Forforsterker med digitale innganger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker med digitale innganger?

Med fare for å ha oversett en lignende tråd, finns det noen forforsterkere med digitale innganger?
    Tenker da på i prisleiet under 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel HD20

Perfekt valg for deg, god lyd, forforsterker, og digitale tilkoblinger. Har denne selv og er meget fornøyd :-)

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle surround preamper har digitale inn. Og mange av dem kan ha meget gode dacer innebygget. Bruktmarkedet har mange slike å by på.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Alle surround preamper har digitale inn. Og mange av dem kan ha meget gode dacer innebygget. Bruktmarkedet har mange slike å by på.
    Ja det var jo en tanke, da jeg egentlig hadde låst meg litt i en ren stereopreamp... men mange er kanskje ikke helt borte vekk i stereo heller, så det skal sjekkes ut

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ja det var jo en tanke, da jeg egentlig hadde låst meg litt i en ren stereopreamp... men mange er kanskje ikke helt borte vekk i stereo heller, så det skal sjekkes ut
    Det finnes mange dyre surround preamper som er gode på musikk. Finner du en uten hdmi så er de rett og slett sinnsykt billige. Et eksepel er min Parasound C2 som jeg har prøvd å selge i 3uker. Førpris 47k jeg skulle ha 6500. Ingen var intr. Det kule er at den nye p-7 til parasound er nesten identisk med C2 på 2 kanalsbiten. Pris 20 mener jeg. Men C2 har mange flere muligheter. Dac for 8 kilder. Utgang for 4 subber osv.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jauda, lakkerer du C2'n svart så er jeg definitivt interessert
    Bruker for tiden en Transporter til pre mot en Lyngdorf effekt, og det fungerer aldeles utmerket, men Transportern hadde jeg egentlig tenkt å bruke i hjemmekinoen...
    Hadde ikke tenkt å bruke millioner på en pre heller, da jeg også er litt ute etter en RP-1 til stua. Følger med på bruktmarkedet, så det dukker nok opp noe snacks ettervert

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jauda, lakkerer du C2'n svart så er jeg definitivt interessert
    Bruker for tiden en Transporter til pre mot en Lyngdorf effekt, og det fungerer aldeles utmerket, men Transportern hadde jeg egentlig tenkt å bruke i hjemmekinoen...
    Hadde ikke tenkt å bruke millioner på en pre heller, da jeg også er litt ute etter en RP-1 til stua. Følger med på bruktmarkedet, så det dukker nok opp noe snacks ettervert
    Dukker opp.. Hva mener du? det ligger så mye snacks at det nesten er vont.

Lakke parasoud, hmm. Not. Den skal vere i sølv.
    Lykke til i jakten.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale deg Bel Canto dac 1.5

koster 10k hos Oslo Hifi-Center og er strengt tatt en DAC med volumkontroll/fjernkontroll.
    jeg har selv denne sammen med en Bel Canto effektforsterker og det fungerer aldeles utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å ha oversett en lignende tråd, finns det noen forforsterkere med digitale innganger?
    Tenker da på i prisleiet under 10k.
    Det ligger noen tråder ute på HFS som tar for seg dette ang ren forforsterker og DAC med volumkontroll.
    Nå begynner det å komme fler DACer med volumkontroll og noen har en innbygd forforsterker.
    Jeg vet ikke helt om disse linkene er for "perfeksjonistene" men det var mye interesangt der.

Er forforsterker overflødig ved bruk av dac?

DAC med volumkontroll som forforsterker

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte ganske nylig en Primare SP31 surroundprosessor etter at vi flyttet fra hus til leilighet og fikk endrede behov m.h.t. hifi og surround.

Nyprisen på denne var tett oppunder 30.000 kroner for 3 år siden - nå får du kjøpt en slik for en 6-7.000 kroner. SP31 har en utmerket analogdel - ikke langt unna det f.eks. Primares Pre30 stereo forforsterker leverer - med mulighet for balansert drift - pluss en ganske bra DAC, med hele 8 digitale innganger.

Slike brukte surroundprosessorer går vanligvis for en slikk og ingenting - så her kan man få veldig mye bra - både analoge kvaliteter og digitale kvaliteter (DAC). Så sant man ikke har behov for de siste nymotens finessene innen surround, da.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!
    Foreløbig brukes en Transporter som pre/dac, og den fungerer som nevnt fortreffelig, så har sånn sett ingen hastverk. Men holder øya oppe for et kupp på børsen

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!
    Foreløbig brukes en Transporter som pre/dac, og den fungerer som nevnt fortreffelig, så har sånn sett ingen hastverk. Men holder øya oppe for et kupp på børsen
    Har du Transporter som pre/DAC, trenger du knapt å lete etter noe annet. Transporter er god - både som pre og som DAC. Det er selvsagt spørsmål om smak og behag her - men Transporter har et veldig godt rykte. Får du behov for analoge innganger også, blir det straks en litt annen sak - dét mangler jo Transporter.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •