Problemer Onkyo TX-NR 807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer Onkyo TX-NR 807

Når jeg slår på strømmen får jeg ingen lyd.
    Hvist jeg tar ut kontakten setter den inn igjen og slår på strømmen er alt OK ??
    For meg så ser det ut til at det er et rele el. som krangler.
    Når jeg drar ut kontakten og setter den inn igjen slår på strømmen så kommer det en klikkelyd fra forsterkeren (rele el.)og da er alt OK.
    Jeg må altså bryte strømmen helt for å få den til å funke etter at jeg har slått den av med på av knappen.
    Tok en softwareoppdatering og da var den bra et par dager, men nå har den samme feil igjen.
    Noen tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen lyd fra Recieveren Tx-Nr807

Hei!

Har samme problemet. Dvs Recieveren holdt på slik et par dager og ble mer og mer ustabil. Nå er det ikke lyd i det hele tatt. Har siste firmware, men nå får jeg ikke logget meg på nett heller med den. Har sjekket kabler etc ,men nå virker ingeting. Har bilde og har slått på slik at lyden går gjennom HDMI til TV slik at jeg kan se bilde og høre lyden fra TV'en, men ingen lyd i De andre høyttalerene.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Defekt hdmi board regner jeg med. Hadde samme symptomer som beskrevet her. Sendte den inn på garanti rep.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik var min gamle onkyo receiver også.
    Som Antiloop nevner er det defekt hdmi kort. Send inn så blir det sikkert fikset på garanti.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har det samme :-(. Noen som vet hvor lang garanti man har? Handlet på Elkjøp (nett) høsten 2009, så håper det er tre år...

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ravi
    Tror jeg har det samme :-(. Noen som vet hvor lang garanti man har? Handlet på Elkjøp (nett) høsten 2009, så håper det er tre år...
    Garanti kommer an på produsenten, men du har 5 års reklamasjonsrett uansett produsent. Så du kan reklamere. Ta kontakt med Elkjøp så fikser de det for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 års garanti, men som nevnt har du 5 års reklamasjonsrett ettersom en reciever kan forventes å vare lenger enn 2 år Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    2 års garanti, men som nevnt har du 5 års reklamasjonsrett ettersom en reciever kan forventes å vare lenger enn 2 år Lykke til!
    Jeg har levert den inn på Elkjøp og venter på "dommen".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det lar seg ordne da

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om mange har problemer med dette i disse dager. Gjør et kjapt nettsøk og se at mange andre har det samme problemet på 07 modellene, så også jeg.

Det hjalp å restarte min 707 og nå fungerer tilsynelatende alt, men dette er jo rimelig tragisk for Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har levert den inn på Elkjøp og venter på "dommen".
    I dag hentet jeg min Onkyo TX-NR807 igjen hos Elkjøp. Det er byttet HDMI pcb assy TX-NR807 (nr. 1B234532-1B_SV8).

Det kostet meg kr. 0, siden det gikk som reklamasjonssak .

Jeg kjøpte den 29.08.2009, så den er på dagen 3 år!

Så greit håndtert av Elkjøp, selv om jeg syns nesten en måned for en slik reparasjon er i overkant.

Har ikke fått koblet den opp igjen, har i mellomtiden kjørt lyd i 2 kanaler med min gamle gode (30år) NAD 3020A :-). Mye enklere, færre ting som kan gå galt med den!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Virker som om mange har problemer med dette i disse dager. Gjør et kjapt nettsøk og se at mange andre har det samme problemet på 07 modellene, så også jeg.

Det hjalp å restarte min 707 og nå fungerer tilsynelatende alt, men dette er jo rimelig tragisk for Onkyo.

Dette er på ingen måte unikt for Onkyo eller *07-modellene. Alle receivere med HDMI-kort får jevnlig defekter og må skiftes.

Jeg tror dette kan ha noe med strømmen som går gjennom, både over tid og kompabilitet mellom ulike enheter. Eksempelvis har PC-en til kona mi vist seg å være den som skremte livskiten ut av HDMI-kortet på min Onkyo 905. Så den kobles ikke til lengre.

I dag hentet jeg min Onkyo TX-NR807 igjen hos Elkjøp. Det er byttet HDMI pcb assy TX-NR807 (nr. 1B234532-1B_SV8).

Det kostet meg kr. 0, siden det gikk som reklamasjonssak .

Jeg kjøpte den 29.08.2009, så den er på dagen 3 år!

Så greit håndtert av Elkjøp, selv om jeg syns nesten en måned for en slik reparasjon er i overkant.

Har ikke fått koblet den opp igjen, har i mellomtiden kjørt lyd i 2 kanaler med min gamle gode (30år) NAD 3020A :-). Mye enklere, færre ting som kan gå galt med den!
    Sant nok

Reparasjonstiden kan ofte være lang, men da skulle de vel også tilbudt deg en låne-receiver i mellomtiden. Gikk vel greit siden du hadde NADen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min tx-nr807 ble lydløs idag. har i lengre tid måtte skru av og på de gangene lyden forsvant, men nå hjelper ingenting. finner ikke kvittering, men kjøpte den fra elkjøp da de hadde kampanje, tror det var rett under seks tusen, tror da var rundt juletiden i 2009 , da er det vel over med reklamasjon

Noen som vet hva det koster å reparere den enten hos elkjøp eller noen andre ?
    Finnes det privatpersoner som reparerer som ikke er så dyre ?

Eller bare kast og kjøp ny (kanskje ikke onkyo da…)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •