Stereoforsterker til Monitor Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoforsterker til Monitor Audio

Jepp,

da er Monitor Audio RX6 på plass i kjellerstua .

Da trenger jeg hjelp og råd til valg av forsterker til disse. Blir et stereooppsett dette, så ser etter en ok integrert stereoforsterker.

Det skal kobles til en platespiller, så forsterkeren må ha platespillerinngang.

Driver å lurer på å digitalisere cd samlingen, og siden jeg også har Iphone og spotify premium, er det fristende å kunne utnytte dette på en eller annen måte.

Tenkte litt på Sonos, men det er kostbart og jeg er ikke noen kløpper med nettverksdisker og aner ikke hvordan jeg får dette til å fungere i praksis.

Logitec squeezeboks kunne også kanskje fungere, men dersom jeg er avhengig av at en PC står på er det uaktuelt.

Airport Express kanskje er et annet alternativ?

Apple TV med harddisk muligens en tredje mulighet?

Tar gjerne imot gode råd på hvordan dette skal kunne settes opp.

Altså, trenger hjelp til valg av forsterker og gjerne noen tanker rundt det øvrige som er nevnt.

Kjøper gjerne (helst) brukt, og siden budsjettet er stramt er maks grense 4000 kroner.

mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående musikkilde vil jeg anbefale Squeezebox touch. På denne har du Spotify og bruker iphonen som fjernkontroll. Bruker selv dette i stereooppsett, men da med Wimp og ipod, men det er samme ulla. Da er du ikke avhengig av pc og kan i tillegg koble til ekstern hardisk eller NAS med musikksamlingen din. Genialt opplegg som jeg er blitt fullstendig avhengig av.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Rotel er god match for Monitor Audio. Nad og Arcam også. Finner en del snadder på finn. Du får vel bare lete!

AirPort Express er en genial ide.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 tips

Naim nait 5i: Naim Audio - British manufacturer of high-fidelity audio electronics

Cyrus 6xp: 6 XP

Audiolab 8200A: Product - Audiolab website

Alle disse bør du kunne få brukt for 4 tusen, eller bortimot 4 tusen. Naim nait 5i har jeg selv både kjøpt, og solgt for 4 tusen blank. Dette er virkelig en forsterker som ville gjort sef med dine RX6.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Cyrus ikke funker med MA jeg. Lest meg til det ihvertfall. Blir spinkelt i toppen?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok styrt unna cyrus på eldre monitor audio, men på de nyere modellene så er det fin fin match. Rx serien er langt ifra så "lyst" låtende som gamle silver rs serien.

Egentlig litt synd det at stadig flere produsenter mister den orginale lydsignaturen sin.. off-topic, men noe å tenke på..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Sånn å forstå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar til alle :-P

Jeg kunne ikke se at de tre nevnte alternativene til Mr. Farenheit har phono-inngang. Dette er et "må-ha" da jeg er glad i å spille LP plater.

Dersom jeg gjør alvor av å digitalisere CD samlingen, og/eller ta i bruk Sonos eller Squeezeboks trenger jeg vel også en digital inngang? Ikke helt stødig på dette...

Jeg har kikket litt på xtz A100D3 som har høstet mye skryt, og Denon PMA-1500AE. Hvordan vil disse fungere med MA'ene?

Yamaha skal sjekkes ut nærmere. NAD har jeg hatt nå i 20 år, og er klar på å prøve noe annet

Andre forslag til en enklere digital hverdag? Med Airport Express får jeg vel muligheten til å streame spotify til anlegget, men trenger vel noe mer dersom jeg skal få tilgang til CD'er på en harddisk?

Squeezeboks skal sjekkes ut nærmere.

mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Touch har både analog og digital utgang slik at du ikke er avhengig av digital inngang på forsterkeren dersom du skal bruke denne som kilde.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nok første innlegg litt fort..:P

Da er mitt foslag nye rega brio-r, denne venter jeg på selv.

kjøpte den uhørt etter denne testen: Rega Brio-R: Redefining the Genre – Spotlight | TONEAudio MAGAZINE

Skal brukes med rega dac

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha ble nevnt som en god match.

De selger yamaha a-s700 som har fått generelt meget god omtale for rundt 4700,- på elkjøp. Her er link til en test:
    Yamaha A-S700 | Lyd & Bilde

Selv bruker jeg sonos som streamer spotify, PCen og en nettverkshardisk hvor jeg har lagt over CD-plater i flac-format. Det fungerer meget bra! Oppsettet er superenkelt i tillegg. Innstaller program på PCen, link til Spotify og vips har du musikk

Pris på ZP90 som du trenger å koble til forsterkeren ligger på 2800 på hifiklubben. Da er det i tillegg enkelt å bygge videre ut med multiromsløsninger som spiller samme sang eller forskjellige i hver sone. Dersom du vil streame film funker Sonos IKKE! Men til musikk er den super

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •