Stereoforsterker til KEF IQ90 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rabagass
    Yamaha a-s2000 har vært i hus siden før helgen. Jeg har i tillegg kjøpt en Abrahamsen V6 dac som er koblet med en koaksialkabel til sonos zp90. Den streamer stort sett flac.

Yamahaen og dacen er koblet med balanserte xlr-kabler. Og høyttalerne er Kef IQ90, med gode tykke godt isolerte kabler.

Jeg må si at det spiller meget bra og at høyttalerne får kjørt seg Bassen er fantastisk presis og klangen er naturlig. Alt i alt meget fornøyd, men jeg merker en lett susing når jeg spiller fra DACen og lurer på om det kan være bedre alternativer der ute? I det jeg bruker den optiske utgangen forsvinner det meste av suset, men jeg mener da musikken blir noe flatere. Forøvrig er lyden fra abrahamsen både fyldig og god så at det er en god dac er det ikke tvil om, men jeg lurer litt på Hegel sin HD10, men andre tips vil tas i mot med glede.
    Ummm den susingen har ingenting å gjøre med dacen din. Den kommer fra pc som regel. For å finne denne ut kan du prøve en ujordet stikk til pcen din. Eller rett og slett bare slå den av og prøve med en cd spiller + dac og se om det støyer.

kan også komme av at signalkabler ligge for naer strømkabler og høytallerkabler.

Har brukt denne dacen på høytallere som har mye høyere følsomhet en dine og den er alltid helt 100% stille .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*bump*

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Glenair 15
    Beklager så mye at jeg "stjeler" litt her folkens, men dere skjønner;
    Så akkuratt at du har drømmehøyttaleren min Maddie.
    Tannoy Glenair. Jeg ønsker meg etterhvert denne i str.10"
    Har du noen tråder/erfaringer å dele med meg:?

Mvh. Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Ummm den susingen har ingenting å gjøre med dacen din. Den kommer fra pc som regel. For å finne denne ut kan du prøve en ujordet stikk til pcen din. Eller rett og slett bare slå den av og prøve med en cd spiller + dac og se om det støyer.

kan også komme av at signalkabler ligge for naer strømkabler og høytallerkabler.

Har brukt denne dacen på høytallere som har mye høyere følsomhet en dine og den er alltid helt 100% stille .

Javel? I en test av Lyd Og bilde viser de også til susing fra Abrahamsen dacen.
    www.lydogbilde.no/test/dac-skal-du-ha

Men det er jo mulig deres høyttalere er mye følsommere enn dine

Ellers bruker jeg som sagt ikke PC men sonos å spille fra. I det jeg kobler den med rca-kabler direkte til forsterkeren er det kun lyd som er ment å være der, eller noe sånt som 100% stille. I det jeg kobler den gjennom arbrahamsen er det noe susing. Men jeg skal sjekke alle kabler en gang til.

Erik: Skal sjekke ut Rega dacen, den virker spot on klangmessig Men har den xlr utganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Info:

Sitat Opprinnelig postet av Rabagass

Erik: Skal sjekke ut Rega dacen, den virker spot on klangmessig Men har den xlr utganger?
    Det har den nok ikke nei. Info:

http://stereofil.no/produkter/images/rega/dac.pdf

Mvh. Erik

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •