Home Theatre inngang forsterker eller forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Home Theatre inngang forsterker eller forforsterker

Heisann tenkte jeg skulle spørre folket her på avforum om hvordan Home Theatre inngang forsterkere /forforsterkere det finnes der ute og få kjøpt med Home Theatre inngang

Er rimelig lei dårlig "forforsterker" i min onyko 1008 reciver nå som jeg kjører med parasound halo a21 og a23.

Jeg har sett på Hegel H200 sin forsterker og den virker ikke dum i det hele tatt.
    Men hvordan andre merker finnes det ? Link gjerne opp til dem :-D

Pris klasse , tjaaa... max 35000 tusen kr vil jeg gå får i forsterker og i forforsterker rundt 10-12 tusen kr. Kanskje mere .

EJ :-D

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal være en hel rekke med slike forsterkere, vet det skal finnes en tråd her på forumet der en god del er listet opp.
    I farten nevner jeg, Hegel H100, Hegel H200, Cambridge Azur 840A v2 og Lyngdorf TDAI2200.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en litt utdatert liste:

Oversikt over forsterkere med prosessorinngang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja se der , parasound p7 . Er jo nesten litt skammelig at jeg ikke har lest meg opp på dette før

Ej

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Parasound NC2100. Veldig fornøyd med den. Der har du så du får suber både på hjemmekino og stereo uten å plundre med kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AMKrok
    Har selv Parasound NC2100. Veldig fornøyd med den. Der har du så du får suber både på hjemmekino og stereo uten å plundre med kabler.

Okey, så da har du koblet basskasse og effektforsterker på forforsterkeren .Og så kabler fra reciveren ?

Ej

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kilde bruker du da ?
    Den kan vel ikke være så dårlig som pre ?
    Den NC2100 har en del fordeler med sub osv,men synes den har en del ulemper.På lavt volum målte jeg 60 db før jeg hadde like høy lyd på begge høyttalerene.Den har analog potmeter og gir altså skjev lyd på lavt volum.

Den er også ganske rocka og "lys og aggresiv" i toppen.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Parasound p7 er vel nermest lagd til å spille med din effekt så da passer nok all "gain" og slikt perfekt. Noe som det går an å bomme litt på. Har ikke nok peil på det området til å forklare fult ut . Så kan du kjøre fullbalansert i tillegg, noe som nok hever lydkvaliteten en liten bit. ( Mindre støy, sortere bakgrunn ) .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Kabling fra receiver kobles til pass thorugh for bass. Subkablene går videre fra egne low pass -utganger på forforsterkeren. Den har også mulighet for å justere delingen på subene. Jeg har ikke hatt problemet over med forskjell på kanalene (prøvelyttet nøye frem og tilbake for å se om jeg hadde forskjell), men jeg har lest om andre som har det. Den er også relativt rimelig. Koster vel 6000,- ny, men den dukker ofte opp på brukten for ca 3000,-. Kanskje verdt å prøve. Vil tippe P7 er i en helt annen klasse, men den koster da også vesentlig mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AMKrok
    Stemmer. Kabling fra receiver kobles til pass thorugh for bass. Subkablene går videre fra egne low pass -utganger på forforsterkeren. Den har også mulighet for å justere delingen på subene. Jeg har ikke hatt problemet over med forskjell på kanalene (prøvelyttet nøye frem og tilbake for å se om jeg hadde forskjell), men jeg har lest om andre som har det. Den er også relativt rimelig. Koster vel 6000,- ny, men den dukker ofte opp på brukten for ca 3000,-. Kanskje verdt å prøve. Vil tippe P7 er i en helt annen klasse, men den koster da også vesentlig mer.
    Oki, var og tok ned bruksanvisningen til denne, ser jo svært enkelt og greit ut.
    Så er usikker på om jeg faktisk skal trå til og kjøpe denne eller en p7.
    Skal ringe norsk audio teknikk og høre om de har den inne :-D

EJ

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •