HT inngang på ECI 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HT inngang på ECI 4

Har nylig skaffet en Electrocompaniet ECI 4 som jeg tenkte å bruke som effektforsterker til frontene i hjemmekinosystemet og såklart stereo.Har en Yamaha 1067 surroundforsterker og tar signalet fra pre out front fra denne og inn på HT på ECI 4.

Problemet er at lydnivået på frontene blir så fryktelig lavt! Er det noe galt med selve HT inngangen ? Noen som har vært borti noe lignende?

Har også en XTZ forsterker og den funker helt fint når jeg kobler pre out front inn på amp in, så går ut ifra at alt er i orden med Yamaha`n og innstillingene på den.

mvh

vk

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakpå ECI-4 - sånn omtrent på midten ganske høyt oppe - finner du en nesten usynlig bryter som du kan bruke til å justere gain, d.v.s. forsterkning på effekttrinnet. Vipper du bryteren over på maks gain, merker du kan hende forskjell?

Hvis du har bryteren på maks gain allerede - vel, da har jeg ikke noe å fare med.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en bryter det står VCR 0db og DVD +9db tror jeg, den står på +9db. Det er vel ingen annen gainjustering på eci 4 såvidt jeg vet?

Det virker som om forsterkeren formidler signalet den får fra pre out front som den skal, bare med VELDIG lavt volum... Har også prøvd å satt level på fronthøyttalerene på max via surroundforsterkeren uten at det fikk nivået opp nok..

Noen som har en formening om hva det kan koste å levere den på service og får det ordnet? (om det skulle være noe galt med den) skjønner at det er vanskelig å svare på men...

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var den bryteren jeg tenkte på.

Da har jeg dessverre ikke flere innspill. En telefon til EC eller ECS Holding, kanskje?
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en ny romtuning med surroundforsterkeren og den fikk kompensert det manglende volumet i frontene. Men den måtte justere ned senter og bakkanaler MYE og opp en god del på frontene for at det skulle bli bra....

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tenke...

Når du velger HT inngangen på eci-4. Går volumet opp til 100% av seg selv, eller må du eetterjustere det?

Regner nesten med at den gjør det, men er bare en tanke....
    Eller så er det bare å ta kontakt med EC eller Abrahamsen audio
    Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT inngangen bypasser forforsterkerdelen og forsterkeren/volumet skal da styres av kilden som er koblet til den inngangen slik jeg har forstått det. Problemet oppsto når jeg koblet fra XTZ forsterkeren og koblet i ECI 4 til surroundforsterkeren, da hørte jeg nesten ikke lyd i fra frontene i det heletatt, så stor var forskjellen! Men når jeg etterhvert summet meg og kjørte en ny romkorreksjon ble lydnivået justert til det normale. Da jeg så på resultatet av romkorreksjonen så var senter og present på ca -5 db og frontene på ca +5db, tildigere var frontene på 0db og senter +3db hvis jeg husker riktig.

Spørsmålet er da om det er normalt at forskjellen er så stor på de to forsterkerne eller om det er noe galt HT inngangen på ECI4 ????

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva som er "normalt" men jeg har hatt effekttrinn hjemme hos meg, med gain - eller forsterkning - som har variert mellom rundt 23dB og oppimot 30dB. Det slår unektelig ut på hvilket nivå man må stille forforsterkeren inn på, ja - og er omtrent i området av hva du har opplevd med romkorreksjonsinstillingene du referer til ovenfor. Antageligvis er det ikke noe galt med forsterkeren din - effekttrinnet i ECI-4 har muligens bare en gain som ligger i det nedre området av hva som er "normalt"..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingene! betryggende å høre at det ikke er noe galt med forsterkeren siden jeg ellers er kjempefornøyd med den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •