Fence Audio Boost 2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fence Audio Boost 2010

Hei, trenger en sorroundreceiver som gir ut nok kraft til å drive disse: Fence Audio Boost 2010.
    Den må være minst 5.1 kanals, og ha minst 4 HDMI inn.

Gjerne så billig som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yamaha 667

Har kommet frem til at jeg får mye for pengene om jeg kjøper Yamaha RX-V667B, men tror dere at den kan drive Fence Audio Boost 2010?

Og det siste jeg da lurer på: om en høyttaler har en maksgrense på 125w, går det da an og tøye grensa? Og isåfall hvor mye?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som regel en for liten forsterker som tar livet av høyttalere, ikke for stor.
    Og watt er rimelig lite verdt hvis du ikke har en kraftig nok strømforsyning, de fleste billige receivere er ganske strømfattige greier og da er det en reell fare for at den går tom for strøm og mister kontrollen over elementene.
    I tillegg er vel de fleste receivere i den prisklassen oppgitt med hvor mye de klarer å levere i èn kanal, ikke alle samtidig.
    Mine høyttalere har en anbefalt effekt på forsterker på 200W, det forhindret oss ikke i å koble dem opp til 2x1000W McIntosh og vrenge opp, ikke ble de ødelagt heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men tror du at den holder til å drive de to frontthøyttalerne (Maks effekt: 350 W & RMS effekt: 180W)+ ett soround sett på 5 høyttalere som egentlig har maksen på 125w?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom disse har en følsomhet på 92db, og således er forholdsvis lettdrevne, vil du helt klart få greit med lyd, om den vil ha kraft nok til å drive dem bra på høyere nivåer? Nja, jeg skal ikke være skråsikker på noe som helst da jeg ikke kjenner hverken forsterker eller høyttalere, men jeg tviler veldig....

Men, så vidt jeg klarer å lese på denne receiveren på netonnet.no så har den pre-out, det vil si at du har muligheten til å plusse på et effekt-trinn ved en senere anledning, så du har ihvertfall muligheten til å plusse på mer kraft hvis den ikke skulle være kraftig nok, dette gjør den jo til et greit utgangspunkt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpa!
    Tror nok jeg får for den da ettersom jeg konfirmerer meg til våren og da for nok penger til å kjøpe en eventuell forsterker :P

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god plan, og det er mange bra effekter der ute til en grei pris hvis man ikke på død og liv må kjøpe nytt
    Så da blir det vel en ny tråd om hvordan effekt du skal gå for til våren?
    Er du nysgjerrig på hva et effekttrinn ville gjøre med lyden og bor i Oslo-området er sikkert ikke junior her i huset vanskelig å be om å ta med seg sin på besøk, sånn er det å være hifi-nisse
    Lykke til og kos deg med anlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0