HK AVR 7000 - HD lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR 7000 - HD lyd?

Heisan!
    En kamerat har en gammel HK AVR 7000 receiver, og skal kjøpe seg en Bluray spiller. Vil han klare å dra nytte av de nye lydformatene som følger med BR filmene, ved å koble BR til AVR 7000?

Tusen takk.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Heisan!
    En kamerat har en gammel HK AVR 7000 receiver, og skal kjøpe seg en Bluray spiller. Vil han klare å dra nytte av de nye lydformatene som følger med BR filmene, ved å koble BR til AVR 7000?

Tusen takk.
    Hvis HK AVR 7000 har input til 5.1, så må han kjøpe en Blu-ray spiller som har 5.1 analog utganger, da går det bra. Lyden må da dekodes i Blu-ray spilleren...
    Hvor bra det blir i forhold til en moderne receiver aner jeg ikke, men det er flere her inne som bruker dette oppsettet.....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk.

Noen som har AVR 7000 som kan si noe om "lydkvaliteten"?

Han prøvde også å "prakke" på meg denne receiveren, da han absolutt mente at AVR 7000 var en bedre receiver en den løsningen jeg har i dag. I dag har jeg Yamaha 767 koblet sammen med en Rotel 1510 som jeg igjen bruker kun på frontene mine. Har vanskelig å tro at en AVR 7000 er en bedre kombinasjon alene, enn mitt oppsett.

Setter pris på tilbakemeldinger - dersom det lar seg gjøre

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Hei og takk.

Noen som har AVR 7000 som kan si noe om "lydkvaliteten"?

Han prøvde også å "prakke" på meg denne receiveren, da han absolutt mente at AVR 7000 var en bedre receiver en den løsningen jeg har i dag. I dag har jeg Yamaha 767 koblet sammen med en Rotel 1510 som jeg igjen bruker kun på frontene mine. Har vanskelig å tro at en AVR 7000 er en bedre kombinasjon alene, enn mitt oppsett.

Setter pris på tilbakemeldinger - dersom det lar seg gjøre
    Jeg har eid to Hk de siste 3 årene, AVR 255 og AVR 460....fine forsterkere osv, HK lyden har mye smell og bang....akkurat som en stor amerikaner...
    Prøvde først RX V667, så kjøpte jeg 1067, så var det supertilbud på 2067, så den har jeg hatt i snart et halvt år og er veldig fornøyd....:-) Og nye forsterkere og ny romkorreksjon osv osv tror jeg nok er bedre i det lengste....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har eid to Hk de siste 3 årene, AVR 255 og AVR 460....fine forsterkere osv, HK lyden har mye smell og bang....akkurat som en stor amerikaner...
    Prøvde først RX V667, så kjøpte jeg 1067, så var det supertilbud på 2067, så den har jeg hatt i snart et halvt år og er veldig fornøyd....:-) Og nye forsterkere og ny romkorreksjon osv osv tror jeg nok er bedre i det lengste....
    Sitter med samme erfaring og konklusjon som deg. Har en H/K DPR 2005 med masse kraft. Kjøpte BD-spiller og kjørte analogt ut. Endte opp med å holde meg til "vanlig" DD og DTS. Dekoderen i spilleren er tydeligvis ikke all verden.
    Har hatt 2067 i en uke nå og er meget godt fornøyd. Ikke like kraftfull som H/K, men selve lyden er merkbart bedre og da selvfølgelig spesielt i HD.
    7 høvdinger for 2067 må vel være et røverkjøp???

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Sitter med samme erfaring og konklusjon som deg. Har en H/K DPR 2005 med masse kraft. Kjøpte BD-spiller og kjørte analogt ut. Endte opp med å holde meg til "vanlig" DD og DTS. Dekoderen i spilleren er tydeligvis ikke all verden.
    Har hatt 2067 i en uke nå og er meget godt fornøyd. Ikke like kraftfull som H/K, men selve lyden er merkbart bedre og da selvfølgelig spesielt i HD.
    7 høvdinger for 2067 må vel være et røverkjøp???

Helt klart...og pure direct er bare deilig å høre på/gjenom---:-)

Og min nye BD: BDT 310 fra Panasonic er bare helt suveren....sømløs lyd...:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •