Midgard oberon 6.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard oberon 6.1

Noen som vett hvor de selger midgard oberon 6.1?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er vel ikke å få kjøpt nye lenger så du må nok på jakt på bruktmarkedet.
    Regn med å gi mellom 7-10k for paret.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, det. Disse er bare å få kjøpt brukt nå. Bra saker, forresten.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å selge mine om en stund, lyst å prøve rørverden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jeg lurer på å selge mine om en stund, lyst å prøve rørverden
    Eg e interessert i å kjøpa de når du har tenkt å selga de

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar.
    Tenkte å prøva midgard på Mine cw xls 215 :-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nye klasse D forsterkere fra Midgard Audio, men usikker på når. Tror det har vært litt utfordringer med kabinettene.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D.
    Jeg forstår at de er mer effektive forsterkere enn klasse A og AB. Men har jeg forstått det riktig om at klasse D beveger seg inn i PA verdenen? De fleste sub forsterkere er vel klasse D, er de ikke?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Klasse D.
    Jeg forstår at de er mer effektive forsterkere enn klasse A og AB. Men har jeg forstått det riktig om at klasse D beveger seg inn i PA verdenen? De fleste sub forsterkere er vel klasse D, er de ikke?
    Nei. Finnes jo like mange AB forsterker i PA verden som i hifi verden.
    Og på samme måte finnes det klasse D forsterkere både laget av PA produsenter og hifi produsenter.

At mange suber nå har gått over til klasse D har ingenting med PA å gjøre. Klasse D er ekstemt god på å drive vanskelig laster. Og kombinert med lite varmeutvikling og at der tar mindre plass, så er det ikke så rart at flere og flere sub produsenter velger klasse D.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en sak om en produsent ned i Asia som mente at klasse D ville bli eneste veien å gå og at klasse A og AB ville bli forbudt solgt, siden de er så lite effektive med tanke på at så mye av brukt effekt går ut i varme.

Vet ikke helt hvor jeg har det fra, men har jo fått inntrykk av at klasse A og AB gir finere lyd enn D. Kan jo være at jeg tar feil.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste en sak om en produsent ned i Asia som mente at klasse D ville bli eneste veien å gå og at klasse A og AB ville bli forbudt solgt, siden de er så lite effektive med tanke på at så mye av brukt effekt går ut i varme.
    La oss håpe at den produsenten klarer å levere et klasse D produkt som lydmessig er på høyde med det dårligste fra klasse A/B, ellers er det over og ut med High Fidelity

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke helt hvor jeg har det fra, men har jo fått inntrykk av at klasse A og AB gir finere lyd enn D. Kan jo være at jeg tar feil.
    De beste klasse D forsterkerne måler bedre enn det aller meste av klasse AB. Men jeg tror begge kan låte transparent hvis de lages bra nok. Klasse A og D har mye til felles.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    La oss håpe at den produsenten klarer å levere et klasse D produkt som lydmessig er på høyde med det dårligste fra klasse A/B, ellers er det over og ut med High Fidelity
    Så du mener at selv den beste klasse-D forsterkeren pr i dag,ikke kan måle seg med de dårligste klasse A/B forsterkerne ??

Det er vel en rimelig drøy påstand ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så du mener at selv den beste klasse-D forsterkeren pr i dag,ikke kan måle seg med de dårligste klasse A/B forsterkerne ??

Det er vel en rimelig drøy påstand ??
    Nå er vel tabloide og drøye påstander ikke noe nytt fra den kanten.

Det er vel liten tvil om at man aldrig skal stirre seg blind på teknologi. Og Teknologien utvikler seg hele tiden, først og fremst på klasse D. Fremtiden vil vel til all sansynlighet bestå av klasse D og klasse A forsterkere vil jeg tro.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Nå er vel tabloide og drøye påstander ikke noe nytt fra den kanten.

Det er vel liten tvil om at man aldrig skal stirre seg blind på teknologi. Og Teknologien utvikler seg hele tiden, først og fremst på klasse D. Fremtiden vil vel til all sansynlighet bestå av klasse D og klasse A forsterkere vil jeg tro.
    1. Har vel sett noe lignende før ja !!

2. Høres ikke så usannsynlig ut nei!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo titte på grafene som en presenterte på sentralen.
    Denne av en McIntosh integrert forsterker. Blå og rød kurve er frekvensgang i en 8-ohms resistiv last, magenta og cyan kurve 4-ohms resistiv last, grønn kurve 2 ohm resistiv last, mens den svarte kurven er frekvensgang i en simulert to-veis høyttalerlast.

Og så en måling av Hypex.

Men det er klart. Dersom man ikke liker forsterkere som har nesten ingen egenlyd og som nesten bare forsterker signalet, så er ikke en slik Hypex noe. Eller kanskje man heller skulle sagt; Hvis man ikke klarer få til god lyd med en forsterker med lav forvrengning. ;-) Nøytral elekronikk er mer avslørende på resten av anlegget og rommet.
    Den McIntoshen vil gi ganske mye avvik og fungere som en slags EQ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jo det stemmer at det var en japaner (eller kineser) som mente det. Han har utviklet en forsterker på 2x200 watt som har fått mye god kritikk men selv hører han på rør. Husker ikke helt men mins navnet på forsterkeren begynte på C.
    Uansett vil hvertfall ikke jeg gå vekk fra High Fidelity fordet. Har fortsatt ikke hørt de selv men kan ikke tenke meg at velsolgte produkter som Embla, rotel, B&O og nå pioneer sine recivere kan låte så mye dårligere enn klasse A/B.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Jo det stemmer at det var en japaner (eller kineser) som mente det. Han har utviklet en forsterker på 2x200 watt som har fått mye god kritikk men selv hører han på rør. Husker ikke helt men mins navnet på forsterkeren begynte på C.
    Uansett vil hvertfall ikke jeg gå vekk fra High Fidelity fordet. Har fortsatt ikke hørt de selv men kan ikke tenke meg at velsolgte produkter som Embla, rotel, B&O og nå pioneer sine recivere kan låte så mye dårligere enn klasse A/B.
    Det var en reportasje i Hjemmekino nr 5 i år (måtte bla igjennom bladene mine litt). Fyren heter Seungmok Yi og er mannen bak selskapet Calyx som kommer fra sør-Korea. Selv hører han kun på rør som du sier og mener klasse D er det eneste tillatte i framtiden.

Hadde ikke EU plasma TVer oppe til diskusjon med forslag om og forby salg av disse pga at de bruker mer strøm en LCD skjermer? Er vel den diskusjonen som fikk fyren på tankene... hadde ikke forundret meg i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei snart blir det vel bare lov med LED og da KUN 1 pære. Blir nok morsomt med projektor da tenker jeg med kun 3 watt tilgjengelig.
    Syns det har kommet mye godt ut av EU-direktiva jeg. Som blant annet at bananpluggene på en forsterker skal være forseglet slik at barn ikke kunne putte noe ner der og få strøm i seg.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kun klasse D forsterkere !

Hei

Per idag har jeg faktisk kun klasse D forsterkere i hjemmmet.
    Pioneer SC-LX83 i "stue-kinoen", Lyngdorf TDAI2200 i Stereo'en og en SONOS ZonePlayer som jeg nå i sommer bruker "utendørs/verandaen".
    Tror også selv at klasse D forsterkere er framtiden, og synes at dem fremdeles ligger bak de beste klasse A/B forsterkerne jeg har hørt.
    Men det går framover og dette er nok bare et tidsspørsmål tror jeg, også dreier dette seg mye om matching og hva man er vant til å høre på.
    Klasse A/B forsterkere "farger" jo lyden endel i forhold, og av og til gjøres jo dette på en meget tiltalende måte, matching.
    Synes også at på det "øvre-registeret", mellomtone, diskant at klasse D kan høres noe "diffust" ut i forhold til endel klasse A/B forsterkere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •