Onkyo TX-NR609B VS Pioneer VSX-921-K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR609B VS Pioneer VSX-921-K

Hallo!

Jeg har nå tenkt å handle meg en receiver etter å ha skjøpt høytalere. Det står mellom : Onkyo TX-NR609B ---> Onkyo TX-NR609B 7.2-kanals 3D-kompatibel receiver
    eller
    Pioneer VSX-921-K ----> Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp

Håper på et kjapt svar fra dere, på grunn av at jeg skal muligens bestille i dag :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KGFelix1
    Hallo!

Jeg har nå tenkt å handle meg en receiver etter å ha skjøpt høytalere. Det står mellom : Onkyo TX-NR609B ---> Onkyo TX-NR609B 7.2-kanals 3D-kompatibel receiver
    eller
    Pioneer VSX-921-K ----> Pioneer 7.1 receiver VSX-921-K - Elkjøp

Håper på et kjapt svar fra dere, på grunn av at jeg skal muligens bestille i dag :-)
    Pio 921 vant siste test i Hjemmekino mot blandt annet Onkyo 609!

Onkyo har Spotify integrert hvis det betyr noe for deg!

Ingen av disse har pre-out,og muligheten for å koble til ekstra effekt forsterker - greit å vere obs på!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig for svaret Torolan, da blir det nok pioner. Var noe herk at det ikke var noe pre-out på receiver da, men har ingen planer å ha forsterker, enda

Edit: Med eller uten Spotify gjør meg ingen ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg pio 921 selv fra komplett (3500,- tilbud) i helgen. Blir spennende å se hvordan den fungerer.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvor fornøyd er du med Pioneeren? Eller andre. Kjøpte Onkyo igår og den driver og kutter litt.. Så driver og vurderer Pioneeren istedet, særlig ettersom det er tilbud på den i dag. Blir den varm? Den andre funksjonene er jo ganske likt, bryr meg ikke om Spotify egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Hei.
    Hvor fornøyd er du med Pioneeren? Eller andre. Kjøpte Onkyo igår og den driver og kutter litt.. Så driver og vurderer Pioneeren istedet, særlig ettersom det er tilbud på den i dag. Blir den varm? Den andre funksjonene er jo ganske likt, bryr meg ikke om Spotify egentlig.

Heihei!

Jeg er veldig fornøyd med min Pioneer. Har ikke hatt noe problemer med den, og den har Ipod tilgang også! (viss du bryr deg om det da ) Har ikke noe å klage på den etter de to ukene jeg har hatt den Jeg har ikke opplevd at den har blitt varm, mulig på grunn av at Pioneeren står på et helt åpen plass, så den får fint tilgang til luft. Jeg vil anbefale produktet :-)

Edit: beklager at det tok tid før jeg svarte på spørsmålet ditt..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppdatert firmwaren på onkyo,kjøpte denne selv og har ennå ikke funnet noe negativt ved den,alt fungerer helt topp.Spesiellt bildeoppskaleringen er utrolig bra,har ikke prøvd pioneer så jeg kan ikke si om den er bedre eller dårligere.bruker den på dynavoyce m65 surround pakke med xtz 10" sub.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KGFelix1
    Heihei!

Jeg er veldig fornøyd med min Pioneer. Har ikke hatt noe problemer med den, og den har Ipod tilgang også! (viss du bryr deg om det da ) Har ikke noe å klage på den etter de to ukene jeg har hatt den Jeg har ikke opplevd at den har blitt varm, mulig på grunn av at Pioneeren står på et helt åpen plass, så den får fint tilgang til luft. Jeg vil anbefale produktet :-)

Edit: beklager at det tok tid før jeg svarte på spørsmålet ditt..
    Har Ipod Onkyo også.. Det går bra, bestilt en Pioneer jeg får i løpet av uka så skal teste begge da.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Har du oppdatert firmwaren på onkyo,kjøpte denne selv og har ennå ikke funnet noe negativt ved den,alt fungerer helt topp.Spesiellt bildeoppskaleringen er utrolig bra,har ikke prøvd pioneer så jeg kan ikke si om den er bedre eller dårligere.bruker den på dynavoyce m65 surround pakke med xtz 10" sub.
    Ja, og det var derfor jeg tror den ble varm for har ikke noe å klage over etter første dagen.

Fordeler Onkyo er 2 sub selv om de er "like", flere Hdmi.

Litt spent på hvordan nettverksavspillingen til Pioneer er. Litt treg på Onkyo synes jeg. Og den gratis app'en er passe grei. Skal være bedre den man kan kjøpe. Men håper kanskje Pioneer er bedre på disse områdene.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville absolutt gått for pioneeren vist du skal kjøre 2 subwoofer så finnes det splitter , vist den ikke har 2 sub utganger og + hvem bruker så mange hdmi innganger

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    jeg ville absolutt gått for pioneeren vist du skal kjøre 2 subwoofer så finnes det splitter , vist den ikke har 2 sub utganger og + hvem bruker så mange hdmi innganger
    Har splitter liggendes men liksom litt kjekkere å ha 2 på forsterker, selv om det blir nok med en sub etterhvert. Jeg bruker 5 Hdmi nå...

Men føler jeg den er bra nok på lyd og bedre angående nettverk så har ikke innganger og utganger så mye å si.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er levert tilbake, tungvinn å sette opp, klarer ikke vise bildet fra pc, får ikke aktivert sub ved stereo lyd. Kan være bagateller men når jeg satte opp Onkyoen i helga var alt mye lettere. Kutter også ut signalet når inngangen ikke har bilde, og det er irriterendes om man ikke gidder skru av tven for å høre en sang på cd.
    Må skru opp mye mer med Pioneeren og for få innganger og utganger så da var det ikke annet enn at den var bedre på nettverksavspilling.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Pioneeren er levert tilbake, tungvinn å sette opp, klarer ikke vise bildet fra pc, får ikke aktivert sub ved stereo lyd. Kan være bagateller men når jeg satte opp Onkyoen i helga var alt mye lettere. Kutter også ut signalet når inngangen ikke har bilde, og det er irriterendes om man ikke gidder skru av tven for å høre en sang på cd.
    Må skru opp mye mer med Pioneeren og for få innganger og utganger så da var det ikke annet enn at den var bedre på nettverksavspilling.
    Klarer ikke vise bilde fra Pc ?? Via hdmi eller?? Skal gå fint det!

Klart du får sub i stereo hvis det er det du vil - dette er bare tull!

Enten setter man sub til plus i menyen,eller så setter man fronter som small!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Klarer ikke vise bilde fra Pc ?? Via hdmi eller?? Skal gå fint det!

Klart du får sub i stereo hvis det er det du vil - dette er bare tull!

Enten setter man sub til plus i menyen,eller så setter man fronter som small!
    Hdmi ja, og nei det gikk ikke fint. Detekterer Pioneeren fra Pc, kobler jeg rett på tv er det bilde, evt en av de andre forsterkerene jeg har hatt siste uka. Så det gadd jeg ikke begynne å prøve å fikse.
    Sub i stereo gikk ikke, og var dårlig meny så fant ikke noe sted å aktivisere det til inngangen. Selvfølgelig kunne jeg sikkert ha fikset det om jeg lette og prøvde masse. Men det gadd jeg ikke, for jeg syntes tilsammen at den andre forsterkeren jeg har var bedre. OG iallfall mye enklere å sette opp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde både pioneer og onkyo i butikken før kjøp,stemmer at pioneer var mere tungvint å stille inn,prøvde begge en times tid og onkyo ble ett klart førstevalg,fikk en følelse av at onkyo var ett bedre kjøp men vet ikke hvorfor egentlig,blir vel en smaksak hva man velger da begge er topp produkter i prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står også mellom ONKYO TX-NR609 og PIONEER VSX-921.
    Disse går nå begge for 2995,- hos Komplett - hvilket er en bra pris!

Men hvilken er best?? Det virker nesten å være enstemmig at ONKYOen er det beste valget om man leser i denne tråden. Har søkt litt på nettet, og ser stort sett at de kommer forholdvis likt ut i tester. Blir ikke klok, og håper på litt mer input.

Pre-out har så vidt jeg skjønner ingen av dem, og det er heller ikke noe jeg har behov for per idag. Den dagen det blir et behov bytter jeg forsterker uansett.

Forsterkeren skal drive et sett 5.1 CANTON Movie 155 QX, og den skal stå i en liten hjemmekino på ca. 7 kvm.

Hva vil spille best/hvilken bør jeg gå for?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den eneste reelle forskjellen er at Onkyo har innebygget Spotify mens Pioneer har støtte for Apple AirPlay (kan streame lyd direkte fra itunes). Onkyo har også flere HDMI-kontakter (6 kontra 4). Utfra spesifikasjonene hos Komplett ser det ut til at kun Pioneer har støtte for DTS-ES og DD-EX, men jeg sjekket Onkyo sin manual, og de er nevnt der. (Jeg har dog ikke forstått hva man skal med disse)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfrander
    Jeg tror den eneste reelle forskjellen er at Onkyo har innebygget Spotify mens Pioneer har støtte for Apple AirPlay (kan streame lyd direkte fra itunes). Onkyo har også flere HDMI-kontakter (6 kontra 4). Utfra spesifikasjonene hos Komplett ser det ut til at kun Pioneer har støtte for DTS-ES og DD-EX, men jeg sjekket Onkyo sin manual, og de er nevnt der. (Jeg har dog ikke forstått hva man skal med disse)
    2 sub utganger selv om det er samme signal på 609, den er sterkere effektmessig, og bedre app muligheter er også verdt å ha med seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte inn min Onkyo 609 til fordel for Pioneer 921, og jeg forteller mer om det her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tattet-av.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •