Pioneer LX55 vs 921

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX55 vs 921

Det er litt begrenset informasjon på Pioneers hjemmesider (har dog ikke lastet ned manualer)

Vet at det er pre-out, ekstra sub ut, en ekstra hdmi ut og noen ekstra hdmi inn.

Er dette verdt en nesten tredobling av prisen, eller er det faktisk større forskjeller enn som så? forsterkerdelen er oppgitt til samme effekt, er det slik i praksis eller er lx55 mer strømsterk?
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut via bl.a hjemmekino.no at det likevel er forskjell på effekt på de ulike modellene. VSX 921 er oppgitt til 7x105 watt, men målt ble målt til 98 watt pr kanal under testing med 5 kanaler i bruk.

Litt rart at Pioneer selv velger å oppgi 7x150 watt for alle modeller fra 921 til lx55. Da må de jo tilpasse målekriteriene for hver receiver for å oppnå "ønsket" resultat? jaja..

Jeg ender i alle fall opp med VSX-921 som min første surround receiver. Det blir spennende å prøve surround etter å ha sverget til stereo i 20 år.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Fant ut via bl.a hjemmekino.no at det likevel er forskjell på effekt på de ulike modellene. VSX 921 er oppgitt til 7x105 watt, men målt ble målt til 98 watt pr kanal under testing med 5 kanaler i bruk.

Litt rart at Pioneer selv velger å oppgi 7x150 watt for alle modeller fra 921 til lx55. Da må de jo tilpasse målekriteriene for hver receiver for å oppnå "ønsket" resultat? jaja..

Jeg ender i alle fall opp med VSX-921 som min første surround receiver. Det blir spennende å prøve surround etter å ha sverget til stereo i 20 år.
    Ja det er litt merkelig at de forskjellige modellene oppgis så likt,siden er STOR forskjell på vsx-921 og LX 55 - noe som også pris forskjellen også indikerer!

Og vil tro du blir litt skuffet over stereo (musikk) prestasjonen til en "billig" receiver i forhold til en habil stereo-forsterker!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det er litt merkelig at de forskjellige modellene oppgis så likt,siden er STOR forskjell på vsx-921 og LX 55 - noe som også pris forskjellen også indikerer!

Og vil tro du blir litt skuffet over stereo (musikk) prestasjonen til en "billig" receiver i forhold til en habil stereo-forsterker!
    Jeg graver frem denne igjen

Du fikk på sett og vis rett her. Jeg har aldri hatt veldig dyre forsterkere, men Cambridge 650A har utvilsomt bedre oppløsning i lyden enn VSX-921.

Jeg er ellers fornøyd med reciveren med tanke på surround + at fruen er fornøyd med at TV, BD, data, CD osv koblet til en "boks" som hun sier

Hvis jeg nå skal få den lyden jeg vil ha i stereo, må jeg enten ha en receiver som er "bra nok" til begge deler, eller en som er bra nok til film og har pre-out så jeg kan koble til et habilt effekttrinn for musikk. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre her. (må uansett gjøre en investering siden jeg var så lur å kjøpe en uten pre-out)
    Skal jeg imidlertid blidgjøre min bedre halvdel, er nok det beste å kjøpe en receiver som duger til alt.

Jeg skal selvsagt høre på ulike alternativer med egne ører før jeg gjør ei investering, men jeg ser at du har LX82, så jeg lurer litt på hvordan den høres ut i stereo?

LX85 er jo kommet, og den ser i alle fall meget lovende ut på papiret. Eller er LX55 "bra nok" her. Skal brukes i TV/sofa-delen av stuen. Ca 4x3 meter med ca 2,5 meter avstand fra sitteplass til TV og fronter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prata med pio i dag og fikk beskjed om at de rett og slett sitter med 2 forskjellig type forsterkere. så ja lx55 er mer strømsterk og skal låte en del bedre=)

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut... :-)

Gleder meg til å få in LX55.
    Regner med at den kommer i morgen.

Noen som anbefale meg en bra senter til denne?
    Bør spille bra med KEF

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo
    Høres bra ut... :-)

Gleder meg til å få in LX55.
    Regner med at den kommer i morgen.

Noen som anbefale meg en bra senter til denne?
    Bør spille bra med KEF

Kef Q-series har jo fått veldig god kritikk i år. kanskje ny centeren der?

:grin:

Beklager litt sent svar.

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg faktisk en B&W CMC, og er storfornøyd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott å høre :-D