Nytt sourround anlegg..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt sourround anlegg..

Hei. Skal kjøpe meg nytt sourround anlegg og er helt blank på hva som bør settes sammen og hvordan. Håper dere kan hjelpe meg litt på veien.

Har bestilt meg et par av XTZ sine 99.26 og og en XTZ Sub Amp 1 DSP som driver XTZ 99 W10.17P.

Har planer og og bygge det ut til 5.1 anlegg senere. Spørsmålet er hvilken receiver/forsterker som passer for meg? Hva trenger jag av kabler? 50/50 musikk/film.

Kom med inspill

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett? hvilke tilkoblingsmuligheter trenger du? Vil du ha noe som yter maks eller holder d med noe som spiller "greit nok" hvis dette koster 5000kr mindre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Budsjett? hvilke tilkoblingsmuligheter trenger du? Vil du ha noe som yter maks eller holder d med noe som spiller "greit nok" hvis dette koster 5000kr mindre?

Tenkte og bruke makas 10000kr på receiver. Vil jo at anlegget skal høres bra ut. Men er veldig usikker på hvilken som passer bra mot XTZ sine høytalere. Tenker og bygge det ut med center og to bakhøytalere etter vært.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vurdert en billige reciver også en effekt utenom da? ofte der folk havner til slutt uansett så hvorfor ikke bare gjøre d først som sist? Får helt greie recivere til 4000 også bruker du 5-6 lapper på en bra effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vurdert en billige reciver også en effekt utenom da? ofte der folk havner til slutt uansett så hvorfor ikke bare gjøre d først som sist? Får helt greie recivere til 4000 også bruker du 5-6 lapper på en bra effekt.
    Jo har vært inne på tanken. Men spiller en reciver til 4000kr bra? Hvilken reciver og eff.forsterker ville du valgt?

Da tror jeg jeg går for en Pioneer SC-LX73 surround receiver... Bør være ett bra utgangspunkt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V767B Årets receiver i budsjettklassen!

eller denne

Onkyo TX-NR609B 7.2-kanals 3D-kompatibel receiver

så bruker du resten av pengene på en effekt, så driver du bakhøyttalere med reciver og front med egen forsterker. Sånn ville ihvertfall jeg gjort d da

Du får utrolig mye bedre lyd på ett frontsett som drives av egen forsterker istedenfor reciverforsterkeren. Vil påstå at en god effekt på 2*125w gruser lyden du får av en såkalt 7*160w reciver uansett om du kjører front alene på den.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eller denne

så bruker du resten av pengene på en effekt, så driver du bakhøyttalere med reciver og front med egen forsterker. Sånn ville ihvertfall jeg gjort d da

Du får utrolig mye bedre lyd på ett frontsett som drives av egen forsterker istedenfor reciverforsterkeren. Vil påstå at en god effekt på 2*125w gruser lyden du får av en såkalt 7*160w reciver uansett om du kjører front alene på den.
    Onkyo TX-NR609B har ikke pre-out
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, har den ikke d? så ikke på d jeg hehe.........trodde faktisk den hadde d

men du må selvsagt kjøpe en med pre, gjerne 2 også men 1 går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eller denne

Ser at noen recivere kan man bi ampe på front høytalere. Blir ikke lyden bedre med det?

Finnes det recivere som bare har pre out? sik at en slipper og betale for de dårlige wattene de leverer, og heller bruke pengene på eff.forsterker?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround prosessore og pre-amper... Da betaler man ikke for watt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var anlegget i hus. Feil på Subamp 1 DSP, og må returneres.

Har en gammel stereo forsterker, Denon PMA-1560 som jeg testet på XTZ99.26. Nydelig lyd Så var tiden inne for og teste ut min nye forsterker, en Pioneer SC-LX73, koblet den først til front. Fikk veldig dårlig lyd, så forsøkte jeg og biampe den, litt bedre lyd. Har vært inne og forsøkt og justere den manuelt, men får ikke den oppløste lyden jeg er ute etter.
    Min gamle Denon forsterker leverer myyye bedre lyd enn min nye Pioneer forsterker. Kan ikke leve med den lyden den leverer, må jeg ha effektforsterker til mine XTZ99,26 høytalere?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norf
    Da var anlegget i hus. Feil på Subamp 1 DSP, og må returneres.

Har en gammel stereo forsterker, Denon PMA-1560 som jeg testet på XTZ99.26. Nydelig lyd Så var tiden inne for og teste ut min nye forsterker, en Pioneer SC-LX73, koblet den først til front. Fikk veldig dårlig lyd, så forsøkte jeg og biampe den, litt bedre lyd. Har vært inne og forsøkt og justere den manuelt, men får ikke den oppløste lyden jeg er ute etter.
    Min gamle Denon forsterker leverer myyye bedre lyd enn min nye Pioneer forsterker. Kan ikke leve med den lyden den leverer, må jeg ha effektforsterker til mine XTZ99,26 høytalere?
    Hei

Du må/bør kjøre RomKorreksjonen! Gikk selv fra Denon til Pioneer og "Out Of The Box" syntes også jeg at Denon receveren låt mye bedre.
    Men hvis du kjører RK som sagt, kjør Full-Auto oppsett, det går av seg selv, skal det være fullt mulig å trylle fram "godlyden" med denne receiveren også.
    Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Du må/bør kjøre RomKorreksjonen! Gikk selv fra Denon til Pioneer og "Out Of The Box" syntes også jeg at Denon receveren låt mye bedre.
    Men hvis du kjører RK som sagt, kjør Full-Auto oppsett, det går av seg selv, skal det være fullt mulig å trylle fram "godlyden" med denne receiveren også.
    Lykke til !
    Var det første jeg gjorde. Lyden føles mye mindre detaljert, og oppløst med Pioneer´n. Har forsøkt alle instillingene, men den klarer bare ikke og levere. Kansje det rett og slett er feil forsterker til høytalerne?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norf
    Var det første jeg gjorde. Lyden føles mye mindre detaljert, og oppløst med Pioneer´n. Har forsøkt alle instillingene, men den klarer bare ikke og levere. Kansje det rett og slett er feil forsterker til høytalerne?
    Hei

Hva er det du savner/mangler da?, eller er det "lydklangen" du generellt ikke liker?, denne forsterkeren vil nok låte annerledes enn Denon gjorde, Denon "farger" lyden mye mer enn Pioneer, låter på en måte varmere, mens Pioneer låter på en måte helt nøytralt. Kan selvfølgelig være total mismatch med høyttalerne også, har desverre ikke hørt høyttalerne dine så der kan jeg ikke hjelpe deg. Regner med det er på musikk hovedsaklig at problemet er?, hvilken modus bruker du?, Direct, PureDirect, Stereo?
    Prøv å gi det litt tid, opplevde selv når jeg skulle gå fra Denon til "andre forsterkere/receivere" at absolutt alt låt feil, men det er jo kansje ikke så rart når man har hørt på en bestemt kombo i over 10.år!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hva er det du savner/mangler da?, eller er det "lydklangen" du generellt ikke liker?, denne forsterkeren vil nok låte annerledes enn Denon gjorde, Denon "farger" lyden mye mer enn Pioneer, låter på en måte varmere, mens Pioneer låter på en måte helt nøytralt. Kan selvfølgelig være total mismatch med høyttalerne også, har desverre ikke hørt høyttalerne dine så der kan jeg ikke hjelpe deg. Regner med det er på musikk hovedsaklig at problemet er?, hvilken modus bruker du?, Direct, PureDirect, Stereo?
    Prøv å gi det litt tid, opplevde selv når jeg skulle gå fra Denon til "andre forsterkere/receivere" at absolutt alt låt feil, men det er jo kansje ikke så rart når man har hørt på en bestemt kombo i over 10.år!
    Har forsøkt alle modusene. Men i stereo som en vel skal bruke når en hører på frontsettet. Så er lyden mere inesluttet, mens med denoen kommer den mere ut og lyden er bare bedre... Denoen har ikke vært i bruk på 10 år siden jeg har bodd i en annen del av landet. Brukte den på mine selvbygde høytalere.

Nå er effektforstekeren bestilt og er vel kommet i posten når jeg hjemme fra ferie. Valget falt på Emotiva XPA-2. Lest mye bra om den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •