Nad C370 - En bra forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C370 - En bra forsterker?

Har kjøpt meg en C370 som jeg venter på skal ankomme i posten, og lurer på om jeg har gjort et godt kjøp.

Kjøpte den brukt for 2000,-, og lurer på om dette er noe av det beste i denne prisklassen. (Brukt såklart).

Det er 2 x 120 nad watt for dem som ikke visste det.
    Den er jo veldig mange år gammel, så lurer på om den fortsatt er sprekere og bedre enn de nyere nad modellene som er på markedet?

Og ettersom dette er 120 watt levert av NAD; Hvilke Cerwin Vega høyttalere strekker denne forsterkeren seg opp til? Har allerede noen små Cerwin Vega XLS-6, og vet at den er mer enn god nok for disse høyttalerne. Men hvis jeg skal ha større høyttalere; Hvor tror dere grensa går før jeg må ha en ny forsterker også?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C370 regnes som en bra forsterker. Sett i forhold til prisen fikk man mye for pengene den gangen. Men dog allikevel: dette er en budsjettforsterker til budsjettpris.

Jeg fant en test i Stereophile - det er ganske langt mellom budsjettforsterkertester der, så NADen din er antageligvis mer enn godkjent: NAD C370 integrated amplifier | Stereophile.com

Dessverre er ikke NAD-Watt kraftigere enn andre Watt - og jeg vil gjette på at du ikke skal tenke i retning av altfor gampesvære CV-høyttalere før din C370 begynner i slite. Vel - du kan alltids få grei rumlebass av den typen som veldig mange synes er allright - men det må nok kraftigere saker til hvis du er etter skikkelig trøkk. CV er ikke lettdrevne - det er de bare på papiret.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde kjørt max xls28 på den forsterkeren. har hatt samme selv og den var ikke kraftig nokk til cerwin med 12" bass. men med 2 forsterkere låt det knall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •