NAD C326BEE og DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C326BEE og DAC

Hei!

Da har jeg endelig gått til oppgradering fra Denon 1908 AVR til en NAD C326BEE stereoforsterker. Høyttalerne jeg benytter er stativhøyttalere fra B&W av typen 685 supplert med en 10" aktiv subwoofer fra XTZ.

Kort oppsummert. NAD 326BEE leverer virkelig varene. Lydbildet ble etter min mening utrolig mye fyldigere og det ble markant mer "trøkk" i de små høyttalerne. Ble så overrasket over hvor fyldig bassen ble at jeg nesten vurderer å legge ut subwooferen på torget, hehe

Min utfordring nå er å få lyd fra PS3 og GET HDi boks inn i forsterkeren. Disse boksene har selvsagt kun optiske utganger og forsterkeren er analog. Jeg har derfor en problemstilling.

1. Benytte Denon receiveren og NAD forsterkeren som effektforsterker. (Pre-out på Denon til main in på NAD).
    + Slipper å bruke mer penger.
    + Alt av HDMI kabler termineres i Denon receiveren.
    - Jeg bruker kun stereo + sub
    - Jeg vil ha rene direkte signaler fra kilden og ikke noe som er behandlet i Denon-receiveren. (Vet ikke om dette er negativt)

eller

2. Kjøpe en DAC?
    + Ryddigere
    + Renere signal? (Følelsen av at signalet går rett fra optisk på kilden til NAD gir bedre signal).
    - Mer penger?
    - Billig DAC gir dårligere lyd?

Hifiklubben sa de hadde en konverter for rundt 500.- er dette et alternativ som er bra?

Flott om dere gir meg en feedback

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt med, bruker du både Denon receiveren og en integrert forsterker?
    Hvorfor bruker du ikke bare PS3 og Get boksen sine analoge L/R analoge utgange til din Nad?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. hvorfor ikke det.. Hvorfor sjekket jeg ikke dekoderen grundigere.. står L/R analog med store bokstaver der.. Arrgh.. Og selvsagt fiske fram de analoge kablene til PS3 fra boden.. Penger spart.. ja Takk Niels! Tråden stenges!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •