effekttrinn uten prosessor??? input?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effekttrinn uten prosessor??? input?

ja, da sitter jeg uten forsterker en periode fremover siden deler av det jeg har bestilt er forsinka... det jeg derimot har er et massivt effekttrinn, og tenkte jeg skulle ha meg en DAC. som en midlertidig løsning....kan jeg koble pc, dac og effekttrinn sammen og styre volum med pc? eller er jeg HELT på trynet nå????

takk!!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da resampler du lyden med PC.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ayay, det er jo gull, da bruker jeg dette som en midlertidig løsning til jeg får prosessor.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Det er dog litt skummelt. Fort gjort at volumet står på fullt plutselig osv osv. Må sjekke det før du skrur på effekten HVER gang . ( I windows, ikke bare i spilleren )

Om du uansett skal ha en dac er jo Hegel H20 noe av det aller beste du får for tiden og den har jo også volumstyring som du kan bruke imens som en bonus .

Finnes også flere andre dacer med volume. Bare et tips .

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det er en usb DAC, ville jeg ikke koblet det til... Man kan ikke styre PC'n volum over usb. i alle fall kan ikke jeg det med min dac. Kan være man har innstillinger i windows for nivå regulering på usb, men det har jeg ikke sett etter, siden jeg justerer volum med forsterker.
    Det jeg kan, er justering av volum med programmer som spiller av lyd.... meget farlig dog, siden effekt trinnet har fult signal og en liten feilmelding i windows vil antagelig ødelegge noe...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver vi å tuller nå? Jeg har master audio og lydstyring individuellt på hvert enkelt program tilkoblet lydtjeneren, velkommen til linux. Du kan jo dra en analog vri med motstand etter DAC-en hvis du vil. Søk på "audio hifi dact attenuator box" på ebay eller noe.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hegel sin koster nok litt mer enn jeg ønsker og bruke på en dac, tenkte jeg skulle prøve V-DAC fra musical fidelity.

hmmmm... er det noen som har noen andre gull forslag til hvordan jeg kan ordne meg noe lyd midlertidig? får prosessor før august

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå på brukten og kjøp en brukt forforsterker. får mye greit der til under 1000kr. til og med jeg har en jeg ikke bruker til under 1000 lappen.
    fine med det er at du mest sannsynlig kan selge den for den samme summen igjen når du ikke trenger den lenger.

Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Driver vi å tuller nå? Jeg har master audio og lydstyring individuellt på hvert enkelt program tilkoblet lydtjeneren, velkommen til linux. Du kan jo dra en analog vri med motstand etter DAC-en hvis du vil. Søk på "audio hifi dact attenuator box" på ebay eller noe.
    Linux er sikkert flott det... Har prøvd ubuntu og må si det var mange ting som ikke skjedde av seg selv der. Gidder ikke lære meg nok et operativsystem for å få ting til og virke som forventet. Linux er ikke bare gull og grønne skoger som noen ser ut til og mene.
    skal man ha ting smertefritt er jeg redd apple er veien å gå... men nææææh, de er alt for totalitære i stilen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nå er ikke lydtjenersystemet noe allverdens å skryte av på linux, men dette med master audio og program-spesifik lyd fungerer. Nå ville ikke jeg tatt sjangsen på å få feilmeldinger, oppstartslyder og allskens rariteter i full effekt fra grove effektblokker.

ASIO var et slit på XP og fungerte ikke for fem øre, uten at jeg orker ha noe med det å gjøre. Se forøvrig Windows 7's resampling sucks - Hydrogenaudio Forums om en observasjon på win7.

Ubuntu != Linux. Det er like mye linux på mobiltelefonen min som på trådløsrouteren, uten at det er ubuntu på noen av dem.

Edit: Skal man ha OS styrt lyd så er det jo et poeng i å ha noe som ikke har en latent tendens til å spille av ting med fullt volum. Hørselen er jo verdifull. Nei, man må ikke lære seg et helt OS..? hva nå enn det skal bety for å skjønne at det er noen måter å gjøre ting på som er helt enkelt feilaktige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •