Klipsch RF82 + Yamaha RX V765, hvor høyt skal man tørre å spille? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan nok forvente bra med bass, kjør romkorreksjon. Var bra med bass i 30kvm stue her når jeg kun hadde denon reciver uten effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Du kan nok forvente bra med bass, kjør romkorreksjon. Var bra med bass i 30kvm stue her når jeg kun hadde denon reciver uten effekt.
    Romkorreksjon med kun 2 høytalere? Blir ikke det litt feil eller hva man skal si. Har kjørt romkorreksjon før, men da syntes jeg receivern justerte ned volumet for mye på fronthøytalerne.

Er det noe vits med Bi-amping av frontene?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Romkorreksjon med kun 2 høytalere? Blir ikke det litt feil eller hva man skal si. Har kjørt romkorreksjon før, men da syntes jeg receivern justerte ned volumet for mye på fronthøytalerne.

Er det noe vits med Bi-amping av frontene?
    har hvertfall ingenting tape på kjøre romkorreksjon, er sikkert noen parametre den kan justere på ved å kjre en.

Bi amping er vel ikke noe vits da den kjører på samme strømforsyning likevel. Men kan jo like gjerne gjøre det om du har mulgihet med kabler.

Jeg gjorde dette på min Onkyo 707, og jeg "følte" det ble bedre siden jeg innbilte meg at det skulle være det :P Det var før jeg visste noe som helst om dette da :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    har hvertfall ingenting tape på kjøre romkorreksjon, er sikkert noen parametre den kan justere på ved å kjre en.

Bi amping er vel ikke noe vits da den kjører på samme strømforsyning likevel. Men kan jo like gjerne gjøre det om du har mulgihet med kabler.

Jeg gjorde dette på min Onkyo 707, og jeg "følte" det ble bedre siden jeg innbilte meg at det skulle være det :P Det var før jeg visste noe som helst om dette da :P
    Takker igjen

Har du greie på hvilken musikk RF82 elsker? På den andre siden hater? greit å vite da jeg akkurat fikk tak i disse ( i går faktisk).

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Takker igjen

Har du greie på hvilken musikk RF82 elsker? På den andre siden hater? greit å vite da jeg akkurat fikk tak i disse ( i går faktisk).
    hmm har ikke funnet noe den hater, må være generel musikksmak som jeg ikke liker bare :P

Jeg liker høre på, hiphop, house, funk, R&B blant annet, reggea feks, spiller fantastisk på alle disse

Kan hende fordelingen av watt har noe å si på de forskjellige kanalene om den har en eller annen kontrollenhet som begrenser watt på de forskjellige kanalene, er egentlig litt usikker på dette med bi amping, må sjekke litt mer opp på det. Du kan jo alltids prøve, skader jo ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm har ikke funnet noe den hater, må være generel musikksmak som jeg ikke liker bare :P

Jeg liker høre på, hiphop, house, funk, R&B blant annet, reggea feks, spiller fantastisk på alle disse

Kan hende fordelingen av watt har noe å si på de forskjellige kanalene om den har en eller annen kontrollenhet som begrenser watt på de forskjellige kanalene, er egentlig litt usikker på dette med bi amping, må sjekke litt mer opp på det. Du kan jo alltids prøve, skader jo ikke.
    Takker igjen! Skal ikke spørre mer nå.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i alt fra 90s, metallica til country. Syns alt låter like tøft

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cm9

lurer selv på hvor høyt jeg kan spille med mitt anlegg, B&W CM9 - NAD M3 - Hegel HD 20, noen som har en mening?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    lurer selv på hvor høyt jeg kan spille med mitt anlegg, B&W CM9 - NAD M3 - Hegel HD 20, noen som har en mening?
    Med NAD M3 er det vel bare blaste på, tror ikke du skal tenke på elektronikken din her, ville heller tenkt på at du ikke skal skade ørene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det en suselyd i diskanten når man spiller tildels rolig, men det er mulig at det skal være sånn??

Skrur man opp så spiller høytalerne meget bra og klart,

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •