Oppgradering av reciever - ikke varmeovn - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    $1021 for XPA-2 levert med FedEx er ikke ille. Rett over 7 lapper levert på døra

At Emotiva blir lunken er ingen hindring. Det er den ekstreme varmen (fra f.eks Onkyo 1007/3008 ) jeg vil unngå.

Det blir effektforsterker jeg går for. Enda en reciever for å få litt bedre rom-korrigering frister ikke nok. Jeg blir ikke klok på implementeringen av YPAO i 2067/3067 som ypper med korrigering av refleksjoner. Høres fint ut, men jeg finner ingen tester som sier at dette virker.

På "to-do" listen befinner det seg:
    -Innkjøp av ny effektforsterker. Sannsynligvis Emotiva XPA-2, da RF-82 skiftes ut innen 1-2 år. Gjerne med DM683
    -Montering av 10 stk hjemmelagde akustiske plater + teppe på gulv. Platene er ferdig laget, kun montering på vegger/tak som gjenstår.
    -kjøring av 767 YPAO i 8 posisjoner
    -Kalibrering av subwoofer via Antimode

Med en XPA-2 trenger jeg ikke involvere Front left/right fra Yamaha'n... men jeg er rimelig sikker på at man kan kjøre pre-out på alle kanaler uansett hva man kjører fra den integrerte forsterkerdelen. Må teste for å være 100% sikker, men jeg har ingen steder å sende pre-out om dagen.

Takk for alle tips!
    Les i bruksavisningen - mener det står en advarsel der når det gjelder Yamaha!

På Pioneer går dette fint,men mener Yamaha ikke tillater dette!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    For det første,så anbefaler ikke Yamaha å koble noe på pre-out samtidig som de aktuelle kanalene er i drift - det kn fort gi "røyk"!

For det andre,så vil selvsagt nivået også heves for pre-out på lik linje som for de innebygde effekt kanalene!

Hvordan skal man ellers kunne integrere et effekt-trinn med samme nivå som resten av kanalene??
    Hmmmm, det er vel ingen relasjon mellom høyttalerutgangene på 767 & pre-out som kan gi "røyk"? Pre-out er passiv.

Uansett; dette forsøket på yamaha i topp & ekstern i bunn kan fort gå i "dass" & som du ser i mitt svar over så dropper jeg det & går for effekt all the way.

Sannsynlig: Finjusterer man FL/FR så vil dette påvirke BÅDE høyttalerutgangene FL/FR samt pre-out FL/FR like mye.
    Mastervolum påvirker alle kanalene, men jeg hadde et vagt håp om at finjusteringen på de enkelte kanalene ikke blandet seg i pre-out... men du har nok rett; alt påvirker alt.

Newcomer _Biax_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det å si at receiveren blir varm da...? De skal være det.. Sparer jo på å fyre til vinteren da.. Har selv onkyo 3008 og vincent sp-331 på rf82.. Jo de blir varme som f begge to, men spiller bra gjør det..:-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Skru av bi-amp mode i 767. Sende "front left/right" til diskantene i RF 82. så front pre-out fra 767 til effektforsterkeren & derifra til bassene på RF 82.
    Knitre-knitre POFF! Byebye forsterker

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0