Ekstern DAC vs innebygget DAC i recievere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du skal sjekke innstillingene på utgangen din, står den på 48khz eller 44.1khz, og hva slags format sendes ut? Og hvis det skurrer så er det ingen tvil, noe er galt.

Edit: I tillegg til forandring i lydsignatur bør du lytte til endringer i lydbildet, er ting bedre plassert, støy, bakgrunn etc.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    Men tror det har noe med signale som spiller gir... noen sanger blir rett og slett helt grusomt.

(..)
    Sonata artica ble helt grusomt på cd.... trodde jeg ble gal og måtte ringe kameraten min for og komme opp og hørre om det var noe gale med meg.
    Jeg hadde tidligere konkludert med at HT mine måtte være sprengt.
    Kameraten min kom opp og lyttet i 15 sec før han sa , hvor høyt har du spillt,de høres sprengt ut.
    (..)
    Sier ikke alle sanger blir dårlig men hos meg er det kun en cd som spiller fint/reint via dac og det er en gammel eros rammasotti cd jeg har hatt i åresvis.
    Disse erfaringene kan ikke brukes som argumenter for eller mot DAC, da du helt tydelig har noe riv ruskende galt i konfigurasjon eller tilkobling i dette oppsettet. Forskjellen fra en DAC til en annen er svært liten, og hvis du hører forvrengning eller tror høyttaleren din er sprengt så er det noe alvorlig galt et sted, eventuelt er DACen du snakker om defekt.
    --
    Thorbjørn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •