Noen som har Pioneer VSA-AX10Ai?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har Pioneer VSA-AX10Ai?

Jeg prøver å få lånt et eksemplar av nevnte surroundforsterker. Grunnen er at den var den beste av sitt slag da den kom, og er den eneste som har fått prisen "Årets hjemmekinoforsterker" tå år på rad i vår kavalkade.

Jeg er interessert i å høre om dagens surroundforsterkere har blitt noe bedre rent lydkvalitetsmessig, og da spesielt i stereo.

Ettersom AX10 ikke har HDMI-innganger og da heller ikke videooppskalering eller HD-lyddekoding, er det først og fremst interessant å finne ut av hvor bra denne er i stereo, i forhold til eksempelvis Pioneer SC-LX83. Som en liten kuriositet.

Så: Er det noen som har en AX10 de har lyst til å låne bort en kort stund?

;-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke en sånn receiver,men synes det var en veldig artig ide,og håper du får fatt i en, slik at du får gjort en sammenligning
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig konsept Geir. Har selv gått i fra nyere modeller med hd-lyd og romkorreksjon tilbake til HK Avr-8500. Denne gir meg så mye bedre lyd i surround at jeg ble litt satt ut da jeg koblet den opp igjen etter mange års strev med romkorreksjon. Jeg bruker selfølgelig Pre i stereo...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvor lang peridode er det snakk om?

min ax10 koser seg med mine "små" swans f2.2f i stereo, da jeg hdmi/kildeswitcher via min samsung 63" er faktisk ikke mangel på hdmi noe stort tap for meg må jeg si, skjermen sender jo optisk til den.

Har vurdert å oppgradere til LX83, men min konklusjon er enn så lenge at det ikke er verdt det, spesielt når jeg vet hva jeg gav for min ax10 i sin tid, og hva jeg får for den nå, kontra hva den gir meg.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo HD lyd fra BD på denne forsterkeren også, er jo bare å kople opp analogt det, fra en god BD spiller.

Kan jo være greit å teste det også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempetøfft!

Jeg angrer enda på at jeg solgte min. . Oppgraderte til Lx 71, surround lyden synes jeg er fullt på høyde med ax 10`en, men i stereo pluss de ENORME kreftene i ax 10 er sinnsyke!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jay
    Hei, hvor lang peridode er det snakk om?

min ax10 koser seg med mine "små" swans f2.2f i stereo, da jeg hdmi/kildeswitcher via min samsung 63" er faktisk ikke mangel på hdmi noe stort tap for meg må jeg si, skjermen sender jo optisk til den.

Har vurdert å oppgradere til LX83, men min konklusjon er enn så lenge at det ikke er verdt det, spesielt når jeg vet hva jeg gav for min ax10 i sin tid, og hva jeg får for den nå, kontra hva den gir meg.
    Hei! Kun et par dager. Bare for å sjekke. Du må gjerne være med, hvis du vil! Tenker først og fremst å teste i stereo.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Man får jo HD lyd fra BD på denne forsterkeren også, er jo bare å kople opp analogt det, fra en god BD spiller.

Kan jo være greit å teste det også
    Selvsagt kan man det. Litt usikker på om AX10 korrigerer forsinkelse for multi-analoginngangen, men det er selvfølgelig aktuelt å teste!

Det blir uansett litt mer tungvint i hjemmekinosammenheng, da videosignalet må utenom forsterkeren. Og hvordn blir det med fraværende lipsync, etc. Men ja, det er absolutt verdt å sjekke ut!

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for de som er på jakt etter en : High End hjemmekinoforsterker - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 spenn?! galskap...

ekstremt mye for pengene, rart den ikke er solgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jay
    5000 spenn?! galskap...

ekstremt mye for pengene, rart den ikke er solgt.
    3500.- er det vel det står.....

Deck

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det verste er at den sikkert ikke blir solgt pga maglende HDMI ol. Men fyttigrisen for en pris.

Vurderer faktisk å kjøpe den selv.

Tror ikke man finner en bedre 2 kanals forsterker til den prisen, og om man tar med alle mulightene for digital tilkobling (DAC) så er den et kupp.

Men folk tør ikke kjøpe noe som ikke er mote eller up to date. Vertfall ikke innenfor hjemmekino miljøet.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    og det verste er at den sikkert ikke blir solgt pga maglende HDMI ol. Men fyttigrisen for en pris.

Tror ikke man finner en bedre 2 kanals forsterker til den prisen, og om man tar med alle mulightene for digital tilkobling (DAC) så er den et kupp.

Men folk tør ikke kjøpe noe som ikke er mote eller up to date. Vertfall ikke innenfor hjemmekino miljøet.

Mvh Peter
    Jeg hadde nok kjøpt den fordi den matcher HLD-X9 en min, hadde jeg ikke allerede hatt en gammel Denon AVC-A1SEmkII og AVC-A1D stående, i tillegg til AVP/POA settet .....

Deck

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep

Mvh Peter
    3500,- er en SYKT bra pris for en forsterker! Som du sier er lyden i stereo fortsatt i referanseklasse!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •