Hvilken forsterker til Cerwin Vega CLSC-15? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 115
    Newcomer ChrisLia sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må bra opp i pris for å få en reciver som får liv i et par CV 15".
    Så et effekttrinn er absolutt å anbefale Men NAD 216 duger ikke.
    Har selv CV AL-1000 som jeg en periode bruke en NAD 216 på.
    Det var s-k-a-n-d-a-l-e! Nå bruker jeg rett og slett en PA forsterker
    til jeg får råd til f.eks en 218. Og det er det jeg vil frem til her. Du
    bør si til kameraten din at at bør investere i en NAD 218 som passer
    CV ypperlig. Og til alle fanatikerne på forumet her . Ja det finnes
    helt sikkert bedre effekttrinn enn NAD, men ikke til den prisen vi
    snakker om her.

Sjekk på finn.no og qxl.no. Der er det stadig folk som selger 218.

To ting til slutt:
    - Jeg tror ikke en brukt 218 er verdt mer enn 3000, toppen 4k
    - Hør om forsterkeren er brukt brokoblet. Er den f.eks kjørt brokoblet
    på en høytaler som er 4 ohm er det i praksis som å drive en 2 ohms
    høytaler, noe som sliter på forterkeren og korter ned levetida. Selv om
    NAD er strømsterke og robuste. 2ohm nærmer seg kortsluttning.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    218 er før liten til få AL 1000 til å rocke som dei kan..
    Rotel RB 991 er klart eit bedre valg.. Kraftigare og. Spelar mykje bedre.
    218 får du ikkje til 3k. Om du meinar den er verdt det, so meinar ikkje seljarane det. :wink: Og om eg skulle fått ein til 3k, so trur eg ikkje at eg hadde vurdert å kjøpt den ein gang.

Det var mine synspunkt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisLia
    Sjekk på finn.no og qxl.no. Der er det stadig folk som selger 218.
    Det er fordi folk skjønnar at kor elendig den er. Difør selger dei den. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke kompetanse til å diskutere her egentlig , men synes noen av dere er veldig fise fin på lyd , Veldig rask å kritisere NAD og Cerwin , ikke så veldig hjelpsom . Sikkert noen fjortiser og high School gutter med nye klær som sitter å skriver og "vet" alt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noob
    har ikke kompetanse til å diskutere her egentlig , men synes noen av dere er veldig fise fin på lyd , Veldig rask å kritisere NAD og Cerwin , ikke så veldig hjelpsom . Sikkert noen fjortiser og high School gutter med nye klær som sitter å skriver og "vet" alt.

Dette har jeg sagt til deg før Noob! Selv om du ikke får alle med deg på dine argumenter, betyr ikke at alle har feil. Tenk: det kan være at folk faktisk har erfaring med NAD, for den saks skyld også begynte med det, men NAD er ikke akkurat HighEnd produkter, hellerikke CW. Men det duger til sitt bruk..... Vet ikke hvor gammel du er, men regner med at du er nærmere fjortis enn mange av oss andre som svarer deg. Og spør du om råd, må du tåle å få meninger tilbake... :wink: :wink:

Så var det dette med å være hårsår da..... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må ikke ødelegge morroa mi , la meg få fyre opp litt her . Se om noen flipper over

Alltid du som kommer og lager en demper på saken , hehe. Alle som har lest mine innlegg , vet jo at jeg ikke har kompetanse verken hit eller dit i Lyd/Bilde . men tror fortsatt det er noen high school gutter her med nye klær som vet alt . Skal fortsette med mine noob spm, og la være å diskutere .

Jeg er 28 , har eget snekker firma , men har ikke hatt tid til noen hobbyer , så hvorfor ikke komme hit og lære tenkte jeg .

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyr her: Har du litt erfaring med forskjellige produkt/komponentar, so er ikkje du fise fin på å ha meininga om at "det" produktet er bedre/ dårligare samenlikna med eit ant produkt. No har eg hatt alt i 2xx serien av Nad utanom 208, og du har vell fått "inntrykk" om kva eg meinar om det.

Ta foreksempel Rotel sin RB 991 og Nad sin 218.

1: 991 er billigare på bruktamrkedet.
    2: Den låter mykje meir engasjerande og den er ikkje "matt" i lydbilde.
    3: Beigge er 2x200w i 8ohm. Rotel er klart kraftigast.¨

Konklusjonen er: Sparte penger, bedre lyd +++ Ergo = 991.

Detta var eit eksempel da.

Men det viktigaste er at det låter bra i dine øyrer. Drit i kva me andre egentleg meinar. :wink: Men er du ute etter "hjelp", so skal me alltid prøva å få det beste utav det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må ikke ødelegge morroa mi , la meg få fyre opp litt her . Se om noen flipper over

Alltid du som kommer og lager en demper på saken , hehe. Alle som har lest mine innlegg , vet jo at jeg ikke har kompetanse verken hit eller dit i Lyd/Bilde . men tror fortsatt det er noen high school gutter her med nye klær som vet alt . Skal fortsette med mine noob spm, og la være å diskutere .

Jeg er 28 , har eget snekker firma , men har ikke hatt tid til noen hobbyer , så hvorfor ikke komme hit og lære tenkte jeg .
    Eneste du bør tenke på; ikke mange som gidder å svare på innleggene dine, eller lære bort noe til deg dersom du hele tiden "bikker" over streken, vet du.... :wink: :wink: :wink: Men fyre det kan du.... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg har holdt en fin linje på språket mitt her , har ikke vært personlig ufin , kanskje et par kommentarer Unnskyld

Som sagt så kommer det flere Newbie spm , og håper på svar . Men prøv å svar på spm som blir spurt , ikke at vi som eier noe drit som NAD skal selge det eller noe sånt, bare prøv å hjelp til med å gjøre det beste utav det vi har.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg har holdt en fin linje på språket mitt her , har ikke vært personlig ufin , kanskje et par kommentarer Unnskyld

Som sagt så kommer det flere Newbie spm , og håper på svar . Men prøv å svar på spm som blir spurt , ikke at vi som eier noe drit som NAD skal selge det eller noe sånt, bare prøv å hjelp til med å gjøre det beste utav det vi har.
    Det er useriøst! Det er jeg enig i :wink: Men kanskje vi skal prøve å komme tilbake til topic nå??

Dersom NAD ikke er et alternativ, kanskje H/K? Var spurt etter receiver i klassen inntil 8k, og da må vel kanskje AVR330 være noe å koble sammen med CW. Leverer i hvertfall kraft....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg korrigere meg selv på prisen jeg mente en 218 var verdt. Jeg
    216 i baktankene da jeg skrev 3 - 4k. Men over 5000kr bør man ikke betale
    for en brukt forsterker med nypris 8k. Happy Electra?

Og en ting til electra. At folk selger 218 fordi de skjønner hvor elendig den
    er ?? Tipper at du egentlig vet likegodt som meg "NAD eieren i gata" er
    godt fornøyd med produktet sitt.

Når det gjelder Rotel 991 kan jeg ikke si noe som helst da jeg aldri har
    hørt om den, enda mindre vært borti den. Det sier enten mye om meg eller forsterkeren.

Btw, da jeg sjekka og søkte litt fant jeg flere rotel 991 ute for
    salg enn 218 atm.
    Det er sikker fordi folk skjønner hvor elendig den er?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du kan skøye du ChrisLia. Ein god diskusjon er bra å ha. :wink: Folk er på forskjellige "plan" her i livet veit du.. No hard feelings.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    exactly my point

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen, jeg er ganske ny her på forumet, var egentlig her inne for å få litt hjelp til plasma tv'er. Men så så jeg denne diskusjonen.Til å begynne med må jeg jo inrømme at jeg også er en CV fan Og akuratt nå har jeg CLSC 215 på en PA effektforsterker på 4x450 watt i 8 ohm.

Og jeg har en ting å si NAD og CV er en dårlig kombinasjon, med mindre det er snakk om 10". En 218 er altfor lite effekt på en 15" Cv eller en 215. Jeg har hatt flere CV modeller og hørt samtlige V og CLSC modeller med nad sine forsterkere. Og i tilleg hørt noe eldre med 216 og 218. Har også hørt 370,372 og jeg må bare si at de er noen gode forsterkere og leverer masse power, men for CV holder det nok ikke. Hvis man skal ha 100% ut av noen CV høyttalere så må man opp op en PA forsterker. Først da kan vi begynne om å levere strøm.

og hvis man skal ha en hjemmekino med CV bør man investere i en forsterker med pre out på alle kanalene for å at det skal bli skikkelig bra... Den testen i lyd og bilde er det dummeste jeg har hørt. Når de først skal teste noen CV 215 så bruker de ikke mer enn 175 watt i 8ohm??? hva er det for noe da? De kommer ikke i nærheten av den samme lyden...

For en stund siden hadde jeg V 15 med den samme forsterkeren som jeg har nå. Og da låter v 15 faktisk ganske bra. jeg er overbevist at v 15 spiller bedre enn alle andre Cv modeller inklusiv at-100 med en "svak" nad forsterker... Men mater du en AT-100 med nok power knuser den alt av andre 15" høyttalere på markede!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hei alle sammen, jeg er ganske ny her på forumet, var egentlig her inne for å få litt hjelp til plasma tv'er. Men så så jeg denne diskusjonen.Til å begynne med må jeg jo inrømme at jeg også er en CV fan Og akuratt nå har jeg CLSC 215 på en PA effektforsterker på 4x450 watt i 8 ohm.

Og jeg har en ting å si NAD og CV er en dårlig kombinasjon, med mindre det er snakk om 10". En 218 er altfor lite effekt på en 15" Cv eller en 215. Jeg har hatt flere CV modeller og hørt samtlige V og CLSC modeller med nad sine forsterkere. Og i tilleg hørt noe eldre med 216 og 218. Har også hørt 370,372 og jeg må bare si at de er noen gode forsterkere og leverer masse power, men for CV holder det nok ikke. Hvis man skal ha 100% ut av noen CV høyttalere så må man opp op en PA forsterker. Først da kan vi begynne om å levere strøm.

og hvis man skal ha en hjemmekino med CV bør man investere i en forsterker med pre out på alle kanalene for å at det skal bli skikkelig bra... Den testen i lyd og bilde er det dummeste jeg har hørt. Når de først skal teste noen CV 215 så bruker de ikke mer enn 175 watt i 8ohm??? hva er det for noe da? De kommer ikke i nærheten av den samme lyden...

For en stund siden hadde jeg V 15 med den samme forsterkeren som jeg har nå. Og da låter v 15 faktisk ganske bra. jeg er overbevist at v 15 spiller bedre enn alle andre Cv modeller inklusiv at-100 med en "svak" nad forsterker... Men mater du en AT-100 med nok power knuser den alt av andre 15" høyttalere på markede!
    med tanke på hva som finnes ute på markedet av 15" ellementer tviler jeg sterkt!!!!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man tar prisen i betraktning, og jeg mener i\hjemmehøyttaler ikke en sub bass.... seff skjønner jeg at en STROKER PRO spiller 100x bedre...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du prisen i betraktning er det vanskelig å finne andre høyttalere med 15" over hodet.

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabian: det er ikke tilfeldigvis Carver Pro du har?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    216 har jo ganske solid strømforsyning den da. Men til gjengjeld låter den stort sett dritdårlig, bortsett fra kanskje i bassen.
    Vet du hvordan låter NAD 218 i forhold til 216? Jeg vurderer å kjøpe meg NAD 218.
    Jeg har 2 av hver og CV S2 og 1515. Dette er anlegg jeg har byggd opp over tid og derfor prøvd ut flere kombinasjoner..... En 218 "pisser" på 2 x 216..... 2 x 218 "skvælpisser" på 2 x 216....... Forøvrig vil jeg vel ikke anbefale 2 x 218 på XXX-15. Du vil bytte mye diskanter og basselementer hvis du ikke greier å beherske volumknotten, noe som kan være et problem på fest.... (snakker av erfaring) S-2'ene lå veldig bra sammen med 2 x 216, altså en god løsning. Rent økonomisk komme du kanskje best ut med en 218....

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at watt ikke er alt. Stømforsyning er viktigere!

Hvilken tror du er kraftigst?

(Krell KSA100S - 2x100watt)

eller:

(NAD 218 - 2x200watt)

?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine