Pioneer LX83 med tilkoblet sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX83 med tilkoblet sub

Kjøpte meg her om dagen en sub (SVS PC 12 Plus) og koblet denne mot forsterkeren Pioneer LX83. Kjørte romkalibrering etc, satte crossover på 80 Hz samt gain på ca klokken 12.

Resultatet var rett å slett nedslående da jeg hadde forventet en god del risting av denne kraftige suben. Men det var nesten ikke merkbar.

Etter litt lesing kom jeg over at jeg burde prøve å sette alle andre høytalere i soroundsettet til "small" (selvom frontene må sies å være ganske store).

Resultatet: Suben ga nå endelig den "punchen" som kunne forventes!

Mitt spørsmål blir derfor: Er det noen som vet de faktiske forhold for hvorfor alle andre høytalere må stå på "small" når man kobler til sub? Og kanskje det bare er denne forsterkeren dette gjelder på?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva lyttet du til når du testet? hvis høyttalerne står på large er det kun LFE-sporet (regner med at du testet på en film?) som sendes til subben. Hvis du da testet på en film med lite lydmateriale i LFE-kanalen, så vil du få effekten du beskriver.

Uansett anbefales det på generelt grunnlag å alltid sette alle høyttalere til small nesten uansett hvor store de er. Da vil du få mer effekt å rutte med til de øvrige høyttalerne, og suben gjør uansett en bedre jobb enn høyttalerne dine i de to nederste oktavene.
    --
    Thorbjørn

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper og skru opp suben 4-6Db etter kalibrering 8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •