av manualen på AVR 460...den var selvsagt på engelsk...har du trykket deg igjennom surround modes knappen på fjernkontrollen??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fungerer som det skal. Fant "auto select" for andre gang, og da fungerte det.

Nå viser displayet DTS HD.....

Tenker tungt på nye høytalere nå.........:?

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd?

Hei Trond!
    Godt fornøyd med Avr660? Har lillebror sjøl og tenkt på akkurat det valget mens jeg leste tråden.
    Er jo bare å bytte høytalere det 8)
    Vurderer nytt selv....du skal ikke selge senteren din?

TAJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olala, den er herlig.
    Nå er JBL TL260 bestilt. Det blir nok en utrolig lyd i fronten med dem på plass 8-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •