RX-V2700 høyttaler problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V2700 høyttaler problem

Hei
    Har en Yamaha RX-V2700 forsterker å stort sett fornøyd med den..Har til nå hatt det eg trudde var et surround oppsett med 2 front 1 center å 2 bag høyttalere. Manglet bare subben.

Har akuratt fått meg en subb og det var når eg koblet denne til eg la merke til att eg hadde kobla mine bag høytalere i Presence ingangene.
    Det er vel feil? Presence er vel vist du vil ha noen slags ekstra front høyttalere?

Uansett når eg kobler mine bag høytalere til i "Back surround" ingangen så er det null lyd. Noen så vet hvor eg kan skru dem på? er vel en innstilling en plass.

Ps: grønnsak på tekniske ting

Takker å bukker for svar

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence er ett slags "ekstra" frontpar ja, de skal sitte oppunder taket eller ved siden av lerret/tv og gjengi såkalte ambiente lyder mener jeg å ha lest.

Men hvorfor bakhøyttalerne dine ikke virker kan jeg ikke svare på...Har du satt receiver i fesk 7ch stereo og hørt om det låter da? Slik at den ikke står på en preset så bakhøyttalerne ikke er med?

Eller du kan prøve å kjøre kalibrering en gang til for å høre etter om det kommer testlyder i de da.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kubein
    Hei
    Har en Yamaha RX-V2700 forsterker å stort sett fornøyd med den..Har til nå hatt det eg trudde var et surround oppsett med 2 front 1 center å 2 bag høyttalere. Manglet bare subben.

Har akuratt fått meg en subb og det var når eg koblet denne til eg la merke til att eg hadde kobla mine bag høytalere i Presence ingangene.
    Det er vel feil? Presence er vel vist du vil ha noen slags ekstra front høyttalere?

Uansett når eg kobler mine bag høytalere til i "Back surround" ingangen så er det null lyd. Noen så vet hvor eg kan skru dem på? er vel en innstilling en plass.

Ps: grønnsak på tekniske ting

Takker å bukker for svar

Hei

Bakhøytalerene i et 5-1 oppsett skal kobles på Surround og ikke Sourround back.

Sourround back brukes kun dersom du har 7-1 oppsett eller ønsker å biampe fronthøytalerene dine.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har sett gjennom menyen på forsterken men ser ingen plass eg kan skru av å på bak høyttalerene.
    Har prøvd å koble dem til i surround og surround back inngangene, men ingen lyd. Men kommer fin lyd med en gang eg kobler dem til i Presence inngangene.

En kompis mener att det skal vere en plass i menyen hvor du enten må velge om du skal bruke surround inngangene eller presence inngangene. Men finner ikkje

Har lest att selve inngangene kan slutte å funke, men rart siden eg ikke har brukt dem.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Kubein
    Hei
    Har sett gjennom menyen på forsterken men ser ingen plass eg kan skru av å på bak høyttalerene.
    Har prøvd å koble dem til i surround og surround back inngangene, men ingen lyd. Men kommer fin lyd med en gang eg kobler dem til i Presence inngangene.

En kompis mener att det skal vere en plass i menyen hvor du enten må velge om du skal bruke surround inngangene eller presence inngangene. Men finner ikkje

Har lest att selve inngangene kan slutte å funke, men rart siden eg ikke har brukt dem.
    Det kommer jo ikke automatisk lyd i bakhøyttalerne hvis du ikke kobler til en 5.1 kilde....som DVD-BluRay eller en satelitt/kabel boks med en kanal som sender 5.1...men setter du lyden til 7 ch stereo, så skal det bli lyd i alle høytt. fra Tv2 Tv Norge osv....
    Ellers så finner du menyer i manuellt oppsett.....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •