Hegel h100 vs Cambridge 840A v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel h100 vs Cambridge 840A v2

Då var det dags å annskaffe seg en ny forsterker da min gamle traver av en Onkyo må pensjoneres.

Som dere ser i tittelen så er valget forøverig mellom Hegel H100 og Cambridge 840A v2. Jeg tenker også på DAC versjonen av Hegel vis ikke det lønner seg, eller det e bedre lyd med en ekstern DAC, (eksempel Dacmagic fra cambridge)

Har for øyeblikket et par Mirage OM8 Høytalere som jeg ønsker skal bli vekket til live igjen med fersk strøm fra en eventuel ny forsterker. Vis ikke så er planen å annskaffe seg et par nye høytalere av merket B&W eller KEF eller noe i den duren har ikke satt meg så veldig inn i det untatt at jeg tenker at jeg skal ha en forsterker som skal kunne drive et par mer krevende høytalere en Mirage OM8.

Har også vært inne på tanken på Lyngdorf SDAI 2175 og Primare I22

Hva menere dere er pluss/minus med de forskjellige forsterkerene, hvordan spiller disse forsterkerene, er en mer strømsterk en den andre, Etc.

-Rene-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun hørt Hegel H100 og Cambridge 840.

Disse var koblet til Canton Ergo 695 DC.
    Cambridge var, komparativt sett, flat, kjedelig og lite dynamisk. I tillegg hadde den en for meg utrolig irriterende "relè-tikking" ved av/påslag samt volumjustering. Isolert sett er den OK, men kom til kort ved direkte sammenligning.

Nå koster H100 det dobbelte av 840, men det er den også verdt, etter min mening.

Dersom budsjettet ligger rundt 10 000, ville jeg også hørt på Abrahamsen. I samme oppsett låt den overraskende godt! Virket også like kraftig som de to andre, selv om kraften er oppgitt til 70 watt kontra 120.

Just my humble opinion

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Følte hegel var en bedre forsterker. jeg endte dog opp med hegel h200 hehe, synes denne spilte noe varmere en h100.

-René-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •