Pioneer lx53 vs yamaha 2067 med Mirage fronter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer lx53 vs yamaha 2067 med Mirage fronter

Hei,

Jeg har kjøpt LX-53 til mitt 5,1 oppsett med Mirage m5si fronthøytalere. Noen som vet om denne forsterkeren er bra til Miragene? Jeg tester selv, men har ikke så mye å sammenligne med.

Forøvrig kan jeg bytte pioneeren mot en yamaha 2067 innen tre uker, og lurer på om kanskje det er lurt. Yamahaen veier mer, noe de på hifilklubben sier = mer kraft(riktignok en tommelfingerregel).

Forøvrig har jeg trøbbel med å koble pioneeren til min gamle hd-ready pioneerskjerm, skjermen blir bare svart. Noen mener dette er fordu forsterkeren sender 1080, mens skjermen må ha 720. Siden jeg ikke har bilde på skjermen, får jeg heller ikke til å gjøre noe med forsterkerens innstillinger. Noen som har tips?

Bør jeg bytte til Yamaha?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du bør lese litt i bruksanvisningen og ikke gi så fort opp. Pioneer er bedre enn Yamaha synes jeg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fasteddiefelson
    Hei,

Jeg har kjøpt LX-53 til mitt 5,1 oppsett med Mirage m5si fronthøytalere. Noen som vet om denne forsterkeren er bra til Miragene? Jeg tester selv, men har ikke så mye å sammenligne med.

Forøvrig kan jeg bytte pioneeren mot en yamaha 2067 innen tre uker, og lurer på om kanskje det er lurt. Yamahaen veier mer, noe de på hifilklubben sier = mer kraft(riktignok en tommelfingerregel).

Forøvrig har jeg trøbbel med å koble pioneeren til min gamle hd-ready pioneerskjerm, skjermen blir bare svart. Noen mener dette er fordu forsterkeren sender 1080, mens skjermen må ha 720. Siden jeg ikke har bilde på skjermen, får jeg heller ikke til å gjøre noe med forsterkerens innstillinger. Noen som har tips?

Du kan trykke på "video parameter" knappen på fjernkontrollen,og da får du opp de forskjellige oppløsningene i tegnruta på receiver,så det burde gå greit å justere på eten at du har bilde på skjerm!
    La også hver innstilling stå på noen sekunder før du skifter,siden TV'n gjerne må "tenke seg" litt om før bildet kommer!

Hvorvidt det lønner seg å bytte til Yamaha kommer nok mest an på smak og behag vil jeg tro - LX 53 har fått topp tester rundt om,og den har bra med krefter!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Synes du bør lese litt i bruksanvisningen og ikke gi så fort opp. Pioneer er bedre enn Yamaha synes jeg.
    ¨
    Hehe, det er din subjektive mening, min er motsatt :P Det blir som sagt mye smak og behag her. Utifra teknisk synspunkt er vel 2067 yamahas svar på pioneer lx-73 så den er kanskje litt kraftigere, men tror ikke du vil merke noen sinnsyke forskjeller fra dette byttet, 53 skal være en meget god reciever.

Når det gjelder klang så er pioneer litt lys, mens yamaha er litt varm. Syns heller du skal høre etter på ht dine, syns du det blir veldig lyst nå så kan det jo være lurt bytte til yamaha, hvis ikke og du er fornøyd med lyden er det vel like greit bare beholde den?

Må komme med en subjektiv mening til, yamaha syns jeg er helt konge på filmlyd, utrolig morsomt og engasjerende med masse dynamikk, tror pioneeren er litt bedre på musikk derimot, selvfølgelig om det blir parret med riktige ht

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjører V767 på Mirage om8 med tilhørende mirage høytalere og jeg syntes dette fungerer veeldig bra. Mye mulig jeg kommer til å investere i en effektforsterker til frontene og senter med tiden, men jeg syntes lyden er super.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av fasteddiefelson
    Hei,

poneer lx53 er kraftig den altså , men trur yamahaen rx-v 2067 har litt meir krefter + yamaha er litt varmere i klangen enn pioneer er , men har det vert meg så har jeg gått for yamaha rx-v2067 , men dette er opp til deg , får du ikke lånt yamahaen og da , så får du prøvd begge opp mot hverandre...da har du garantert funnet hvilken reciver du har sittet igjen med

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YAMAHA!

That is all.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ya-må-ha

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja vanskelig å si om 2067 er bedre enn LX53. Har prøvd Pio LX71/82 på mine Mirage OMD og har nå Yamaha 667-begge brukt kun som pre på frontene.

Hører lett at Yamaha ikke har samme "krispheten" i lyden som jeg hadde på Pioeer. Har ikke hørdt større Yamaha så kan ikke uttale meg hvordan lyden av disse er! Har hatt Rotel RB1092 som effekt hele tiden.

Ved neste forsterer bytte blir det nok Pioneer igjen på meg. De nye LX75/85 virker meget spennende hvis jeg finner penga

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •