Adcom på Klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du kan altså ikke finne et sted på nett som bekrefter det? Det gjorde i hvert fall ikke jeg.
    GFA-7705 er sikkert en kjempeforsterker til prisen, men vekten og prisen tilsier ikke at det sitter en 2,2kw strømforsyning i den. At Adcom i tillegg velger og kun oppgi at det er en "Enorm ringkjernetrafo " i den, så blir jeg ikke mindre mistenksom.

Vell, det er jo bare en måte å finne det ut på. Å det er å evt maile Adcom direkte. Tror ikke akkurat produsenten sitter å lyver om hvilken strømforsyning som sitter i sine egne forsterkere.

Eller, så handler man produktet å tester det. Man har jo uans angrefrist. Jeg vet iaf att dette er en MASSIV amp med MYE krefter.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt strore strømforsyninger trenger man ikke før man skal drive virkelig tungdrevet eller store høyttalere.

Både Adcom og Emotiva har nokk av strøm til å drive høyttalerne TS spør om.
    Emotiva har og en tendens til å underdrive egenskapene til forsterkerne sine(hvertfall på monoblokkene), det er sikkert tilfelle med Adcom og.

Uansett hvor stor strømforsyningen er så skal den ikke ta sikringen ved oppstart, da den skal ha en brukbar softstartkrets. Det kan hende det er noe feil med den?

Tenk og at musikk somregel har 8x dynamisk peak ift rms. Og strømen til dynamisk peak hentes fra konensatorbankene. Det er nokk strøm i uansett av disse forsterkerne til å drive Klipsch sine høyttalere.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du kan altså ikke finne et sted på nett som bekrefter det? Det gjorde i hvert fall ikke jeg.
    GFA-7705 er sikkert en kjempeforsterker til prisen, men vekten og prisen tilsier ikke at det sitter en 2,2kw strømforsyning i den. At Adcom i tillegg velger og kun oppgi at det er en "Enorm ringkjernetrafo " i den, så blir jeg ikke mindre mistenksom.
    Du sier jo noe der Men Kane har testet Adcom med klipsch med stor suksess, så vil nok ikke gå feil med en slik uansett

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom+klipsch er meget bra match.
    Gjekk fra emotiva xpa2/xpa3 til adcom 7805
    Og for en voldsom oppgradering

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Har sett brukereview som tilsier det helt motsatte. Det er nokk noe med bytteglede og/eller lydtretthet å gjøre. Bytteglede kan vi kansje kalle det=)

Mange opplever og at forsterkere med lavere gain låter bedre.

På lavere volum og på musikk uten mye "fart" i så hører jeg ikke forskjell på å bruke recieveren til å drive høyttalerne eller å bruke en dedikert effekt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Nå er vel Adcom i en litt bedre klasse enn emotiva og en meget bra match på klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Så må du huske att RF-7mkII er veldig strømkrevende, har selv ett par på tur. Å min parasound kommer til å være helt ubrukelig.

Xpa-1 til frontrekka = ja takk, evt GFA-7705 med sin massive 2,2kw strømforsyning. En kompis av meg har 7705 på ett par b&w cm9 med en Onkyo 3007, å du verden for en opplevelse ( haka i gulvet asap). Att Adcom har prisfall kan skyldes mange ting, som f,eks att Lsound har tatt inn mere enn di regnet med å selge, eller så kommer det nye modeller!
    RF7mkll er IKKE veldig strømkrevende men en veldig grei last for en normal forsterker,den gamle RF7 og RF63/83 er langt mer tungdrevne!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Har hatt en Adcom GFA-555SE på RF7Mk2. Det var helt udugelig. Merket bokstavlig talt 0 forskjell på bruke den eller kjøre direkte til RF7. Godt mulig det var noe galt med min, men min erfaring med adcom tilsier det ikke er noe å anbefale. Håper du får bedre resultat hvis du velger denne. Og ettersom prisfallet på adcom er ganske vilt vil jeg påstå å si det er relativt få som vil ha dette produktet.
    Da var det nok noe galt et sted,det er ikke den kraftigste strømforsyningen i 555 men skal være nok til å få igang trampefoten

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF7mkll er IKKE veldig strømkrevende men en veldig grei last for en normal forsterker,den gamle RF7 og RF63/83 er langt mer tungdrevne!
    Sant, de gammle hadde en dip i følsomheten under 80Hz en plass. Den kunne virkelig spise strøm. men da man kan dele over den med reciever og sub så trenger man ikke noe voldsværk for å dreve dem tilfredstillende.

Btw: Emotiva er ikke et underlegent merke iforhold til Adcom. De er heller sidestilte konkurenter i "bang for the buck" spektret, sammen med outlaw, sherbourn, w4s og rotel mf.
    Har Adcom utvilsomt vært bedre så har ikke Emotiva hatt et markede, samme gjelder for andre produsenter.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Så det du sier her er att jeg vill få ett bedre resultat(mtkp krefter) med 2250'en på RF-7MKII enn jeg gjorde på RF-63?:S Isåfall er det første gangen jeg hører det.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier her er att jeg vill få ett bedre resultat(mtkp krefter) med 2250'en på RF-7MKII enn jeg gjorde på RF-63?:S Isåfall er det første gangen jeg hører det.
    Det er vel bare se på følsomheten og impedancen til de forskjellige ?

Apropos dette her med gain. Ser forsterkere oppgir "gain" hva vil dette si i forsterksammenheng? At det legger til så så mye gain/volum på ingangsignalet?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Rf63 krever en del mer krefter enn "storebror"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Det er vel bare se på følsomheten og impedancen til de forskjellige ?

Apropos dette her med gain. Ser forsterkere oppgir "gain" hva vil dette si i forsterksammenheng? At det legger til så så mye gain/volum på ingangsignalet?
    De oppgitte tallene er et "gjennomsnitt". Feks: RF-83 har en gjennomsnittelig impedanse på 11ohm, men har en "dipp" ned til 1.8-2.1ohm ved 70Hz.

Oppgitt impedanse er 8ohm. fint avrundet til nærmeste annerkjente tall=)
    Mange av martin logan og infinity har dipper ned under 1ohm, og da er det om å ha en strømsterk forsterker med nogen lunde bra dempningsfaktor for å holde kontroll og så jevn frekvensrespons som mulig.

*jeg tar forbehold for å ta feil, ønsker ikke å spre usannheter.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit at de oppgitte tallene er gjennomsnitt, men det gjelder vel for alle produsenter, hvertfall for klipsch da både RF-63 og RF-7 kommer fra de. Dermer går det lett ann å se hvilke av de to som krever mer eller mindre krefter ved å lese litt på tall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

adcom

De fleste forsterkere har soft start ,det har ikke adcom ,derfor går sikringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då skal du opp i rimelig store og sterke elektrisk verktøy for å kreva lika mykje straum som ein Adcom.

Eg driv å legger straum til rommet mitt no. Tenkte å ha ein 16A kurs på alt A/V utstyr, då er jo Adcom utelukka...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Då skal du opp i rimelig store og sterke elektrisk verktøy for å kreva lika mykje straum som ein Adcom.

Eg driv å legger straum til rommet mitt no. Tenkte å ha ein 16A kurs på alt A/V utstyr, då er jo Adcom utelukka...
    Eller bare kobble ut softstart på uansett forsterker for å oppnå samme oppstartseffekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det verkeleg over 3 600w ved oppstart av ein effektforsterkar? Det høyres jo ekstremt ut. Same som murkuttaren eg har brukt til å saga i grunnmuren.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det verkeleg over 3 600w ved oppstart av ein effektforsterkar? Det høyres jo ekstremt ut. Same som murkuttaren eg har brukt til å saga i grunnmuren.
    det kan godt være 10.000w uten softstart, men bare i et x/100sec. men det er fremdeles nokk til å sprenge en kresen sikring.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Lærte eg noko nytt i dag og

Har slete litt med at ein del av sikringane er B-sikringar her i huset. Då veit eg i alle fall at eg aldri kan ha Adcom eller andre utan softstart i stova.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •