pc Hdmi til recevier

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer sulamit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pc Hdmi til recevier

hei.
    jeg kjører hdmi fra pc til recevier. jeg har alt av filmer og musikk på pcen.

jeg har et spørsmål. skal det ikke komme opp hva receiveren mottar av signal på displayet når man f.eks kjører en hd film med DTS/DTS hd osv, og hvor mange kanaler den kjører på eks 5.1 eller 2.1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sulamit
    hei.
    jeg kjører hdmi fra pc til recevier. jeg har alt av filmer og musikk på pcen.

jeg har et spørsmål. skal det ikke komme opp hva receiveren mottar av signal på displayet når man f.eks kjører en hd film med DTS/DTS hd osv, og hvor mange kanaler den kjører på eks 5.1 eller 2.1
    Hei!
    De kommer vel an på hvilket program du kjører?
    Selv bruker jeg Xbmc og der kommer de opp DTS osv av hvilket format filmen har. Tviler på de funker på Vlc player og Wmp..
    Og de skal komme opp hvor mange kanaler den bruker ja.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok har testet en del med en venn av meg som har veldig peil på WMPC. han har et philips 5.1 anlegg koblet til 2500kr ca. han får opp hva som blir spilt av. prøvd å fikse det men er så mye av instillinger. kanskje det beste er å resette receiveren tilbake til default å gå ut i fra det. har en onkyo 609 og jeg mener jeg har fått opp hvilke kilde den spilte av før.

takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en del Yamaharecievere må du trykke på Infoknappen på fjernkontrollen for å velge hva som vises i displayet. Default er at de viser DSP (Straight, Cinema etc.), heller enn innsignal.

Edit: Ser nå at du ikke har Yamaha, men kanskje tipset kan hjelpe lell.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset er info knapp på onkyon og

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget her er hva du sender ut fra pc. Enkleste er å deaktivere alt av analogt og kun beholde digitale utganger, krøkkete forklart. Så må du velge riktig output i programmet du skal bruke. Da har du ikke så mange alternativer å fikle rundt med.

Hos meg så er det Digitalutgangsenhet (SPDIF) som brukes når jeg bruker HDMI og i VLC så er det huket av for Use SPDIF when avaliable, da får jeg DTS lyd, og infoen kommer opp i displayet på receiveren.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar alle

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke drevet på med lyd og skjermkort på en liten stund, men kommer vel også ann på hva slags formatter et eventuelt lydkort støtter? Eller kjører man bare all rådata ut og lar reciver ta seg av prosseseringen av signalet?

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det som var planen ellers er det vel et skrallt lydkort i pcen som tar seg av det.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting ang. hdmi fra pc til reciever. Musikk-kilden jeg bruker Spotify Premium. Er det riktig at det i min Yamaha RX 2067 står "PCM"? Trodde PCM var anologt. Er pcm det som er best gjennom hdmi, eller er det noen innstilinger e.l som hindrer at det optimale formatet ikke dekodes, evnt dekodes feil, i reciever?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Lurer på en ting ang. hdmi fra pc til reciever. Musikk-kilden jeg bruker Spotify Premium. Er det riktig at det i min Yamaha RX 2067 står "PCM"? Trodde PCM var anologt. Er pcm det som er best gjennom hdmi, eller er det noen innstilinger e.l som hindrer at det optimale formatet ikke dekodes, evnt dekodes feil, i reciever?
    I min verden så fremstår dette som følger:

PCM er et ukodet, ukomprimert, signal. Så lenge du ikke sender DTS eller DD fra pcen så vi recieveren motta pcm.

Dersom du velger å dekode i pc (eller f.eks. blurayspiller) så sendes et dekodet signal som multikanal-pcm til reciever.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    I min verden så fremstår dette som følger:

PCM er et ukodet, ukomprimert, signal. Så lenge du ikke sender DTS eller DD fra pcen så vi recieveren motta pcm.

Dersom du velger å dekode i pc (eller f.eks. blurayspiller) så sendes et dekodet signal som multikanal-pcm til reciever.
    Takk for svar! Med andre ord er ikke PCM noe negativt. Heller slik kvaliteten er fra original kilde ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut dette jeg og etter hvert.
    fikk testet ut at det er kilden som avgjør dts dd ol. fant noen kanaler på canal digital boksen og da stod det DD på receiveren.

rart jeg ikke får opp dette da med MPC fra pcen. bruker ffdshow og alt mulig. får bare PCM. skal teste å kjøre en DVD med DD på fra pc å se hva som skjer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •