Forskjeller i centervolum onkyo nr-808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjeller i centervolum onkyo nr-808

Har nå hatt onkyo nr-808 i litt over en uke og er stort sett fornøyd. Men med forskjellige filmer er det forskjellig volum i centerkanalen. Det er forskjell ved avspilling av dvd eller bluray.

På forrige dvd måtte jeg skru ned centerkanalen til -2 db, når jeg nå ser bluray må jeg skru opp til +2db.

Bruker ps3 som spiller.

Noen med erfaring her? Hadde vært fint å slippe å justere dette opp og ned.,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldri hatt problemer med min onkyo 808, enste jeg har gjort med den er å flashe firmwaren og tatt romkoreksjon før og etter at høytalerene ble innspillt.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    hva er å "flashe firmwaren?" (Noe nytt ungdommen driver med? )

Frontene er 15 år gamle, så de er vel innspilt. Centeren er ny, og neppe innspillt ennå, men slike nivåforskjeller ligger nok ikke i selve høyttaleren.

Prøvde litt forskjellige listening modes i går, og DTS 6 var den jeg synes fungerte best. Må du prøve forskjellige modes på filmer, eller har du en fast som fungerer best på alt?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koble reciveren til internettet:-D så går du inn på setup menyen og hardware og firmware, så velger du update from net, min 808 låt veldig metallisk før jeg fikk lastet ned nyeste firmware. firmware er softwaren som styrer hele sulamitten.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    koble reciveren til internettet:-D så går du inn på setup menyen og hardware og firmware, så velger du update from net, min 808 låt veldig metallisk før jeg fikk lastet ned nyeste firmware. firmware er softwaren som styrer hele sulamitten.
    Tror du kan bruke usb minne pinne viss du ikke har reciveren koblet til nett.
    Bare og laste ned firmware fra Onkyo`s nettside8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Tror du kan bruke usb minne pinne viss du ikke har reciveren koblet til nett.
    Bare og laste ned firmware fra Onkyo`s nettside8)
    selvfølgelig går det også, men ofte lettest å koble den til nettet så slipper du å lete på nettet, ikke alle internett sider er så oversiktlige:-D

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for pedagogiske svar!