Effektforsterkere med bryter i fronten for RCA/XLR inngang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterkere med bryter i fronten for RCA/XLR inngang

Har funnet ut at CLASSÉ CA-2100 har dette. Noen som vet om andre (helst billigere) effektforsterkere som har dette?

Formålet er: Å benytte både RCA og XLR innganger samtidig, ved for eksempel balansert tilslutning til en high-end forforsterker evt. Hegel HD20 DAC, og ubalansert til en hjemmekinoprosessor. Da kan man veksle mellom hvilket fortrinn man vil lytte til i fronten av forsterkeren. (Det er tungvindt å måtte komme til en bryter BAK for forsterkeren.)

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke alle forstkere som bryter koblingen og heller bare legger til jord.
    Lag din egen bryter på forsiden, billig nok.
    Enten har du et luksusproblem, eller så har du øyesett en gankse kronglete kanalvelger, all den tid du bare må til fronten på effektorsterkeren for å bytte.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hel del effektforsterkere har en slik bryter mellom RCA og XLR - men det betyr ikke at disse kan være tilkoblet samtidig. På et Lyngdorf effekttrinn som jeg hadde, sto det veldig klart i brukermanualen at inngangene IKKE måtte brukes samtidig - det var enten-eller-innganger - og samme på juniors Krell effekkttrinn. En annen av våre venner her på AV-forum kontaktet produsenten i f.m. samme problemstilling på sitt effekttrinn - jeg mener å huske at det var noe Parasound-greier - og han fikk det samme svaret: IKKE gjør det!

Sjekk med produsenten. Du kan risikere at det kan bli dyrt hvis du kobler feil.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere nevner her er det ikke sikkert bryteren fungerer som en A/B bryter.
    Jeg bruker selv en slik løsning du etterspør,phono inngangene fra sorround receiver og xlr fra stereo pre.
    Hadde Embla mono blokker før,der fungerte bryteren som en ren A/B bryter.
    På min Parasound A-21 som jeg har nå overstyrer xlr inngangen,slik at jeg må fysisk ta ut xlr kablene når jeg skal se film.
    Det blir nok en enklere løsning når jeg er ferdig med kinorommet mitt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •