Forsterkerspørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkerspørsmål

todelt spørsmål:

1. Vurderer ny forsterker til mine SA1550. Skal ikke kjøpe nå, men innen et år kanskje. Noen som har noen tips.
    2. Min Marantz PM7200 spiller meget luftig, detaljert og "avbalansert" i Klasse A-modus, men lyden faller sammen når den er på vanlig AB modus. Lurer på om PM7200 sin AB presentasjon er representativ for andre AB forsterkere?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    todelt spørsmål:

1. Vurderer ny forsterker til mine SA1550. Skal ikke kjøpe nå, men innen et år kanskje. Noen som har noen tips.
    2. Min Marantz PM7200 spiller meget luftig, detaljert og "avbalansert" i Klasse A-modus, men lyden faller sammen når den er på vanlig AB modus. Lurer på om PM7200 sin AB presentasjon er representativ for andre AB forsterkere?
    hva med noe fra pioneer? Har hørt at dette skal være stas på SA

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.
    Må si at jeg er skeptisk til pioneer. Designet er ikke helt etter min smak. forfengelig ja, desverre

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    hmm.
    Må si at jeg er skeptisk til pioneer. Designet er ikke helt etter min smak. forfengelig ja, desverre
    hehe ser den? Denon da?

Hvis du liker marantz nå så er det vel bare kjøre på en ny marantz? Er jo nydelig design på disse

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar mr chill

Joda. er godt fornøyd med marantzen min. Men som nevnt over kun i Klasse A modus. Svært skuffet over AB modus.

Har planer om å bytte ut høyttalere fra SA1550 til Tannoy Signature Revolution DC6T, eller f.eks. B&W CM7/9 ved neste storoppgradering (når jeg er ferdig med studiene i 2013).

Finnes det noe elektronikk som kan passe med såpass forskjellige høyttalere?

Er svært interresert i bruktkjøp faktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM7200 er nok ikke noen god representant for AB forsterkere generelt.

Det finnes både gode og dålige varianter av både klasse A/AB/D/T/H osv. Det hvordan det er laget som betyr noe.

Har selv eid SA1250, og av betalbare forsterkere fikk jeg best lyd med en Zappsolute MK4. 50W klasse A.

Var flere som var bedre enn denne, men da begynnte det å bli veldig dyrt i forhold til prisen på høyttalerne.

Når det gjelder høyttalere du planlegger å kjøpe i fremtiden, så kan nok en Marantz PM15 være det du er på jakt etter.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    PM7200 er nok ikke noen god representant for AB forsterkere generelt.

Det finnes både gode og dålige varianter av både klasse A/AB/D/T/H osv. Det hvordan det er laget som betyr noe.

Har selv eid SA1250, og av betalbare forsterkere fikk jeg best lyd med en Zappsolute MK4. 50W klasse A.

Var flere som var bedre enn denne, men da begynnte det å bli veldig dyrt i forhold til prisen på høyttalerne.

Når det gjelder høyttalere du planlegger å kjøpe i fremtiden, så kan nok en Marantz PM15 være det du er på jakt etter.
    Takker for svar.

har studert både Zappsoluten og PM15 og er ikke helt overbevist. Er ikke i tvil på at de klarer å drive dem, tilogmed godt, men designet holder ikke for meg. Ønsker å gå bort fra det massive, bulky looken til PM7200 og over til noe mer sleek.

Har vurdert Abrahamsen V2.0, Supernait o.l.

Hadde noen av disse vært spesielt bra for denne bruken?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •