Jeg har etter litt over ett år valgt å selge min kjære Hegel H200. Ikke fordi jeg ikke er glad i den lenger, men vi har dessverre vokst fra hverandre. Det er ikke deg det er noe galt med, Hegel, det er meg osv osv...

Hegel H200 og HD10 ble nå solgt i dag, så da er jeg litt "desperat" etter noe nytt da jeg misliker sterkt å ikke har forsterker. Jeg har søkt en del på nettet etter bra match sammen med Canton, men finner svært lite. De få her inne som har Canton mener at Hegel er en bra match, noe det helt sikkert er, men jeg synes personlig at H200 ble litt for liten og tror at mine høyttalere har enda det lille ekstra om jeg er villig til å spytte litt ekstra penger inn i forsterkeriet.

Jeg har lekt med mange forskjellige tanker da jeg ikke finner matnyttig info på nett om hva som kan være en bra match, men det jeg leter etter er:

- Helst en integrert forsterker
- Helst over 200 transistorwatt
- Litt mørk klang
- Basskontroll
- Nypris max 50-55 000,-

Jeg kan være villig til å kjøre en pre/effekt-kombo eller en effekt/dac-volumkontroll om det holder budsjett. Hadde også vært festlig med rør, har sett litt på Audio Valve sine forsterkere som ser bra ut og man kan ha i stuen uten å være redd for tafsing på varme rør av små barn osv.

Jeg har vurdert alt i fra McIntosh til Pass, Hegel osv. Jeg er med andre ord litt rådvill

Fyr løs!