Forsterkere kjent for å takle "lav impedanse"? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Rotel klasse D vil jeg ikke anbefale til tungdrevne høyttalere. Prøvde selv RB 1572 på 2x250 på mine B&W 683 og da kuttet forsterkeren relativt tidlig fordi den ikke klarte å levere nok strøm til de. Lydmessig var det en bra kombo men så fort volumet begynte å øke på litt med en sang med litt bass så slo Rotelen seg rett og slett bare av.

Pratet med en som selger Rotel og han sa det var pga Rotelen ikke klarte å levere nok strøm raskt nok til så tungdrevne høyttalere.
    Endte opp med Nad C275bee og den har ikke pusteproblemer en gang på hvilket som helst volum. Men alikevel godt mulig at en annen klasse D fra Rotel vil fungere bedre enn hva RB-1572 gjorde hos meg.
    Hei

Har Rotel RB-1572 selv, har ikke opplevd at den har slått seg av eller gått i protect. Nå har jeg ikke spillt øredøvende høyt heller, men det som slo meg var at jeg ikke syntes den "ga så mye mer" kontra det å kjøre Pioneer alene.
    Man pleier jo å merke noe selv på lavt-normalt-moderat høyt volum også.
    Rotel RB-1582 er dog klasse A/B og ikke klasse D, tenkte derfor muligens å teste den, da endel skryter veldig av denne og opplever den som råsterk, gir seg ikke slik jeg har forstått det. Nå er jo også B&W 683 endel mer tungdrevne enn CM9 også.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamic Precision ( særlig et eldre sett som er laget spesielt for lav impedanse, skal se om jeg får vite hvilket)
    Musical Fidelity ( særlig Tri-Vista 300 )
    Burmester
    Cordis 1.8

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har Rotel RB-1572 selv, har ikke opplevd at den har slått seg av eller gått i protect. Nå har jeg ikke spillt øredøvende høyt heller, men det som slo meg var at jeg ikke syntes den "ga så mye mer" kontra det å kjøre Pioneer alene.
    Man pleier jo å merke noe selv på lavt-normalt-moderat høyt volum også.
    Rotel RB-1582 er dog klasse A/B og ikke klasse D, tenkte derfor muligens å teste den, da endel skryter veldig av denne og opplever den som råsterk, gir seg ikke slik jeg har forstått det. Nå er jo også B&W 683 endel mer tungdrevne enn CM9 også.
    Mulig at RB 1582 vil fungere mye bedre enn 1572.
    Jeg behøvde ikke spille øredøvende høyt før den kuttet så lenge det var en sang med litt bass i, som feks Black eyed peas med Bom bom pow. Da kuttet den relativt tidlig når de dypeste frekvensene kom. Men på feks akustisk musikk uten noe særlig bass kuttet den ikke da den ikke behøvde å levere mye strøm.
    Hadde vært morro å testet en annen rotel forsterker for lydmessig er det en veldig god kombo.
    Og 683 er etter hva jeg har hørt noe emr krevende enn CM9.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kameraten min med CM9 og Rotel 1582 bruker ofte å spille til bassene "flopper".Om det er CM9 som får nok eller om forsterkeren ikke makter mer og mister kontroll vet jeg ikke.
    Forsterkeren hans kutter hvertfall ikke når det spilles så høyt.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kameraten min med CM9 og Rotel 1582 bruker ofte å spille til bassene "flopper".Om det er CM9 som får nok eller om forsterkeren ikke makter mer og mister kontroll vet jeg ikke.
    Forsterkeren hans kutter hvertfall ikke når det spilles så høyt.

Kameraten din har ikke naboer, skjønner jeg :-D

Men tror du 1582 vil utgjøre en sigifikant forskjell på CM9 i forhold til min Pioneer surroundreceiver alene? Har forsøkt Emotiva XPA-5 uten at jeg kan si det ble bedre på musikk, så Pioneer med ICE power er meget gode. Jeg tror man må et stykke opp i pris på effektytinn for å høre skikkelig forskjell.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt LX82 selv på høytalerne. Synes det var en forskjell når jeg koblet til RB1092 på frontene. Mine høytalere er realtivt tunge å drive. Men jeg spiller svært skjelden ekstremt høyt pga naboer

Men merker at det er mere headrom med roteln innkoblet enn det var uten. Nå som jeg har RXV667 som kun pre er jeg avhengig av Roteln. 667 går helt i kne med 4XOMD28

Emotiva XPA 3 ga meg mindre enn Rotel på mine OMD28 vs LX82.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Jeg har hatt LX82 selv på høytalerne. Synes det var en forskjell når jeg koblet til RB1092 på frontene. Mine høytalere er realtivt tunge å drive. Men jeg spiller svært skjelden ekstremt høyt pga naboer

Men merker at det er mere headrom med roteln innkoblet enn det var uten. Nå som jeg har RXV667 som kun pre er jeg avhengig av Roteln. 667 går helt i kne med 4XOMD28

Emotiva XPA 3 ga meg mindre enn Rotel på mine OMD28 vs LX82.

Nå har Rotel ingen forhandlere i Trondheim, hvilket gjør at man ikke får hørt dem før et evt. kjøp. Så jeg er litt lite lysten på Rotel p.g.a. dette, selv om jeg ikke er helt fremmed for å bestille meg en RB 1582. Virker som om mange anbefaler denne.

Imidlertid ser jeg den lokale Hifi-klubben har inne en lekker sak som heter Cambridge Azur 840W. Den koster litt mer, men er kan hende litt mer famtidsrettet med tanke på framtidig oppgradering til B&W 803? Solid sak på 21 kg. Noen med erfaringer og innspill om det kan være en god match mot B&W CM9?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Nå har Rotel ingen forhandlere i Trondheim, hvilket gjør at man ikke får hørt dem før et evt. kjøp. Så jeg er litt lite lysten på Rotel p.g.a. dette, selv om jeg ikke er helt fremmed for å bestille meg en RB 1582.
    Lsound, ikke noe problem returnere hvis du ikke er fornøyd. Har testet 1582 selv på 683 og det låt meget bra, jeg synes den var best av effekttrinnene jeg testet opp til 10000. Finnes selvfølgelig bedre, men da koster det mere penger. Vincent SP 331 er også ett alternativ.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig om B&W og Rotel ikke skulle matche, de blir jo utviklet mot hverandre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840W : Hvilken farge?

Imidlertid ser jeg den lokale Hifi-klubben har inne en lekker sak som heter Cambridge Azur 840W. Den koster litt mer, men er kan hende litt mer famtidsrettet med tanke på framtidig oppgradering til B&W 803? Solid sak på 21 kg. Noen med erfaringer og innspill om det kan være en god match mot B&W CM9?
    Hei

Har vurdert denne selv, hvilken farge er det på den?, befinner den seg i Trondheim? Hvis denne er interessant må man muligens være rask, den er jo fjernet fra HFK sin hjemmeside og jeg har tideligere hørt at denne forsvinner og at dem ikke kommer til å ta den inn igjenn. Tenkte dette kansje hadde sammenheng med at Cambridge skulle komme med noe nytt, men dette er jo sikkert 6.mnd siden og fremdeles ikke noe nytt. Husker du hvilken pris denne lå på?, dette må jo vell være et demoprodukt? Når jeg ringte rundt selv for vell 6.mnd siden fikk de ikke tak i flere og var tom overalt. Eneste dem hadde var en i Sarpsborg, men når jeg sendte en forespørsel på den var den solgt???, men nå ser jeg jo det har dukket opp en igjenn???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har vurdert denne selv, hvilken farge er det på den?, befinner den seg i Trondheim? Hvis denne er interessant må man muligens være rask, den er jo fjernet fra HFK sin hjemmeside og jeg har tideligere hørt at denne forsvinner og at dem ikke kommer til å ta den inn igjenn. Tenkte dette kansje hadde sammenheng med at Cambridge skulle komme med noe nytt, men dette er jo sikkert 6.mnd siden og fremdeles ikke noe nytt. Husker du hvilken pris denne lå på?, dette må jo vell være et demoprodukt? Når jeg ringte rundt selv for vell 6.mnd siden fikk de ikke tak i flere og var tom overalt. Eneste dem hadde var en i Sarpsborg, men når jeg sendte en forespørsel på den var den solgt???, men nå ser jeg jo det har dukket opp en igjenn???
    Det er så vidt jeg vet 2 stk i Tr.heim til ca 11.000,-.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så vidt jeg vet 2 stk i Tr.heim til ca 11.000,-.
    Hei

Ok, husker du hvilken farge? Får uansett ta en telefon imorgen da.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nå har de én igjen, etter at jeg kjøpte den ene. (den er sort)
    Og jeg må si det var oppgraderingen jeg ønsket meg.

Har kun spilt litt i "pure direct" og jøss så tyngre bassen er enn med bare Pioneeren
    Lyden er også sigifikant bedre oppløst (på gode opptak). Anbefaler denne. Men vær rask hvis du vil ha den. Fikk den til prisen nevnt under her, minus to kroner

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har de én igjen, etter at jeg kjøpte den ene. (den er sort)
    Og jeg må si det var oppgraderingen jeg ønsket meg.

Har kun spilt litt i "pure direct" og jøss så tyngre bassen er enn med bare Pioneeren
    Lyden er også sigifikant bedre oppløst (på gode opptak). Anbefaler denne. Men vær rask hvis du vil ha den. Fikk den til prisen nevnt under her, minus to kroner
    Hei

Gratulerer med en sikkert grom effektforsterker da.
    Den som er igjenn, er den svart?, kjøpte du svart?
    Kan tenke meg at Cambridge effekten her ville være en bra match med både Pioneer og CM-serie. Synes de på mange måter låter "litt likt", nøytralt.
    Hvor lang er 840W i dybden, har lest alt fra 36-40.cm?
    Du må gjerne poste en litt lengre tilbakemelding når du har fått testet og hørt litt mer, hvordan er det med varmeutviklingen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gratulerer med en sikkert grom effektforsterker da.
    Den som er igjenn, er den svart?, kjøpte du svart?
    Kan tenke meg at Cambridge effekten her ville være en bra match med både Pioneer og CM-serie. Synes de på mange måter låter "litt likt", nøytralt.
    Hvor lang er 840W i dybden, har lest alt fra 36-40.cm?
    Du må gjerne poste en litt lengre tilbakemelding når du har fått testet og hørt litt mer, hvordan er det med varmeutviklingen?

Min er sort og den som står igjen er sort.
    Er ikke så dyp, 34 cm. Ikke så høy heller, 14,7 cm. Men tung (21 kg)

I likhet med andre effektforsterkere i denne klassen, så er den varm når den oppnår arbeidstemperatur. Det gjør ikke noe, men dersom du har lite luft rundt den, så kan det kansje bli problematisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Purolatino]

Drit i varmeutviklingen :-) Kjøpte nettopp en Parasound effekt og den gir så mye varme (pga klasse A og AB) at jeg må nesten sitte i bar overkropp her i stua..trangt står den også..kan sikkert steke egg på den :-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB-1582 er etter min mening ikke på høyde med IcePower 125ASX2 eller Rotel RB-1510 som har denne modulen. 1582 har dårligere kontroll i bassen. Det gir gjerne følelsen av mer bass, men det mangler stramhet og definisjon. Oppover i frekvens er også 1582 mer innelukket enn 1510/IcePower 125ASX2.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Rotel RB-1582 er etter min mening ikke på høyde med IcePower 125ASX2 eller Rotel RB-1510 som har denne modulen. 1582 har dårligere kontroll i bassen. Det gir gjerne følelsen av mer bass, men det mangler stramhet og definisjon. Oppover i frekvens er også 1582 mer innelukket enn 1510/IcePower 125ASX2.
    Hei

Vet du hvilken ICEpower moduler som er i RB-1572?, og kansje til og med i Pioneer SC-LX receivere?
    Mener du virkelig at RB-1510 er en bedre effekt enn RB-1582 med sine "usle" 65Watt?, vet at man ikke skal se seg blind på Watt men......, greier ikke å se for meg at denne skulle kunne drive B&W CM9 på en god måte???
    Men jeg kan jo ta feil???, eller mener du at den "bare låter" bedre?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i varmeutviklingen :-) Kjøpte nettopp en Parasound effekt og den gir så mye varme (pga klasse A og AB) at jeg må nesten sitte i bar overkropp her i stua..trangt står den også..kan sikkert steke egg på den :-)
    Ja, enig. Husker hvor bekymret jeg var for min første surroundreceiver (Onkyo TX DS 555) som jeg kjøpte i -99. Den var glovarm hele tiden. Men lever fremdeles i beste velgående hos min yngre bror, 12 år etter - og står på halve døgnet. Nei varme er ikke noe å beymre seg over. Alle high end forsterkere er skikkelig varme.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vet du hvilken ICEpower moduler som er i RB-1572?, og kansje til og med i Pioneer SC-LX receivere?
    Mener du virkelig at RB-1510 er en bedre effekt enn RB-1582 med sine "usle" 65Watt?, vet at man ikke skal se seg blind på Watt men......, greier ikke å se for meg at denne skulle kunne drive B&W CM9 på en god måte???
    Men jeg kan jo ta feil???, eller mener du at den "bare låter" bedre?
    Det er nok 250ASP modul i RB-1572.
    ICEpower — Consumer & Professional Audio

Tror det er ICEpower150ASH7 i Pioneer LX-82 i alle fall.

Den låter bedre. Det er mer kvalitet over wattene i RB-1510, men den er ikke tilstrekkelig for alle høyttalere. Aner ikke om det er nok til CM9. Den driver nesten mine Gradient som har en følsomhet på 84 dB med god kontroll, men ikke helt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •