Forsterker til Patos 510Mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Patos 510Mk2

Kjøpte nettopp ett sett med Patos Høytalerer. 2 stk 510MK2, 2 stk. 410MK2 og en senter. Vurderer å sette opp ett rent stereo-oppsett med kun 510'ene. Har i dag en Pioneer VSX-516. Men har lyst å oppgradere denne.

Håper noen har noen gode tips på forsterkere jeg kan vurdere? Helst som kan finnes brukt.
    Fått med meg at mange mener Harman Kardon er en god match med Patos ... Men hvilken HK kan vurderes? Som sagt, helst noe som kan finne på å dukke opp brukt til en ok pris på Finn. Ikke så farlig om det er noen år gammelt så lenge det er kvallitet.

Andre som bør vurderes utenom HK?

Til slutt, gjør ikke noe om det er HDMI- inn og ut, samt at jeg ønsker å kunne Bi-ampe høytalerene.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblingsskjema, bilder, info?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Koblingsskjema, bilder, info?

Av hva? Ikke satt opp noe enda. Og spørsmålet er vedr. et rent stereo-oppsett.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kartoon
    Kjøpte nettopp ett sett med Patos Høytalerer. 2 stk 510MK2, 2 stk. 410MK2 og en senter. Vurderer å sette opp ett rent stereo-oppsett med kun 510'ene. Har i dag en Pioneer VSX-516. Men har lyst å oppgradere denne.

Håper noen har noen gode tips på forsterkere jeg kan vurdere? Helst som kan finnes brukt.
    Fått med meg at mange mener Harman Kardon er en god match med Patos ... Men hvilken HK kan vurderes? Som sagt, helst noe som kan finne på å dukke opp brukt til en ok pris på Finn. Ikke så farlig om det er noen år gammelt så lenge det er kvallitet.

Andre som bør vurderes utenom HK?

Til slutt, gjør ikke noe om det er HDMI- inn og ut, samt at jeg ønsker å kunne Bi-ampe høytalerene.
    Hei hadde patos 510 mk2 før, de våknet opp på nad! sett på en effekt på pioner ligger på brukt med jevne mellomrom til en grei pris, ell så vill jeg tippe att en hca parasound vil gjøre susen8) patos er ganske tunge med sine4ohm så må ha litt mat,stereo er mye bedre til musikk og det er en annen verden enn receiver.. lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da i ferd med å handle en Onkyo TX-SR875 for å drive dette. Regner med er er kraft nok. Men som tidligere nevnt ønsker jeg å se om jeg klarer å hente ut enda litt av høytalerene ved å Bi-ampe dem. Men leser enkelte steder på nett at Onkyo ikke anbefaler å Bi-ampe høytalere under 8 ohm. Patos'ene er 4 Ohm.

Noen som har erfaring eller kunnskap om dette?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tenke meg at det er noe problem å biampe de der med den receiveren, men om du oppnår noe er en annen sak. Det er fremdeles den samme høyttaleren, og den samme strømforsyningen. Litt bedre kan det bli likevel, siden de utgangene som leverer til topp slipper å spille bass, og omvendt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •