Denon AVR-1912. Airplay trøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-1912. Airplay trøbbel

Heisan
    Jeg kjøpte meg en ny surround receiver i hovedsak pga innebygget airplay.
    Men, jeg får ikke opp airplay ikonet i iTunes på laptop'en min, eller i denonapp'en jeg har hentet ned til iPaden.

Internettradio på denonen funker som pokker. Jeg får også styrt volum, endret source fra ipad via denon app. Skriver jeg inn ip adressen til receiveren i en nettleser så kommer jeg også rett inn trådløst. Så det er jo absolutt kontakt og nesten alt funker som det skal!

I iTunes har jeg selvfølgelig slått på deling av musikken og sett over alle mulige alternativ. Kan seff ha glemt noe.

Bruksanvisningen på denon har jeg også lest flere ganger.

Litt om hjemme nettverket: Har en altibox veggsentral hvor den trådløse delen har blitt deaktivert. Den står med DHCP som starter på 192.168.10.100 til 199. Det er også litt port forwarding på for at xbox live skal funke bra. Så går den en tp kabel fra denne til en D-link router.
    Fra D-Link går det en tp til Denon avr1912.

På d-linken er det også dhcp med start på 192.168.1.2 til 199

Internett funker trådløst på lap/ipad, xbox 360 funker som den skal på nett. Så nesten alt funker utenom det jeg kjøpte den for!!

Føler jeg har prøvd det meste her nå, så da måtte jeg bare spørre om hjelp.

FYR I VEI folkens (håper ikke alle er på ferie)

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe lignende om Marantz, skal være ganske like recivere etter hva jeg har forstått. Er ikke noe nettverksekpsert, men det som ble skrevet var at du måtte prøve å gi fast IP til reciveren..?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst
    Hvis noen kommer borti dette senere og de benytter seg av D-link router så husk å slå på "enable multicast streams"

Den var godt gjemt i menyene på d-link'en

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Heisan
    Jeg kjøpte meg en ny surround receiver i hovedsak pga innebygget airplay.
    Men, jeg får ikke opp airplay ikonet i iTunes på laptop'en min, eller i denonapp'en jeg har hentet ned til iPaden.

Internettradio på denonen funker som pokker. Jeg får også styrt volum, endret source fra ipad via denon app. Skriver jeg inn ip adressen til receiveren i en nettleser så kommer jeg også rett inn trådløst. Så det er jo absolutt kontakt og nesten alt funker som det skal!

Hei,,,
    Er du fornøyd med forsterkeren? Jeg vurderer å kjøpe. Funker det greit med norske internett radiokanaler? Jeg har også tenkt å skaffe meg Cambridge Audio Minx S315 5:1 høytalersystem. WAF faktoren blir litt høyere da.. :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •