Kjører video via Denon 3312. Trenger hjelp =)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjører video via Denon 3312. Trenger hjelp =)

Hei!

Jeg har kjøpt meg en Denon 3312 receiver, Denon 1611(?) Blu-Ray spiller og et Samsung 8500 Led-TV. Har valgt å koble alle kildene via Denon´en, men sliter litt med innstillingene.

Bl.a. når jeg skal se på film, får jeg ikke 24p til å fungere (dette skal vel dukke opp på TV´en?) Istedet får jeg irriterende hakking pga frames´a ikke stemmer med hverandre. Samme skjer igrunn når jeg ser på parabolen som også er koblet via receiveren, så har en følelse av at det er noe jeg skulle ha slått av eller på inne på menyen der, noen som har noen tips om hva jeg må gjøre? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skru av videoprossessoren i receiveren og se om det samme skjer da. Og innstillingene i menyen på blu ray spilleren er verdt å sjekke ut, den kan stå på 1080p, har jeg selv erfart med Denon2010 etter oppdatering via nett. Ellers kan du sjekke tv innstillingene at 24fps er aktivert, det kan være at tv'en får 24fps singnal inn å når den ikke er aktivert i menyen kan det bli litt tull. Lykke til, håper dette var noe hjelp.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, skal sjekke ut nå, bare jeg finner ut hvordan jeg gjør det :P Blitt hi-tech de siste åra detta, hehe..!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24p-problemet fikset jeg ved å finne knappen "HDMI-mode" på fjernkontrollen :P Og den stod ikke på 24p som standard nei..hehe. Men dekoderen er fortsatt like dustete, men der er det ikke noe håp kanskje...blæh. TVen blir ganske treig når man har på alle "smoothness"funskjonene, men løste det ved å legge litt delay på lyden via receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    24p-problemet fikset jeg ved å finne knappen "HDMI-mode" på fjernkontrollen :P Og den stod ikke på 24p som standard nei..hehe. Men dekoderen er fortsatt like dustete, men der er det ikke noe håp kanskje...blæh. TVen blir ganske treig når man har på alle "smoothness"funskjonene, men løste det ved å legge litt delay på lyden via receiveren
    Ja vet ikke helt hva som er med dekoderen din, men den sender 50 eller 60 bilder i sek hvertfall om den infoen hjelper. Ja årsaker til audio delay kan være at bildebehandlingsfunksjonene i TV'en bør skrus av, anbefales på de fleste TVer jeg har vært borti, både når det gjelder delay og bildekvalitet. Det er vanskelig å få det helt 100% til ved å bruke delayen i receiveren, ring operatøren du har kjøpt dekoderen hos og hør hvilke funksjoner du kan gjøre i menyen for å gjøre dette bedre, det måtte jeg selv og det var ikke bare en audiodelay funksjon i menyen som måtte justeres, men noen skikkelige avanserte funksjoner som var inne på avanserte innstillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •