valg av reciver???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av reciver???

Hva er det nødvendig å bruke av krefter for og drive disse til soverommet??? MX 5.1 Home Theater System - Overview

trenger en billig reciver som driver disse greit, og som ikke er så alt for stygg design messig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig, men ikke stygg receiver er vanskelig, men denne fixer saken:Marantz NR1501 Kampanjepris! - Bass Brothers AS

Dersom linken ikke funker, er det en Marantz Nr 1501.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Billig, men ikke stygg receiver er vanskelig, men denne fixer saken:Marantz NR1501 Kampanjepris! - Bass Brothers AS

Dersom linken ikke funker, er det en Marantz Nr 1501.

Har sett på den, kunne tenkt meg noe mer kompakt design messig, men nå skal det vell ikke så til for å drive disse så lenge jeg finner noe med en litt varm klang som marantz

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne er jo liten og fin, minuset er jo at det er en prosessor og krever ekstern effektforsterker i tillegg :P Men den er ikke så dyr da, så om man finner en billig effekt så funker det vel? Kommer litt ann på prisnivået ditt for dette? Er jo ikke største systemet som finns du har der :P

Forsåvidt syns jeg Denon sine er fine og se på, har et lite mini anlegg alla dette som jeg skal ha på hytta, der skal jeg kjøpe en liten Denon reciever tenker jeg
    Rotel sine recievere brukt også kanskje? Veldig fine se på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    denne er jo liten og fin, minuset er jo at det er en prosessor og krever ekstern effektforsterker i tillegg :P Men den er ikke så dyr da, så om man finner en billig effekt så funker det vel? Kommer litt ann på prisnivået ditt for dette? Er jo ikke største systemet som finns du har der :P

Forsåvidt syns jeg Denon sine er fine og se på, har et lite mini anlegg alla dette som jeg skal ha på hytta, der skal jeg kjøpe en liten Denon reciever tenker jeg
    Rotel sine recievere brukt også kanskje? Veldig fine se på

budsjettet ligger på ca 15 løk totalt, det skal da dekke HT, Reciver,sonos og BD

også må det ha EKSTREMT høy WAF factor

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    budsjettet ligger på ca 15 løk totalt, det skal da dekke HT, Reciver og BD

Så det tilsier at du ikke har kjøpt dette Mirage settet og prisen skal inkludere de, recieveren som du lurer på også en BD spiller?

Nå aner jeg ikke hva det mirage settet koster men hva syns madamen om denon da?

DENON AVR-1311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Syns disse er rimelig stilige designmessig, og de ser utrolig mye bedre ut i butikk, det det er foregående modell som er litt nedsatt. En BD spiller fra denon i tillegg hadde jo sett voldsomt snasent ut :P Men er jo alltid vanskelig vite hva disse damene liker.

Samsung har jo noen veldig små fine design BD spillere

hehe sjekk hifiklubben, der har de noen samsung greier som ser ut som noe utenomjordiske saker :P

EDIT: Pioneer lager jo flotte recievere

Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp

problemet her er jo at de alle er i standard reciever størrelse bredde og dybde messig, det blir kanskje for stort?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon AVR260 Surroundreceiver - Sort

Synes den er lekker, billig og kraftig!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjettet ligger på ca 15 løk totalt, det skal da dekke HT, Reciver,sonos og BD

F'en i WAF, står for factor ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det tilsier at du ikke har kjøpt dette Mirage settet og prisen skal inkludere de, recieveren som du lurer på også en BD spiller?

Nå aner jeg ikke hva det mirage settet koster men hva syns madamen om denon da?

DENON AVR-1311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Syns disse er rimelig stilige designmessig, og de ser utrolig mye bedre ut i butikk, det det er foregående modell som er litt nedsatt. En BD spiller fra denon i tillegg hadde jo sett voldsomt snasent ut :P Men er jo alltid vanskelig vite hva disse damene liker.

Samsung har jo noen veldig små fine design BD spillere

hehe sjekk hifiklubben, der har de noen samsung greier som ser ut som noe utenomjordiske saker :P
    vært innom den også, men trenger Audissy av noe slag HT ligger på rund 8 løk hos gutta på stereofil BD spiller kommer som siste pri, så den ender nok opp som noe billig mæl i første omgang, så får vi la oppgraderings spøkelse ta den siden! som sagt så er planen å få koblet lit sonos på dette, og bruke det primært som musikk anlegg i sekundær lytterommet;O)
    har jo kinoen i stua som fortsatt regjerer må bare ha noe som kan drive disse mirage'ene ''Ok'' men som ser eksepsjonellt ut

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    googla litt rundt på "small recievers" fant at JVC og panasonic kjører noe små billig greier, fant denne på panasonic norge

Hjemmekino - Receiver - SA-HR50 - overview - Norge

om det er noe tess har jeg ingen anelse om :P

EDIT: Sikkert bare noe jall, Hva med yamaha som er på tilbud hos Lsound da? syns de er veldig fine Dama likte den bedre en gamle onlkyoen hvertfall, jeg har 2067

EDIT: Marantz SR7005 :P dette er jo krem da, og ahr jo blitt utmerket for deres fine design, kan jo hende du finner en på brukten til bare 7laken blir det litt ekstra på bd spillern men

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    googla litt rundt på "small recievers" fant at JVC og panasonic kjører noe små billig greier, fant denne på panasonic norge

Hjemmekino - Receiver - SA-HR50 - overview - Norge

om det er noe tess har jeg ingen anelse om :P
    den så frekk ut den=) men du mener marantzen ikke ville klart og drive mirage'ene? litt for glad i klangen til marantz, sr7005 hadde gjort seg bedre stua, også er den for stor for soverommet

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den så frekk ut den=) men du mener marantzen ikke ville klart og drive mirage'ene?
    marantz sr7005 jo, men det blir jo litt overkill egentlig :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz sr7005 jo, men det blir jo litt overkill egentlig :P

OVERKILL er vell fornavnet =P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OVERKILL er vell fornavnet =P
    Hmm mente du den første som er postet til her? 1501?

Isåfall tror jeg det skulle gå greit i et lite soverom. Ser det ikke er den kraftigste saken som finnes, og de miragene er litt tungdrevne ser jeg.

du vil jo få 87db på en watt, om marantzen klarer 50

87 - 1watt
    90 - 2
    93 - 4
    96 - 8
    99 - 16
    102 - 32
    cut off
    105 - 64

får du jo 100db + hvertfall på 1m avstand 2 kanaler i drift, dette vil jo bli annerledes når den kommer i et lite soverom på lenger avstand. Men regner du vil få helt brukbar respons med den, om den utnytter miragene til det fulle med alle kanaler i drift vet jeg nok ikke, husk at det er ikke bra smelle på med mye guff når du har lite watt, kan gå utover elementene Subben er vel aktiv så den er ikke noe tenke på.

Personlig syns jeg yamahan eller denon ser bedre ut men :P du får jo nesten rådføre med madamen. Med yamahan for du hvertfall krefter nok :P

EDIT: Dere trenger jo ikke spille så sykt høyt på soverommet, kan jo sette opp gainen litt på subben isteden :P Og sette litt gain på center kanalen :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm mente du den første som er postet til her? 1501?

Isåfall tror jeg det skulle gå greit i et lite soverom. Ser det ikke er den kraftigste saken som finnes, og de miragene er litt tungdrevne ser jeg.

du vil jo få 87db på en watt, om marantzen klarer 50

87 - 1watt
    90 - 2
    93 - 4
    96 - 8
    99 - 16
    102 - 32
    cut off
    105 - 64

får du jo 100db + hvertfall på 1m avstand 2 kanaler i drift, dette vil jo bli annerledes når den kommer i et lite soverom på lenger avstand. Men regner du vil få helt brukbar respons med den, om den utnytter miragene til det fulle med alle kanaler i drift vet jeg nok ikke, husk at det er ikke bra smelle på med mye guff når du har lite watt, kan gå utover elementene Subben er vel aktiv så den er ikke noe tenke på.

Personlig syns jeg yamahan eller denon ser bedre ut men :P du får jo nesten rådføre med madamen. Med yamahan for du hvertfall krefter nok :P

EDIT: Dere trenger jo ikke spille så sykt høyt på soverommet, kan jo sette opp gainen litt på subben isteden :P Og sette litt gain på center kanalen :P

du sier noe der var vell det svaret jeg lette etter liker maranzten lydmessig, men denonen er definetivt mye smekkrere og legge øye på men mangler som sagt Rom-EQ på de billigste. Yamahaen er vell ett godt kompromiss så får ta med madammen på en lytte/kikke runde og se hva det blir til

BTW =) du har forresten en liten jobb å gjøre i stua mi så fort jeg har fått spilt inn subbene hvis du vil da så klart

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier noe der var vell det svaret jeg lette etter liker maranzten lydmessig, men denonen er definetivt mye smekkrere og legge øye på men mangler som sagt Rom-EQ på de billigste. Yamahaen er vell ett godt kompromiss så får ta med madammen på en lytte/kikke runde og se hva det blir til

BTW =) du har forresten en liten jobb å gjøre i stua mi så fort jeg har fått spilt inn subbene hvis du vil da så klart
    hehe ikke noe problem, bare sende en PM

Marantz er forsåvidt en del av Denon selskapet om jeg ikke tar feil :P Men denon er litt mer nøytral desverre

Lykke til med reciever kjøp

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung har WAF receivere, om de kommer ut noe bra i tester vet jeg ikke så mye om. Onkyo 609 er jo pen i sølv?

her er samsung

5,1 AV-mottaker - HW-C500 - Hjemmekinoforsterkere - Hjemmekino | SAMSUNG

7.1 AV-mottaker - HW-C700 - Hjemmekinoforsterkere - Hjemmekino | SAMSUNG

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    samsung har WAF receivere, om de kommer ut noe bra i tester vet jeg ikke så mye om. Onkyo 609 er jo pen i sølv?

her er samsung

5,1 AV-mottaker - HW-C500 - Hjemmekinoforsterkere - Hjemmekino | SAMSUNG

7.1 AV-mottaker - HW-C700 - Hjemmekinoforsterkere - Hjemmekino | SAMSUNG
    de der var jo faktiskt fine, veldig WAF :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har også kommet med slim recivere: VSX-S300 Slank 5.1 kanals HDMI 3D AV-mottaker med HD-lyd og MCACC - Pioneer AV receivere

Vil tro at denne faktisk klarer og drive Mirage MX bra. Er jo tross alt fra 150HZ og opp forsterker må drive dem. Velkommen til Mirage klubben

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •