Pioneer LX83 og DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX83 og DM683

hei har skaffet meg en pioneer LX83. det jeg lurte på er om det er noen som har noe erfaring med denne eller LX81-82 og B&W DM683. tanker da spsielt med tanke på impedans og watt.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xaomx
    hei har skaffet meg en pioneer LX83. det jeg lurte på er om det er noen som har noe erfaring med denne eller LX81-82 og B&W DM683. tanker da spsielt med tanke på impedans og watt.
    Den driver dem vel tålig bra vil jeg tro,men sikkert ikke helt optimalt med tanke på den lave impedansen disse dipper ned i ved enkelte frekvenser!

Men ellers,så skal vel Pioneer og B&W vere en god kombo i følge mange her inne!

Har du disse høyttalerne,eller vurderer du å kjøpe dem?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei har pioneeren (mulig jeg sender den tilbake siden 85en er i komminga), men ikke DM683. sikler veldig på dm683 virker til å være noen svert bra høytalere

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei har pioneeren (mulig jeg sender den tilbake siden 85en er i komminga), men ikke DM683. sikler veldig på dm683 virker til å være noen svert bra høytalere
    683 er bra høyttalere,men fryktelig vanskelige å drive - ingen receiver vil drive dem optimalt!

CM serien er faktisk lettere å drive,og mye penere også etter mitt syn!

Skal du kun bruke receiver,så burde du ettet mitt syn finne deg en mer lettdrevet høyttaler - det finns mange alterantiv der ute som er like bra som DM 683,og som det ikke "koster skjorta" å få til å spille bra:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

85??

Har selv akurat fått pioneer sc-lx83 i hus og skal nok bli godt fornøyd med den. Men når trengs det oppgradering av høyttalere. Har bare noe billig tjafs til front og bak mens sub og center er polk audio som jeg rimelig godt fornøyd med. Vurderer enten focal, polk eller kef høyttalere, har vært inne på klipsch men noen sier at pioneer og klipsch ikke er en så godt match. Jeg vet ikke er enda rimelig fersk i gamet men jeg får lese og se hva det blir til.

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk litt også Monitor Audio, både RX serien og GS20(hvis de har igjen på hifihuset) kan være gode alternativer.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv Pioneer SC-LX83 og erfaring med B&W 683, CM8 og CM9.
    Selv om Pioneer receiveren er relativt kraftig og driver det meste uten problemer ville jeg nok ikke parret den med B&W 683 pga. den impedansen dipper så utrolig lavt. Men kan sterkt anbefalle B&W CM-serie til Pioneer SC-LX serie, låter kanonbra. B&W CM-serie både låter og ser bedre ut enn B&W 600-serie, ville faktisk heller godt for CM8 og komplimert med en subwoofer senere istedet for B&W 683. Monitor Audio burde du også vurdere, gode høyttalere og nydelig finish hvis det betyr noe. B&W 683 er en god høyttaler og låter enormt bra hvis den får krefter nok, men at den dipper så lavt gjør at det ikke vil være optimalt etter mitt syn. Mener å ha lest at ICEpower modulene skal være stabil ned i 3.ohm, 683 dipper endel under dette, så er redd man fort ender opp med at enten receiver eller høyttalerelementer ryker hvis man drar litt på.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Må være en av de mest tungdrevene høytalerene i den størreslen 683. Hadde den på en 2x 150W stereo receiver en stund, og det låt langt fra bra. De burde nok hatt 4 ganger mer krefter for å våkne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    humm tror jeg kansje må drope BW DM683 da
    noen som har noe erfaring med Canton Ergo 690 DC eller 695 modelen ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også sjekka ut Dali IKON7mk2... kjempebra sak .

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    humm tror jeg kansje må drope BW DM683 da
    Hvor høyt har du planer om å spille, og hvor stort rom har du?
    Jeg kan bekrefte at 683 er tungdrevet, men det er overdrevet at de ikke lager lyd uten et eget kraftverk.

Da jeg hadde 683 prøvde jeg Vincent Sp-331 (Sheng Ya SP-333), Densen B-300XS, Harman/Kardon HK980 og Onkyo TX-SR805. Alt låt fint og presist, men det spilte aldri grisehøyt. Det jeg kunne tenkt meg å prøvd dengang var en skikkelig kraftig PA-sak på bassene for litt slamfaktor, men kom ikke så langt...
    683 er en god allrounder og låter generelt meget bra, en utrolig mellomtone for prisen og litt morrokul i bassen. Men tross dette, er de overraskende nok ikke særlig gode på rock, synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja vil jo helst at det skal være muligheter til å spille heftig. hadde tenkt å bi-ampe de men virker jo som 2X190W per høytaler (2X135 virklige ) kansje fortsat blir litt vel lite og som ikke det er nok når det gjelder efekten så kommer jo detta med impedansen inn og ødleger muligens.

har også kikket litt på canton referance 7.2 DC de er jo en del dyrere, men virker som er bedre og mere lett dreven høytaler

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurer også Monitor Audio RX 8 - dem er ganske lette å drive,og trøkker heftig!

Fåes på Hifi-huset!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har har 683 og har brukt kun receiver på de og 2 forskjellige effektforsterkere. Med kun receiver får du ikke frem godlyden i det hele tatt i de, du må fore på med skikkelig med strøm for å få frem det beste.
    Brukte 2x150 nad watt en stund og da begynte det og skje ting men etter at jeg gikk over til emotiva på 200w pr kanal så har de virkelig forandret seg Nå føler jeg selv at de låter så bra at de kan få bli i stua mi en god stund til
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjøpte selv lx 83 i vår. Har hatt NAD/Dali i over 20 år og var spent på hvordan det ville låte. Kombinasjonen med de gamle Dali ble dårlig, og det ble raskt klart at det måtte kjøpes nytt (det ene fører jo med seg det andre). Har brukt noen uker nå på å finne de riktige høyttalere. Begynte med div. Klipsch, SA Mantra og Ranger Master, men disse ble raskt avskrevet. Hørte på VA Beethoven Concert Grand. Hadde store forhåpninger til Mentor 6 og CM9. Etter hvert hadde jeg lyst på B&W 804, men til slutt stod valget mellom B&W 805 og Beethoven Concert Grand. Jeg bestemte meg for Vienna Acoustics sin. På vei for å handle svingte jeg innom en annen butikk, tenkte jeg fikk høre på en siste, og nokså overasket endte jeg da opp med Yamaha Soavo. Var ikke helt det jeg hadde tenk etter lang tids lesing og lytting. Men du verden som de spiller. Pose og sekk høyttaler. Stram og åpen. Dyp bass og behagelig diskant. Har spilt all slags musikk og det låter fantastisk bra. Så anbefales absolutt å ta med disse på listen når du skal ha lytterunden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •