effektforsterker 5x? til B&W oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker 5x? til B&W oppsett

Hei
    jeg har den utvilsomme glede av å være nybakt stolt far til et 5.1 oppsett fra B&W, og lurer i den forbindelse på hva slags effektforsterker jeg må ha til dette.

Jeg har montert og installer og tweeket det jeg kan og konklusjonen min er at Denon AVR 3310 med Rotel PB985 MKI (tror jeg det er 5xca 100w eller der omkring) er et fantastisk alternativ for å drive mesteparten av oppsettet......men ikke alt. CM1 ble testet som alene høyttalere på denne forsterkeren og det lå FANTASTISK. jeg er sjeldent imponert over det disse høyttalerene greier å presse ut. Men CM9 føler jeg ikke at jeg får utnyttet.

Jeg har CM9 fronter med CMC center, og CM1 bakhøyttalere samt en ASW10 CM sub.

Jeg er så langt fornøyd, men jeg tror ikke dette er nok juice til CM9. hvordan løser jeg dette?
    jeg kunne godt tenke meg å kjøpe et brukt kraftverk til dette oppsettet, men vet ikke helt hva, eller hvor jeg kan kjøpe det.
    budsjett ca 5k +- littegrann da.

Er det mulig å finne en løsning på dette, eller må jeg regne med å bruke enda mer på effekten?

setter pris på alle innspill (og eventuellt selger som kan hjelpe til her)

mvh
    C

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mer å bruke 2 kanaler på hver CM9? Og la 3310 ta seg av CM1.

Til rundt 5k er det vel ikke voldsomt mye å velge i, men Parasound, Vincent og NAD har noe å velge i litt over budsjett. Brukt burde dette være innenfor.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for innspill, men hvis bi-amp er alternativet du foreslå ønske rjeg nok heller å gå litt opp på budsjettet for kraftverket.
    7-8k??? er det bedre?
    c

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja

Sitat Opprinnelig postet av csdeejay
    takker for innspill, men hvis bi-amp er alternativet du foreslå ønske rjeg nok heller å gå litt opp på budsjettet for kraftverket.
    7-8k??? er det bedre?
    c
    For den prisen kan jeg godt komme med en anbefaling.
    Emotiva XPA5. Skulle levere nok krefter til anlegget ditt den.
    Og synes den kombinasjonen gir fin lyd hjemme hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres spennende ut. hvem selger disse i Norge da?
    noen brukte kanskje?
    c

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva selger bare direkte, du må altså importere dette på egenhånd fra nettsiden deres.

Du kan vel regne dollarprisen * 10 for å estimere hva det vil koste ca. (da inkludert frakt, moms og toll).

Emotiva XPA 5 vil vel koste ca 9000 kroner å få på døren.

Alternativt kan du også vurdere XPA 3 som er noe billigere som du da kan sette til å drive de tre frontene dine og bruke receiveren du allerede har til å drive bakkanalene.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Emotiva selger bare direkte, du må altså importere dette på egenhånd fra nettsiden deres.

Du kan vel regne dollarprisen * 10 for å estimere hva det vil koste ca. (da inkludert frakt, moms og toll).

Emotiva XPA 5 vil vel koste ca 9000 kroner å få på døren.

Alternativt kan du også vurdere XPA 3 som er noe billigere som du da kan sette til å drive de tre frontene dine og bruke receiveren du allerede har til å drive bakkanalene.

9000 blir vel ikke helt korrekt. Kjøpte akkurat en slik. Og ferdig momset inn i landet kom den på litt over 1200 dollar. Nå er ikke det tilbudet lenger, men regn ca 1400 dollar så har du den på døra, og da er moms på varen og frakt tatt med.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1400 dollar hørtes mer riktig ut enn 9000 NOK ja. Fikk det til å bli omtrent det samme da jeg regna på det her om dagen.

Kan anbefale deg XPA-5. Fikk min på torsdag og har foreløpig bare prøvd den på stereo på B&W 683 og det funker dritfett
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med dem som anbefaler et skikkelig tokanals effekttrinn til frontene. F.eks Rotel RB 1572 eller1582. (sjekk bruktmarkedet) Den receiveren du har er ikke på langt nær god/sterk nok til å yte CM9 rettferdighet.

Men senter og bakhøyttalere kan den selvsagt drive problemfritt.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes B&W CM9 er en utrolig god høyttaler.Har bare hørt den på Rotel 2x200w+Rotel pre+Rotel cd-spiller.

IKKE ment som kritikk, men synes kanskje at CM9 kunne ha godt av en forsterker som er stram og presis i bassen og ikke for laidback i toppen.
    Etter ditt budsjett på 5-9.000, så ville jeg prøvd en brukt Meridian 557.
    Denne kostet 24.000 i sin tid.Den er UTROLIG stram og presis i bassen og meget detaljert og åpen.Ikke så altfor glad i lave impedanser,men drev 803 Nautilus greit uten å kutte.

Den ser også svært bra ut hvis det teller for deg.

Parasound NC 2250 er jeg mer usikker på som match, men det er hvertfall det beste produktet jeg noen gang har testet til prisen.
    Den gir deg mye bass og dempa topp.Skikkelig morofaktor med den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •