Optical Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optical Digital

Hei

Jeg fann ut at tvn min, en lg 50" PV350 eller noe, ikke har lydutgang. Og jeg har blueray spiller på dataen, som jeg kobler til tvn med hdmi-kabel. Jeg har også et pioneer hjemmekinoannlegg, og lurer på hvordan eg kan lyden fra tvn til denne receiveren da? Eneste jeg finner er en optical digital out på tvn, og kjøpte en slik ledning. Så stappet eg den inn i optical digital in på receiveren, men lyden som kommer fra tvn, når den er koblet til bluerayspilleren på dataen, kommer fortsatt fra tvn, og ikke fra surround annlegget.. Hva gjør eg?

Mvh Eirik

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig du må inn i oppsettmenyen på TVen din og deaktivere TVens høyttalerutganger og/eller analoge utganger og samtidig aktivere den digitale utgangen. Du finner det sannsynligvis under Audio Settings eller noe slikt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de fleste TVer kun videresender ett stereosignal, også over digital.

Den beste måten er å kople PCen direkte til forsterkeren med digital eller analog overføring hvis man ønsker surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei takk for hjelpen. Men forsterkeren/receiveren min har ikke hdmi-inngang, bare tvn. Men er det mulig at eg kobler dataen til tvn med hdmi, forså å koble en lydkabel til forsterkeren? For eg vet jo at hdmi tar med deg lyden også, men er det noen måte å forhindre å sende lyden?
    Mvh Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiriksss
    Okei takk for hjelpen. Men forsterkeren/receiveren min har ikke hdmi-inngang, bare tvn. Men er det mulig at eg kobler dataen til tvn med hdmi, forså å koble en lydkabel til forsterkeren? For eg vet jo at hdmi tar med deg lyden også, men er det noen måte å forhindre å sende lyden?
    Mvh Eirik
    Det er fullt mulig å koble dataen til tvn med hdmi og bruke optiskfor å få lyd mellom data og forsterker.

Hvis du klikker deg på kontrollpanel og Maskinvare og lyd og deretter lyd vil du kunne velge hva som skal være avslillingsenheten, her skal ikke hdmi være standard men f.eks Digital lyd S/PDIF.

Mvh
    Eskild

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •